Döden på bulten-drabbade mig.

IronMike

Guest
duckie skrev:
2492551 Nämen säjjer du det? Fantastiskt vilken människokännare du är!

Kankse borde jag ha lagt inlägget i den här tråden istället, medges.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=136405
Måste du mästra kvinna....så typiskt att alltid ska-ha-sista-ordet.

LÄGG ner i respekt av den döde, och dennes fam + nära och kära. Skulle det var min döds-tråd, skulle jag rasa i helvetet å ta dig i första bästa kurva där du valde lite fel spårval.

Knip igen och var glad att du klarat dig fint den här säsongen.

:mad:
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Otroligt tråkigt att läsa om olyckan...

PS. duckie måste totalt sakna taktkänsla och empati. Sorgligt. Förmodligen kommer någon anhörig att läsa detta förr eller senare.
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
IronMike skrev:
2492558 Måste du mästra kvinna....så typiskt att alltid ska-ha-sista-ordet.

LÄGG ner i respekt av den döde, och dennes fam + nära och kära. Skulle det var min döds-tråd, skulle jag rasa i helvetet å ta dig i första bästa kurva där du valde lite fel spårval.

Knip igen och var glad att du klarat dig fint den här säsongen.

:mad:


Kan jag med mitt medvetet provokativa inlägg få en människa att tänka riskmedvetenhet och på konsekvenserna av sitt agerande i trafiken så har jag sparat minst ett liv i trafiken - vilket är dubbelt så många som du gjort med ditt pubertala inlägg.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Var inte riktat till mig men jag tycker och tror att ditt inlägg är av typen "omedvetet smaklöst" (från din sida). Jag gissar att du inte förlorat någon nära och är av yngre årgång. Skriver inte mer angående detta.

duckie skrev:
2492620 Kan jag med mitt medvetet provokativa inlägg få en människa att tänka riskmedvetenhet och på konsekvenserna av sitt agerande i trafiken så har jag sparat minst ett liv i trafiken - vilket är dubbelt så många som du gjort med ditt pubertala inlägg.
 

Fisen1979

Pappa
Gick med
24 Sep 2006
Ort
Timrå
Hoj
Suzuki GSX 1100 (specialbygge) och en GSF 1200BanditS
Sitter här och börjar fundera. Köpte ny hoj i fredags, och man kanske inte ska ge allt hela tiden....

V.I.F Tänker på dom anhöriga
 

IronMike

Guest
duckie skrev:
2492620så har jag sparat minst ett liv i trafiken - vilket är dubbelt så många som du gjort
Du sparar liv i trafiken? ...eller påverkar folk att tänka riskmedvetet? Tror knappast du påverkar någons olycka eller inte. Möjligtvis din egna olycka, vilken kommer förr eller senare - med de höga tankarna du har kring dig själv. Som någon slags allsmäktig übermänniska.

Du är en forum-pajas, precis som jag, och som så många andra som vädrar åsikter,. Denna gång har du dock väldigt fel, och beter dig väldigt illa.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
duckie skrev:
2492620 Kan jag med mitt medvetet provokativa inlägg få en människa att tänka riskmedvetenhet och på konsekvenserna av sitt agerande i trafiken så har jag sparat minst ett liv i trafiken - vilket är dubbelt så många som du gjort med ditt pubertala inlägg.

Dina inlägg i den här tråden är osmakliga, opassande och rent ur sagt idiotiska.
Att sen sitta och försöka försvara sig med att det man säger gör man för att rädda liv är bara ännu mer patetiskt.


V.I.F Skänker en tanke till ahöriga
 

SmacK

Sparar på framdäcket!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ready to RACE!
Snälla duckie kan du inte skriva i den andra tråden av RESPEKT.
Tycker att du beter dig otroligt illa, om du inte fattar varför så skicka ett pm.
 

Nylander

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Halmstad
Hoj
Honda VTR Firestorm -05
Inte kul att läsa sånt här men nu får man ta o tänka extra innan man gör en omkörning!
 

Gubbrejsarn

Ju mer jag hör desto mindre begriper jag
Gick med
21 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
Honda VFR 750F
Trådskaparen har med innerlighet och värme förmedlat den smärtsamma känslan av hur det är att förlora en vän. Det skänker somliga en eftertanke och andra ett uppvaknande. Bådadera hjälper att hålla tillbaka gasglädjen när den blir för absurd.

Plumpa och taktlösa påhopp väcker inget annat än irritation....

Jag lider med dej och hoppas du när sorgen är mindre tung, får gnistan tillbaka.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
vet inte hur ni resonerar men jag tänker ofta på hur fort otäcka olyckor försvinner ur huvudet då man själv är ute och kör, När man väl sitter på hojjen är allt som bortblåst för mig, Det blir samma sak som förut, Ibland saker som kanske borde undvikits med lite eftertanke

Men kanske fastnar det i minnet någon dag
R.I.P hoppas du inte led
 

Rotorp

Medlem
Gick med
30 Jun 2006
Ort
South of Peking
Hoj
Yamaha fståss
RIP

Fan vad man blir berörd när man läser denna tråden.
Mina djupaste tankar och medlidande till Mickes efterlämnade familj, anhöriga och vänner.

Såå jä---la meningslöst det känns att ens titta åt hojjen i garaget. Skitstrongt av dig att ta ett så stort beslut att ställa hojjen med tanke på familjen. Det är fanemej stake det.

Till er alla andra härinne som saknar respekt, taktkänsa och folkvett, sök hjälp för f---n.... eller sluta ta de där pillrena...
 

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tyresö
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
duckie skrev:
2492620 Kan jag med mitt medvetet provokativa inlägg få en människa att tänka riskmedvetenhet och på konsekvenserna av sitt agerande i trafiken så har jag sparat minst ett liv i trafiken - vilket är dubbelt så många som du gjort med ditt pubertala inlägg.
Gripande händelse och mycket tråkig , lider med trådskaparen och närstående....

Sen måste jag kommentera Duckie......Oavsett om du är vrickad i skallen eller ej så ska ju du med få ha din talan , och du kan mycket väl rädda en människa med dina ord,men ta inte denna tråd i dina syften, du kunde ju ha haft lite känsla för vad och hur du skriver i en sådan här tråd där en kille berättar att han mist sin kompis , för du skriver på ett tråkigt sätt, kanske vill du verka vitsig , vad vet jag , men det ser inte bra ut med såna inlägg......

Mitt tips , gör en egen tråd om du vill rädda liv,och där kan du ventilera alla dina tankar , så kan trådskaparen få ha denna tråd som ventil där han kan yttra sig och läsa och ev få stöd från andra som kanske bryr sig på ett annorlunda sätt jämfört med vad du gör....
Låt trådskaparen och dom som vill säga några ord som stöd ha sin tråd och av respekt kan man yttra sig negativt i en egenstartad tråd .....Min tanke bara .....
 
Last edited:

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Ken Keniff skrev:
2492770 Gripande händelse och mycket tråkig , lider med trådskaparen och närstående....

Sen måste jag kommentera Duckie......Oavsett om du är vrickad i skallen eller ej så ska ju du med få ha din talan , och du kan mycket väl rädda en människa med dina ord,men ta inte denna tråd i dina syften, du kunde ju ha haft lite känsla för vad och hur du skriver i en sådan här tråd där en kille berättar att han mist sin kompis , för du skriver på ett tråkigt sätt, kanske vill du verla vitsig , vad vet jag , men det ser inte bra ut med såna inlägg......

Mitt tips , gör en egen tråd om du vill rädda liv,och där kan du ventilera alla dina tankar , så kan trådskaparen få ha denna tråd som ventil där han kan yttra sig och läsa och ev få stöd från andra som kanske bryr sig på ett annorlunda sätt jämfört med vad du gör....
Låt trådskaparen och dom som vill säga några ord som stöd ha sin tråd och av respekt kan man yttra sig negativt i en egenstartad tråd .....Min tanke bara .....

och så rätt den är:angel
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Ken Keniff skrev:
Låt trådskaparen och dom som vill säga några ord som stöd ha sin tråd och av respekt kan man yttra sig negativt i en egenstartad tråd .....Min tanke bara .....

Det är väl därför "Minneslunden" finns?
 

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1 07
Jävla fint skrivet och speciellt slutet det där med fam och barnen. Jag her själv en dotter på 3 1/2 år och kan inte tänka mig leva utan henne. Hon skulle kunna leva utan mig, men vilket sätt sen då. Jag håller med dig. det är inte värt att dö för, men man får göra det bästa av situationen och köra försiktigt. Jag har nu sålt min hoj i dag precis en CBR 600 men i upp byte väntar till en Än mer DÖTTS maskin om det vill sig illa. Honda CBR 929.

rfb skrev:
2486205 Micke, 48, dog igår vid 15:00 på bulten.

Micke och jag var ute på det som skulle bli årets sista "åka", då båda har mycket jobb och annat som tar tid, båda vi har familj och barn.

Vi stannade vid rosenhills café igår vid kvart i tre, gick ett varv och kollade in alla hojar, kom överens om ett varv på bulten, och en tillbaka för en kopp kaffe.

Solen skiner, livet leker, jag har min helt nya hoj, och känner mig allmänt glad, Micke startar sin TL1000S, som han har lärt sig att njuta utav, även om hans hojåkande började i våras, när han provkörde en av mina hojar.

Vi beger oss av från caféet, åker lite kurvor, i relativt sakta mak, då min hoj är ny, ska inte varvas ur och har bara 50 hästar...så kurvorna går rätt fort, men hastigheterna är inte höga alls.

Vi kommer ifatt en blå Ford Focus, direkt efter en kurva, så fort jag har lite sikt, kör jag om, Micke tvekar och väntar, han väntar men blir troligen hetsig, ska köra om trots kurva och olyckan är ett faktum.

Vobbel eller inte, något gick snett, då jag precis kommit över krönet ser jag inte olyckan, fortsätter ett par kilometer utan att förstå vad som hänt...vart tog Micke vägen?

Efter ytterligare ett par kilometer vänder jag, åker lugnt tillbaka och kollar i dikena och avtagsvägarna, han kanske behvöde pissa? Vad vet jag, plötsligt ser jag det som gör mig rädd, det står flera hojar, bilar samlade i en kurva, precis vid torvindustrin, och jag förstår att något hänt.

Hoppar av hojen, kastar hjälmen, och förstår inte varför ingen vill hjälpa Micke, han ligger där och ingen hjälper honom, är folk dum i huvudet?

Jag springer fram och på en tiondels sekund förstår jag att det är slut.

Micke är död. Inga tvivel. Han finns inte mer.

Chocken kommer inte direkt, jag ringer min fru, jag ringer min chef och en annan polare då jag förstår att jag kommer kollapsa snart och inte kunna köra hem direkt.

Mitt livs stora fascination tog slut igår. Hojåka, som blev mitt livs intresse den dagen jag tog lätt-mc kort, och varit det jag suktat efter har nu tagit en vän, lyckan stal sig själv.

Jag förstår att det gick snabbt, att Micke inte hann plågas. Det är jag tacksam för.


Det låter patetiskt, jag vet själv att man läser dessa inlägg på SH, sen kör man skiten ändå.

Gör inte det. Det är inte värt det.

Själv lägger jag nu hjälmen på hyllan, hojåka är över, blev ett löfte till min dotter igår, pappa ska inte åka hoj igen.

Kör försiktigt, tänk på varandra, lämna alltid tjejen, frun, dottern, sonen med ett leende på läpparna när ni åker ut. Det kan vara över sen.
 

suzukimicke

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Upplands väsby
Hoj
Gixxer 1000-07
duckie skrev:
2492620 Kan jag med mitt medvetet provokativa inlägg få en människa att tänka riskmedvetenhet och på konsekvenserna av sitt agerande i trafiken så har jag sparat minst ett liv i trafiken - vilket är dubbelt så många som du gjort med ditt pubertala inlägg.

Det är jättebra att få folk att tänka riskmedvetenhet..men jag tror inte att den här tråden är rätt ställe...istället för att vara konstruktiv så betraktas du som okänslig och oempatisk...Säkert inte din mening...
Ibland behöver man bara få berätta vad som hänt utan att få en massa pekpinnar och goda råd...

Vi vet...de flesta av oss iallafall att köra defensivt och att alltid vara riskmedveten är a och o när man kör hoj...
Men tyvärr får vi inte våra förolyckade bröder och systrar tillbaka för att vi, i efterhand dömer ut någons sätt att köra...det blir mest spekulationer utav folk som kanske inte ens var på plats...Och att vara efterklok..hjälper inte...
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Lägg nu av.....


Respektera trådskaparen & det han förmedlar.

allt annat skit kan ni ta i en egen tråd eller via PM.

// Henke
 

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Ort
Sverige
Hoj
En Pippigul 600.
duckie skrev:
2492897 Det är väl därför "Minneslunden" finns?
Fel: Minneslund
En samlingspunkt för att ge avsked till våra kära motorcyklister som lämnat denna jord.

Trådskaparen ville dela med sig av sina känslor och tankar INTE ta avsked i tråden.

Lämna denna tråd till dom som behöver ventilera det dom mår dåligt av och sina känslor.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top