Dödsolycka Norsborg

DaViD^^

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2005
Hoj
Mustang 3vxl (cykel asså)
Stuff skrev:
Ja, allt är ju möjligt. Teoretiskt sett kan han också ha blivit attackerad av en brunstig noshörning på rymmen från zoo. Men man får ju göra en rimlighetsbedömning och dra sina slutsatser efter den. Min är att han har snott hojen och ville testa hur fort den kan gå. För den skull är det inte rätt åt honom, absolut inte. Men mina sympatier blir mindre.
jo fast nu är en noshörning som är brunstig inte speciellt vanliga här i sverige
men att motorcyklar och bilar är pappersbytt eller omgjorda för att se ärliga ut betydligt mer vanliga
det är det jag vill påpeka innan man dömmer något

Nicko@K.A.P skrev:
Kan dock förstå folks frustration över svenska rättsystemet. Inte minst efter det här med Adnan & Co.
Verkligheten lär nog hinna i kapp människor som mer lr mindre ägnar sig åt sådana omfattande stölder tids nog ändå.

En gammal barndomsvän blev av med sin Ninja förra våren. Oturligt för tjuven var ägaren med i Brödraskapet. Det hela löstes efter en snabb konversation och tjuven gick därifrån med hjärtat i halsgropen bokstavligt talat

Numera sitter det en dekal på tanken "Property of ***"
Han har inte fått ett fingeravtryck på hojen sen dess :hihi
att man skrämer skiter ur någon är inte mer än rätt..fast hade han grävt ner honom någonstans tycker jag det är en bra bit över gränsen
man lär sig bäst om man blir riktigt rädd ...tror nog inte den snubben snor någon mer båge

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
korvgubbe skrev:
Jag tycker synd om killens familj och anhöriga och hoppas tjejen klarar sig. EN hojstöld ska inte behöva kosta ett liv även om jag tycker det är ett helvete att så många inte ska kunna respektera vad som är "mitt och ditt"....

Diskusionen om mitt och ditt kanske ska föras under andra sammanhang. I sak håller jag med dig. Färden på den stulna motorcykeln fick ohyggliga följder där en ung man förlorade sitt liv och en ung flicka just nu svävar mellan liv och död. Hon heter Erika fick vi just veta.

Det är väldigt lätt att sitta anonymt på ett forum och testa gränser genom att framföra extremare åsikter än vad man verkligen har eller ställa saken på sin spets genom att ifrågasätta allt till absurdom. Vore jag dig skulle jag låta Nitrogen vara. Det är inte konstigt att hon känner mer sympati för någon hon känner om än på håll än för en helt främmande person. Så funkar vi allihop.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Harmon Rabb skrev:
Det är inte konstigt att hon känner mer sympati för någon hon känner om än på håll än för en helt främmande person. Så funkar vi allihop.

Absolut.. och egentligen är det inte henne jag vill sätta åt.. Jag vill snarare peka på det faktum att det faktiskt finns människor bakom handlingarna som man kan och bör känna empati för om de råkar illa ut(som denna gång) oavsett vad de gör även om det inte ursäktar deras handlingar. Och denna tråd samt den förra gjorde skillnaden extra tydlig i fallet med Nitrous, hennes bekanta den här gången och hennes ställning i andra tråden...

Det jag undrar är varför det plötsligt är så mycket lättare att förespråka nackskott än empati!? Varför är det lättare att dömma än att förlåta?

Nitrogen skrev:
... medans Erika förmodligen åkte med för att det kändes häftigt och spännande.

Och du tror inte det är här som Adnan började... Där Adnans efterföljare börjar... Det börjar med spänning och något häftigt.. Att få respekt genom att sno en hoj o.s.v. Adnan har kanske gått längre...

Men du har förklarat hur du ser på saken och jag tror dig när du säger att det är skillnad på livshotande skador och ett brutet ben. Så om du menar det du skriver så tycker vi ju egentligen nästan samma sak så jag ska låta dig vara...
:tummenupp

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Nicko@K.A.P skrev:
Kan dock förstå folks frustration över svenska rättsystemet. Inte minst efter det här med Adnan & Co.
Verkligheten lär nog hinna i kapp människor som mer lr mindre ägnar sig åt sådana omfattande stölder tids nog ändå.

En gammal barndomsvän blev av med sin Ninja förra våren. Oturligt för tjuven var ägaren med i Brödraskapet. Det hela löstes efter en snabb konversation och tjuven gick därifrån med hjärtat i halsgropen bokstavligt talat

Numera sitter det en dekal på tanken "Property of ***"
Han har inte fått ett fingeravtryck på hojen sen dess :hihi

Brödraskapet på en ninja :tomten

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
crashtestdummy skrev:
.....ALLA bör få dö i frid!

Nu blev jag nyfiken. Vad är en fridfull död? Känner mig skeptisk till detta, kanske för att jag jobbar när min kropp vill sova.

2old

Lagt av å lever på otroliga minnen...
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
sålt....
Chronic skrev:
Varför. varför önskar alla att crackhoran bakpå klarar sig :va Varför antas hon vara "oskyldig" egentligen?

Rent teoretiskt behöver inte föraren vara skyldig till mer än fortkörning, endå önskas det livet ur honom till höger & vänster, medans det vurmas för tjejen, allt är inte svart & vitt. Och i Botkyrka kan även tjejer sno hojar..

Va fan har du ätit för svampar egentligen?

(finns det verkligen ingen moderator som kan plocka sånt/sånna här...?)

Last edited:

Gavazn

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
R6...99 omlackad svart
Chronic skrev:
Varför. varför önskar alla att crackhoran[/FONT] bakpå klarar sig :va Varför antas hon vara "oskyldig" egentligen?

Rent teoretiskt behöver inte föraren vara skyldig till mer än fortkörning, endå önskas det livet ur honom till höger & vänster, medans det vurmas för tjejen, allt är inte svart & vitt. Och i Botkyrka kan även tjejer sno hojar..

Din syrra e crackhora.... :kocko

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja
Chronic skrev:
Varför. varför önskar alla att crackhoran bakpå klarar sig :va Varför antas hon vara "oskyldig" egentligen?

Hahahahaha "i Botkyrka", kamma till dig för fan. Har du varit i Botkyrka någon gång? I Norsborg där olyckan hände? Låter inte som det. Tjejen, som heter Erika, är förövrigt inte från Botkyrka. Så dina förutfattade meninger får dig bara att framstå som riktigt jävla korkad.

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vänligen lägg inte ut en bild på henne igen. Tror knappast hon vill att hennes bild ska finns här.

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Synd på killen.. Tjuvheder.. Respekt brorsan :Bugar. De bästa killarna i denna världen har vart eller är busar :cdevil

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Vilken syföreningen är ni med i egentligen? Märker ord och gnäller på hur andra stavar, att ni orkar... Jag tycker det är värdelöst att folk snor saker, det är allt annat än rätt. Och visst sitter vi en del på forumet i all vår frustration och önskar att någon kunde banka vett i tjyvarna.

Men jag undrar hur diskutionen hade sett ut om ni hade fått veta att det var någon på sporthoj som hade kraschat och omkommit...

sandstream

Guest
2old skrev:
Va fan har du ätit för svampar egentligen?
(finns det verkligen ingen moderator som kan plocka sånt/sånna här...?)
Håller med om att sånt ska tas bort :tummenupp
En helt onödig provokation som säger mer om den som skrev än vad denne förstår.
Bikerbitch skrev:
Men jag undrar hur diskutionen hade sett ut om ni hade fått veta att det var någon på sporthoj som hade kraschat och omkommit...
Hade han/hon kört på en stulen hoj utan körkort så hade nog responsen blivit densamma.

2old

Lagt av å lever på otroliga minnen...
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
sålt....
sandstream skrev:
Håller med om att sånt ska tas bort :tummenupp
En helt onödig provokation som säger mer om den som skrev än vad denne förstår.

Visst är det så sandstream, han försöker skylla på 19 grejer lite senare...men orden är redan skrivna och skadan redan skedd, riktigt uselt!

RRP Playboy

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
GS500f -rip CB -rip Honda CB500S Sport + BMX cykel
Just nu känner jag mig så nere, veckan innan olycka körde jag och Erika bogesundsvägen och jag bjöd henne på midag i vaxholm. det sista hon sa till mig att det va det roligaste hon gjort på länge och att vi skulle göra om det veckan efter igen, men hon hörde aldrig av sig sen,

kännes att det är mitt fel eller att jag har påverkat henne att hon hoppa på en stulen MC med kille utan körkort för att hon hade fått smak av farten och känslan för MC..

känns jävligt jobbigt just nu, jag har saker som tillhör henne brevid mig, vet ej vad jag ska göra just nu. Erika är min ängel och en helt vanlig tjej.

Martin S

Team Motorhuset
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
Yamaha * X
Wagge skrev:
Jag tror att dom flesta här håller med om att det är oerhört korkat att sno en motorcykel och sen köra utan körkort? Men i det här fallet så ledde det faktiskt till att en kille dog och hans familj aldrig får se honom något mer. Han var ju faktiskt bara 22 år och hade hela livet framför sig.

Förhoppningsvis så fick hans kriminella kompisar (antar att han hade såna) en tankeställare om man nu ska se det ljusa i det hela. Får verkligen hoppas att tjejen klarar sig.

Håller fullständigt med......R.I.P.

Jas-95 skrev:
Precis samma sak som hände innan du blev till!!!

JB
Så länge du inte menar att simma runt i pungen, så håller jag nog med om att ditt inlägg är helt rätt :tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0