OK. Fast lite underligt blir det ju att hon är B-förare i 125R också. Inte för att jag på något vis missunnar henne det öht.
Visst vore det mer märkligt.Hade det inte varit MER underligt om hon var både A och B-förare
Antingen är man B förare eller så är man A förare. Är hon B förare så kan hon köra bägge klasserna det kan hon inte om hon är A förare. Så det är väl helt enkelt så att hon klassade ner sig för att kunna köra bägge klasserna. Den enda nackdelen jag ser med det är att hon inte kan ställa upp i 125R EM på Gelleråsen, annars är det bara fördelar.
Visst vore det mer märkligt.
Det var mest att hon ju bevisligen inte är en B-förare längre rent kör och fartmässigt. Som sagt tidigare så spelar det mig ingen roll öht och jag är inte bitter för att hon kommer förnedra mig på LMS B-race.
Det är ju bra att man går henne tillmötes så att hon blir nöjd.
Tjejstryk av en tjej på en moped dessutom.Fast iom regeländringarna i SP så fick hon ju chansen att köra i 2 klasser om hon klassade ner sig till B. Dessutom tycker jag att det är kul för då kommer Gottis få tjejstryk i SP-klassen
Det är just detta som gör att 250SP inte längre har något utrymme ens som supportklass i SM.Nu kanske man märker av vad jag egentligen tycker om nio år gamla, konstant rejskörda och bristfälligt underhållna mopeder. När det funkar är det himmelriket, när det inte gör det är det så man är färdig att slasha wristsen. Typ.
Rent spontant känns inte ERF-kopplingen som ett fall framåt, och håller den här trenden i sig har vi snart sett det sista av SP-klassen.
600 Standard-vibbar, men utan andrahandsvärdet på hojarna.
Hoppas jag har fel.
Hade det inte varit MER underligt om hon var både A och B-förare
Antingen är man B förare eller så är man A förare. Är hon B förare så kan hon köra bägge klasserna det kan hon inte om hon är A förare. Så det är väl helt enkelt så att hon klassade ner sig för att kunna köra bägge klasserna. Den enda nackdelen jag ser med det är att hon inte kan ställa upp i 125R EM på Gelleråsen, annars är det bara fördelar.
Om jag inte kommer ihåg fel så kommer hon få möjlighet att klassa upp sig för just såna enstaka tävlingar och även om hon vill utomlands och köra.
Hur kul är det som SP-förare att sitta och vänta 6 timmar medan loken är ute och bogserar vagnar på bangården.
Om man nu mot förmodan inte har något att sysselsätta sig med (läs jacka kolven och fila förgasaren) när ERF kör så kan man ju anmäla sig till Brånalt och hjälpa till som funkis, tycker man om att meka ännu mera så kan man hjälpa till när klotsmurfarna kommer in med båten lastad med lecakulor, det finns alltid något att göra i en ERF depå.SP kommer ju att likna en pensionärsklubb, förarna kommer bara sitta och fika hela dagarna. De standardhojar man kör kräver inget större underhåll. Smörja kedjan och tanka blyfri 95 gör man på tre minuter. Så här blir det: vakna, fika, köra 20 minuter, fika, lunch, fika, köra 20 minuter, fika, äta middag, fika, sova. Att sysselsätta sig i en SM-depå under den tiden är väl inga problem, den är ju som ett myller av människor och maskiner, men hur är det i en ERF-depå? Vad gör man som SP-förare när ERF-förarna är ute på sina 6-timmarspass? Fika. Det enda rimliga för SP-förarna är att para ihop sig tre och tre och anmäla sig till ERF till nästa race så att man får valuta för pengarna och något att sysselsätta sig med mellan körtillfällena i SP.
Vaddå? Kan hon klassa ned sig till B-förare för att kunna köra 250SP och 125R, sen klassa upp sig för att köra en EM tävling, och sen klassa ner sig igen för att kunna köra nästa 250SP tävling?
Låter ju sjukt om man kan hoppa fram och tillbaka sådär under säsongen. Då kan man ju lika gärna skita i att dela upp oss i A- och B-förare. Om man hårddrar det så kan jag ju lika gärna köra NSB racet på söndag kl.1300, och sen klassa ned mig direkt efter och köra R1000 kl.16.00. Sen klassa upp mig igen till nästa helg... Mycke racing kan man klämma in då...
(Nu känner jag inte till omständigheterna alls, men varför inte bara köra 250R istället för 250SP, så kan hon ju vara A-förare hela tiden....?)
Hur kul är det som SP-förare att sitta och vänta 6 timmar medan loken är ute och bogserar vagnar på bangården.
Smörja kedjan och tanka blyfri 95 gör man på tre minuter.
Det enda rimliga för SP-förarna är att para ihop sig tre och tre och anmäla sig till ERF till nästa race så att man får valuta för pengarna och något att sysselsätta sig med mellan körtillfällena i SP.
Dessutom tycker jag att det är kul för då kommer Gottis få tjejstryk i SP-klassen
Kanonbra ide... Gör slag i saken BUMS!
Fast på fyra timmar räcker det kanske med två förare, helt plötsligt är det vansinnigt mycket körtid till en relativt liten peng. (lovar det känns i kroppen dagen efter)
Finns R6 typ -00:a för en riktigt billig peng fullt utrustade för REC.
Mvh
//
Benny
Aprilia RS250 ger mest mos med 95.
Att Brånalt öppnar upp portarna för den nya klassen som innefattar Sport Produktion 126-250 tvåtakt 2cyl. Sport Produktion 251-650 fyrtakt 2cyl samt Sport Produktion 251-400 fyrtakt 4cyl ser jag som ett bra initiativ.
Ja dessa hojar är godkända.Tidigare i vintras talades det om en lista med hojar som skulle vara godkända för SP. Jag har inte hört något mer om det.
Betyder det är OK att köra med alla hojar enligt ovan?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |