Efter all möda du lagt ned på att på att visa att du inte gillar Saab, så är det väl bara för mig att acceptera att vi tycker olika. Jag skulle kunna ge mig i kast med att på punkt efter punkt besvara/bevisa min tes om Saab som ett företag som drivit bil utvecklingen framförallt innan GM & Mueller perioden. I vissa fall genom egna uppfinningar i andra vidare utvecklingar av innovationer som andramärken inte lyckats med. GM perioden hämmade utvecklingen särskilt då de tvingades samarbeta med ett skitmärke som opel & bygga bil på samma plattform. 95 Aeron höll fortfarande, då de behövde en premium modell.
Men jag tror inte att du skulle låta dig övertygas, vad jag än skrev. Vad man tycker om ett fordon är 50% kännsla & resten egen erfarenhet av fordonet
Saab var inte först med turbon MEN de var först med en turbo som funkade att köra & massproducera i en standardbil. Saab var inte först med fränhjulsdrift med var det märket som införde det som standard, då alla andra likvärdiga bilar körde bakhjulsdrift & de höll fast vid det tills de andra följde efter, lika så med tvärställd motor.
Det andra som jag räknar upp är sk. lull lull dvs. rolig extra utrustning, inget man måste ha men bra hjälpmedel/säkerhetsutrustning vid körning. Jag gillar dem skarpt. Saaben är byggd med målgruppen tjänstebilsförare i fokus & därför inte lättmeckad för hemma fixare. Volvo däremot fram till 850 GLT 1992, var en bil du kunde krypa ned i motorrummet på & fixa med slägga, spett, silvertejp & ståltråd, dvs. lättmeckad som en traktor. Kul var den däremot inte förrän 850 GLT kom med just det: tvärställd motor, framhjulsdrift & turbo. Då blev även Volvon kul.
Fråga vad har du kört för Saab ? Du har undvikit frågan tidigare.
I andra inlägg på denna tråd frågar sig folk varför personalen stannar kvar på ett konkursmässigt företag ett svar kan vara att de är stolta över sin produkt & tycker att det är värt att kämpa för dess överlevnad en annan arbetsbrist på orten.
Jag älska 95 Aeron, tycker att förra modellen var snyggast & bär med basta.