Dålig stil

HaiWaN

SHOIK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bogstavligen talat på bogesundsvägen//vaxholm
Hoj
Aprilia Rs 125 -98 | Projekt StreetFighter pågår...
Forkman skrev:
Nej jag undrade hur det kunde uppfattas som ett aggresivt påhopp. PM för att alla vill nog inte läsa våran diskussion som inte kommer någonstans och antagligen kan fortsätta flera sidor framåt.


kanske inte aggresivt men det händer, jag håller med dig till fulllo att jag tycker att folk ska läsa igenom innan man postar, men det är minst lika irriterande att höra att det ska vara så och så... lär dig svenska osv...
sen så är hela den här tråden rätt onödig vilket gör att det spelar nog ingen roll att du och jag för en diskution i den...
men pm:a mig då om du absolut inte vill fortsätta diskutionen här så att andra kan säga sitt och vädra lite
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Det SKA stavas ordentlig här. Inlägg som "Assååååå... jag baaa typ min moped öhh 120cc ba asså går bra typ asså... trim?" kommer f.o.m. nu att tas bort. Det är fan pinsamt att ni är sveriges framtid.
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Man tas mer seriöst och får då fler svar, helt enkelt. Sen är det upp till en själv om man vill ha svar på sin fråga.

Hade det inte varit käckt om man kunde ställa in någonstans, likt könsinställningen, att det är nån liten bild som visas någonstans i inlägget om man är dyslektiker? Så slipper de som har svårt för språket att bli hackade så mycket på? :va
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
EBS skrev:
Det SKA stavas ordentlig här. Inlägg som "Assååååå... jag baaa typ min moped öhh 120cc ba asså går bra typ asså... trim?" kommer f.o.m. nu att tas bort. Det är fan pinsamt att ni är sveriges framtid.

Jag vet inte men för min del handlade inte denna tråden om uppenbara problem med att uttrycka sig i ord som din ovan givna mening. Det är snarare ang. de rötäggen som inte kan låta bli att kommentera, som i en tråd här på sh, när en som t.o.m angivit i sin signatur att han är dyslektiker stavat fel på något/några ord.

Kommentarerna var väl inte så farliga men i stil med: "vad fick du för betyg i svenska" osv men dock allmänt otrevligt. Det kan knappast vara störande eller påverka läsningen då det är bevisat att det knappt har någon betydelse för ens läsning vilken ordning bokstäverna kommer i ett ord. Man är väl här för att diskutera och inte grina över andras stavfel och felformuleringar.

"Eilngt en uneörnskding på ett engskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksotrnävea i ett ord står i, det enda som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet."
 

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Ort
Skövde C
Hoj
TL1000R + KTM 250exc
d1ce skrev:
Jag vet inte men för min del...

:tummenupp till d1ce! Håller med dig. Skriv lite vettiga inlägg istället för att klaga på folk här på SH (ta åt er ni som känner för det).
Så länge som man förstår vad det står tycker jag det är lungt. Det är budskapet och innehållet som räknas i det man skriver, Inte hur man stavar! :fyllisar
 

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Nepp
d1ce skrev:
Jag vet inte men för min del handlade inte denna tråden om uppenbara problem med att uttrycka sig i ord som din ovan givna mening. Det är snarare ang. de rötäggen som inte kan låta bli att kommentera, som i en tråd här på sh, när en som t.o.m angivit i sin signatur att han är dyslektiker stavat fel på något/några ord.

Kommentarerna var väl inte så farliga men i stil med: "vad fick du för betyg i svenska" osv men dock allmänt otrevligt. Det kan knappast vara störande eller påverka läsningen då det är bevisat att det knappt har någon betydelse för ens läsning vilken ordning bokstäverna kommer i ett ord. Man är väl här för att diskutera och inte grina över andras stavfel och felformuleringar.

"Eilngt en uneörnskding på ett engskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksotrnävea i ett ord står i, det enda som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet."
Joo det var just det tråden handlade om, kan man inte ens kolla igenom inlägget så är det ingen meningen med att posta det alls. Tråden handlade dessutom från början inte om felstavning utan att man får tykna PM och personangrepp riktade mot sig när man anmärker på något. Förstår nu ialla fall varför 125-åkarna ibland blir så dåligt bemötta av endel andra på forumet.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Kan inte alla bara tänka på när dom skriver att det ska se prydligt ut, och läs igenom innan du postar! Så kanske vi kan stänga den här tråden och se om det blir bättre?
 

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Nepp
cRoC skrev:
Kan inte alla bara tänka på när dom skriver att det ska se prydligt ut, och läs igenom innan du postar! Så kanske vi kan stänga den här tråden och se om det blir bättre?
Endel verkar ju ha problem med att förstå budskapet. Sen så förstår jag inte varför det kommer massa folk som inte kör 125:a och kommenterar, det är ju trots allt det som skrivs på den här delen på forumet vi snackar om.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag tycker inte heller det är särskilt rätt att sånna som inte ens har hoj säger sina åsikter, men det gjorde jag innan jag hade hoj så :)
 

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Texas
Hoj
King of the road
klotter skrev:
Tips: KOMPROMISSA :fatta!

Forkman slutar gnälla och alla läser igenom sina inlägg innan man postar dem. :tummenupp
Och om alla fortsätter att stava fel så får Forkman ge ut svenska lektioner :D


Moppefuckot räddar dagen! :D

(detta inlägg är grammatiskt korrekt och genomkollat personligen av mig)

www.skrivihop.nu ? :hihi
 

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Nepp
cRoC skrev:
Jag tycker inte heller det är särskilt rätt att sånna som inte ens har hoj säger sina åsikter, men det gjorde jag innan jag hade hoj så :)
Tänkte mest på dom som var äldre och kör större hojar.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
På sistonde har det faktiskt kommit in äldre killar här och börjat ge åsikter, gillar egentligen inte det heller, men åsikter får ju alla ha.
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
EBS skrev:
Det SKA stavas ordentlig här. Inlägg som "Assååååå... jag baaa typ min moped öhh 120cc ba asså går bra typ asså... trim?" kommer f.o.m. nu att tas bort. Det är fan pinsamt att ni är sveriges framtid.

Hoppsan här drar vi alla över en och samma kamm.
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
Håller med Forkman, då jag tycker att folk ska kolla igenom vad dom skriver! Men självklart har man överseende för lite stavfel och så, eftersom det händer alla (stora som små) Självklart tycker jag också att man ska få rätta folk, (kan man inte ta konstruktiv kritik så är det ens egen problem) Men att det också kan gå i överstyr ibland! Så jag uppmanar folk att ta det lite lugnare bara..

Och sedan så tycker jag att detta är ett forum av topp klass, och bör därför bevaras så! och därför kanske Admin'en ta bort inlägg som är skrivet av så kasst språk så att det anses som oseriöst! Samma sak med inlägg med bara rättelse, försök istället baka in det i ditt inlägg som handlar om trådens tema!
(gör det lite snyggt isåfall)

Men som sagt, det måste hållas rent för att forumet överhuvudtaget ska tas på allvar! Så det är väll till att Admin'en blir lite striktare?

//kalle
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Huvudsaken är väl att alla försöker, sen är ju vissa bättre än andra på att skriva snyggt och stava korrekt.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
"Vänliga tips
Citera ej långa texter, korta ner dem!
Skriv ej meningslösa saker... som inte egentligen handlar om frågan
Svara INTE om du inte har svaret eller ställer ytterligare en fråga med ditt "svar"...
Bort med särskrivningar: Alla ord du säger som ett ord, skrivs ihop!
T.ex "konsumentombudsmannen", "verktygslådshandtag", "arbetsbänkspositionsjusterare".
Långa ord, men KORREKT skrivna."


Hur svårt kan det vara att läsa igenom vad man har skrivit?
Sen visst, alla kan göra fel och missa en bokstav eller få den på fel plats, mänskliga fel.
Slut förkorta ord t.ex. o (och), e (är) O.S.V. och ha lite roligare attityd (Allt betyder inte krig bara för att man är 15-16) så tror jag att vi kommer få det mycket bättre här på sporthoj.com.

M.V.H Robin.
 

Valle87

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Sthlm
Hoj
gsxr
Jag tycker att det är bra att de här "tyngre killarna" kommer med åsikter, enligt mej så är det dom vättigaste åsikterna! :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top