Forkman skrev:Sant, men du borde också kunna hålla med om att det är irriterande när folk inte ens kan kolla igenom inläggen innan dom postas.
Men försök då se till att fler gör som du, för jag stör mig ialla fall på det. Och sen när man påpekar det så får man massa tykna pm. Sen så är det inte så farligt annars, men den här killen var extrem.d1ce skrev:Nej, jag bryr mig inte ett skvatt, inte ett dugg svårt att förstå vad som skrivs oavsett om en bokstav hamnar på fel sida om mellanslaget. Däremot blir jag riktigt irriterad på folk som hackar och klagar när syftet med inlägget inte är att vara någon litterär njutning.
Lite stavfel, särskrivning och konstig menigsbyggnad gör inget om det finns substans och någonting som tillför en diskution något. Däremot inlägg som "du har 2st ll i aldrig, vad hade du för betyg i svenska?" gör mig grinig (som du kanske märkt). Antar att jag är emot sådant pga att jag själv sällan läser igenom det jag skrivit och märker i efterhand att det blivit fel, visserligen ändrar jag det då men dock.
Forkman skrev:Nu förstår jag varför vi som kör 125:a får så dåligt bemötande bland andra här på forumet, vissa tål ju inte kritik och istället får man hot och annan skit via PM och även i trådarna. Antagligen så förstår ni vem jag menar om ni kollar i trådarna. Väx upp är väl ett bra uttryck som skulle passa bra nu.
Det var ju iofs bara på skämt, det förstod nog Nikel också.Esquina skrev:Jag tycker inte heller stavproblem är de stora problemen, i sådant fall borde man ta tag i dessa jävla trådskapanden hela tiden som handlar om samma hoj. T ex en tråd som heter "Skruv till min Honda NSR", "Avgassystem till min Honda NSR", osv osv... Då tycker jag man kan märka ut en tråd Honda NSR och placera alla frågor där.
Sedan Forkman måste du ändå ha ett bra trist liv när du t ex märker ut ord för spräyburk och rättar med att säga S-P-R-A-Y. Så kinkig kan man inte vara, ignorera prickarna över ä:et istället för att sabba en tråd med korrigeringar.
Men vaf-n då, det är inte stavningarna jag stör mig på, det är att folk inte kan kolla igenom inläggen innan dom postar dom. T.ex. Jagh eter ove ochä r trög.shoik skrev:forkman tycker att det är onödigt av dig att rätta folk, alla kanske inte är så bra på att stava, eller på svenska. det är därför skolan finns, så lägg ner det inte konstigt att man blir irriterad på dig.
men att hålla på med personliga påhopp och inte tänka igenom vad man skirver är ju inte så smart det heller.
nämner inga namn, men det är bra att vi får vädra luften här på 125 delen...
alla är inte lika och kan inte ta kriktik lika bra, det är också något att tänka på
så tänk på vad ni skriver, somliga kan ta illa upp! och sen att alla inte kan ta
Forkman skrev:Det var ju iofs bara på skämt, det förstod nog Nikel också.
Forkman skrev:Men vaf-n då, det är inte stavningarna jag stör mig på, det är att folk inte kan kolla igenom inläggen innan dom postar dom. T.ex. Jagh eter ove ochä r trög.
Är det verkligen så svårt att titta innan man postar inlägget eller? Torkar du dig inte i röven när du har skitit eller? Om folk kollar så blir det inget gnäll.shoik skrev:jo det är sant men varför alltid påpeka det klart att somliga kan bli irriterade.
Forkman skrev:Tycker att alla har lika stor rätt att påpeka det, men det är fortfarande inte stavfelen jag stör mig på.
Forkman skrev:Är det verkligen så svårt att titta innan man postar inlägget eller? Torkar du dig inte i röven när du har skitit eller? Om folk kollar så blir det inget gnäll.
Men snälla du, det är inte när folk stavar fel som det stör mig. Det är när dom inte ens kan sätta mellanslag på rätt ställe och skriver allmänt slarvigt utan att kontrolera det. Förstår du nu?shoik skrev:men du talar ju mot dig själv!
först säger du att det inte är stavfelen du stör dig på och sen säger du att du stör dig på och sen säger du att det är irriterande när folk misar bokstäver som t ex hej jag eter peter, och någon stanns har du ju missat det du först påstod...
det är ju jävligt svårt att själv erkänna att man har fel
Jag har inte påpekat nått på ett aggresivt sätt, det var JAG som fick tykna PM och liknande.shoik skrev:ne men lyssna... va fan hände med att man bör tänka på vett och etikett..
folk tar illa upp för olika saker och att du skriver något som: Torkar du dig inte i röven när du har skitit eller? blir jag irriterad på, bra språkbruk du har.
det är klart att man bör läsa igenom vad man skrivit, men det är ju inget som man kanske inte har tid med alla gånger, det finns kanske en bra anledning till det. men ofta är ju folk bara lata eller glömmer, men det är ju ingen anledning till ett påhopp och en det stavas SÅ och inte SÅ på ett aggresivt sätt. som sagt folk reagerar olika, och det är ju vad som gör oss till människor att alla inte är lika
Forkman skrev:Men snälla du, det är inte när folk stavar fel som det stör mig. Det är när dom inte ens kan sätta mellanslag på rätt ställe och skriver allmänt slarvigt utan att kontrolera det. Förstår du nu?
Forkman skrev:Jag har inte påpekat nått på ett aggresivt sätt, det var JAG som fick tykna PM och liknande.
Forkman skrev:Förstår inte hur det skulle kunna missuppfattas men vill du diskutera mer så ta det över PM.
Nej jag undrade hur det kunde uppfattas som ett aggresivt påhopp. PM för att alla vill nog inte läsa våran diskussion som inte kommer någonstans och antagligen kan fortsätta flera sidor framåt.shoik skrev:du menar alltså att du inte kan förstå hur en stavrättelse kan missuppfattas?
och du vägrar att inse att folka kan tycka att det är irriterande, och kan ta illa upp när en annan går in och rättar dom
varför pm:a det här är ju en diskution... så den tycker jag vi kan forsätta här efter som det ändå var du som startade den
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|