Dålig stil

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Nepp
Valle87 skrev:
Jag tycker att det är bra att de här "tyngre killarna" kommer med åsikter, enligt mej så är det dom vättigaste åsikterna! :)
Bättre att dom håller sig på andra delar av forumet då, denna delen är ju faktiskt till för dom som kör 125:a.
 

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr
Forkman skrev:
Bättre att dom håller sig på andra delar av forumet då, denna delen är ju faktiskt till för dom som kör 125:a.

Ja så du menar att dom ska hålla sej härifrån för att det heter 125-klassens forum?
 

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr
klotter skrev:
OKEJ nu orkar ja inte mer :mad:

Är alla med på att läsa igenom sina inlägg innan man postar för att kolla efter stavfel, konstiga meningsuppbyggnader, felskrivningar etc

Om alla bara snabbt läser igenom vad de har skrivigt så blir det mycket snyggare ja lovar! :tummenupp
Sen ska de som inte stavar så bra också kolla igenom men om de inte upptäcker felen kan man ju strunta i att rätta den personen och svara på frågan eller vad det nu handlar om.

Men om det är väldigt oläsligt så man inte förstår så kan man ju be personen förklara och förtydliga sig eller?

Så sluta bråka och håll er till mc, svenska kan man diskutera någon annan stans.

Tips: Klistra in texten i word och kolla stavfelen där! :tummenupp


Moppefuckot räddar dagen :)

Punkt slut :)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Valle87 skrev:
Jag tycker att det är bra att de här "tyngre killarna" kommer med åsikter, enligt mej så är det dom vättigaste åsikterna! :)

Det ska inte behövas några åsikter här, fakta räcker bra tycker jag, eller?
 

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Nepp
Valle87 skrev:
Ja så du menar att dom ska hålla sej härifrån för att det heter 125-klassens forum?
Låter väl lite väl elakt men ja det tycker jag. Är dom inte här för att hjälpa så tycker jag inte att dom ska kommentera alls.
 

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr
Forkman skrev:
Låter väl lite väl elakt men ja det tycker jag. Är dom inte här för att hjälpa så tycker jag inte att dom ska kommentera alls.

Heh om du tycker så så kan man ju tänka sej att vi inte ska hålla på å tjata om en massa stavfel på ett 125cc forum heller? och att dom inte är här för att hjälpa är också ifrågasatt!
(kommentera inte detta inlägg jag kunde bara inte låta bli att skriva det).!
 

Nyqvist

Kan själv!
Gick med
5 Feb 2004
Ort
Timrå
Hoj
vtr 1000
d1ce skrev:
Jag vet inte men för min del handlade inte denna tråden om uppenbara problem med att uttrycka sig i ord som din ovan givna mening. Det är snarare ang. de rötäggen som inte kan låta bli att kommentera, som i en tråd här på sh, när en som t.o.m angivit i sin signatur att han är dyslektiker stavat fel på något/några ord.

Kommentarerna var väl inte så farliga men i stil med: "vad fick du för betyg i svenska" osv men dock allmänt otrevligt. Det kan knappast vara störande eller påverka läsningen då det är bevisat att det knappt har någon betydelse för ens läsning vilken ordning bokstäverna kommer i ett ord. Man är väl här för att diskutera och inte grina över andras stavfel och felformuleringar.

"Eilngt en uneörnskding på ett engskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksotrnävea i ett ord står i, det enda som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet."

Klockrent inlägg :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Nepp
Valle87 skrev:
Heh om du tycker så så kan man ju tänka sej att vi inte ska hålla på å tjata om en massa stavfel på ett 125cc forum heller? och att dom inte är här för att hjälpa är också ifrågasatt!
(kommentera inte detta inlägg jag kunde bara inte låta bli att skriva det).!
Kan du förtydliga dig lite så man förstår?

(Såg ni allihopa, jag var inte sarkastisk där)
 

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr
Forkman skrev:
Kan du förtydliga dig lite så man förstår?

(Såg ni allihopa, jag var inte sarkastisk där)

Ja om dom inte får ha åsikter för att dom liksom inte hör ihop med 125cc så borde vi inte sitta här å skriva shit om något som inte har ett skvatt att göra med 125cc heller!
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Valle87 skrev:
Ja om dom inte får ha åsikter för att dom liksom inte hör ihop med 125cc så borde vi inte sitta här å skriva shit om något som inte har ett skvatt att göra med 125cc heller!

Kan du förtydliga dig lite mer ingående? :rolleyes:
 

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Nepp
Valle87 skrev:
Ja om dom inte får ha åsikter för att dom liksom inte hör ihop med 125cc så borde vi inte sitta här å skriva shit om något som inte har ett skvatt att göra med 125cc heller!
Vaddå inte har med 125cc alls att göra, det är väl "vårat" fourm.
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Nu känner jag att jag måste glida in här med fredspipa och lugna ner er lite...

Om vi säger så här:
Någon (vi nämner inga namn) skriver ett inlägg om något som denna person är väl insatt i.
Nästa person svarar med att fråga vad tidigare person fick för betyg i svenska...

Är det ett trevligt svar på ett seriöst svar/fråga??

Tycker man ska tänka som att så man behandlar andra vill man bli behandlad själv...

Tänk dig att du står framför denna person öga mot öga, denna person har lite svårt att uttala (alt annan dialekt) ett ord och du slänger fram en kommetar i stil med "är du dum i huvudet eller"... Då skulle en käftsmäll vara mer regel än undantag... Alltså vad har vi nu lärt oss:

Är man störig och gnäller på allt får man stå för att folk biter tillbaka på sitt egna vis... alt PM eller diversse andra metoder...

(som sagt tidigare, det är inte personen i filmen som har skrivit brevet... :) )

/henke med vänner
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Jag hade ju väntat mig lite svar... men tystnaden talar även den... :)
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
miffo skrev:
Nu känner jag att jag måste glida in här med fredspipa och lugna ner er lite...

Om vi säger så här:
Någon (vi nämner inga namn) skriver ett inlägg om något som denna person är väl insatt i.
Nästa person svarar med att fråga vad tidigare person fick för betyg i svenska...

Är det ett trevligt svar på ett seriöst svar/fråga??

Tycker man ska tänka som att så man behandlar andra vill man bli behandlad själv...

Tänk dig att du står framför denna person öga mot öga, denna person har lite svårt att uttala (alt annan dialekt) ett ord och du slänger fram en kommetar i stil med "är du dum i huvudet eller"... Då skulle en käftsmäll vara mer regel än undantag... Alltså vad har vi nu lärt oss:

Är man störig och gnäller på allt får man stå för att folk biter tillbaka på sitt egna vis... alt PM eller diversse andra metoder...

(som sagt tidigare, det är inte personen i filmen som har skrivit brevet... :) )

/henke med vänner

Det klart man inte säger till om någon pratar konstigt (det är ju bara roligt :p), men det kanske man gör på ett forum. IRL och här är två vitt skilda ting.
Jag har fått den uppfattningen att de som stavar bättre kan mer, men det kanske bara är inbillning? :confused:

"There is no IRL, just afk" :cool:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top