Mr.Jim
Hellre DÖD än vanärad...
mustic skrev:dom ryggskydden som man har i en ficka i jackan, är det något att ha??
Tyvärr inte! Dom är oftast mjuka, det ska vara skydd med ett hårt ytterskikt.
mustic skrev:dom ryggskydden som man har i en ficka i jackan, är det något att ha??
Thundercat skrev:Kanske får ändra då:
Lös upp ditt förhållande, drick alkohol....
CBRDea skrev:Jag funderar på ett UFO-ryggskydd för 800 spänn. CE-godkänt, någon som provat det eller vet nåt om det
emullo skrev:citat från disuktion i annat forum
"Bättre med ett ryggskydd som är lite (sämre) som sitter bekvämt än ett som sitter obekvämt men (bättre).."
Detta för, om det sitter obekvämnt kommer det hänga i
garderoben efter ett tag....
Men jag rekomenderar något som är hårt utåt, typ dainese....
/E
CorbenDallas skrev:precis, ryggskyddet gör inte mkt nytta om det inte används.
Däremot skulle jag vilja påstå att hårda ryggskydd inte är nån direkt hit. Skyddet ska dämpa rörelsen, ett hårt ryggskydd borde inte ha den egenskapen...
Jag hittade en hemsida en gång med rätt utförlig info om det här, tyvärr hittar jag den inte igen.
Jag hittade dock lite reklam för Knox, ett ryggskydd jag kan rekommendera för att det är skönt att ha på sig. Hurvida det funkar har jag inte testat, och vill väl helst inte göra det heller.
http://www.mc-boden.se/ryggskydd.htm
Magnus_RF900 skrev:Först av allt - tack för alla svaren !
CorbenDallas:
"Hårda" ryggskydd är visserligen hårda ytterst, men de skall ju sprida kraften över en stor yta. Dessutom så har de ju en mjuk stoppning innanför (nåja, det varierar ju).
Förrutom tipset om Knox-skyddet, så har jag också spanat in både UFO och Prexports ryggskydd (dock inte provat dem, får bli när jag kör bort med hoj till handlarna och tittar).
En fördel med i alla fall UFO är att man kan tvätta den mjuka delen som är närmst kroppen (det är ju dessutom billigt).
Prexport är det också bra pris på.
Men det är ju klart, ett Knox är inte heller "dyrt", bara det sitter OK så.
Men, men...får väl se.
// Magnus
Thundercat skrev:kikade på bikes hemsida. I nästa nummer skall de testa 8 olika ryggskydd...
Magnus_RF900 skrev:Njaaa..."REGNSTÄLL" står det förstås.
Fel, fel, fel...ställ dig i skamvrån!Magnus_RF900 skrev:Njaaa..."REGNSTÄLL" står det förstås.
Magnus_RF900 skrev:Njaaa..."REGNSTÄLL" står det förstås.
Thundercat skrev:Jag betalade 900 kr för mitt IXS skydd
Micke-78 skrev:Jag har ett likadant. Tycker det sitter skönt. Man känner att det finns där hela tiden, vilket får en att känna sig säker. Ändå är det inte ivägen på nått sätt. Betalade runt 700:- för mitt.
CBRDea skrev:Jag funderar på ett UFO-ryggskydd för 800 spänn. CE-godkänt, någon som provat det eller vet nåt om det
Thundercat skrev:Är du full?
kolla här:
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024