Dagbokstråden

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Träningsläger i Anderstorp

Team NeonMan genomförde ett 2 dagars träningsläger på Anderstorp helgen vecka 16. Vädret var minst sagt omväxlande. Vi fick en mix av regn, hagel, snö och sol. Det positiva med det var att jag för första gången fick prova på att köra på blöt bana på regndäck. Efter de första 3-4 varven som kändes som att man var som Bambi på hal is, var det faktiskt en ganska skön känsla. Fick upp ett hyffsat tempo trots vätan.

På lördagen så hade vi mestadels sol så det blev några fria snabba varv. Körde väl inte rktigt lika fort som jag hade hoppats på. Men tiden skulle ha räckt till för att kvala in på ca 20 plats på denna helgs SM premiär på Anderstorp. Det får man ändå vara nöjd med. Framförallt med tanke på att det var första gången vi var på banan och att tiderna jag körde var på träning. Man kör i regel betydligt snabbare på kval och race.

Imorgon bär det av till Mantorp för en heldags körning med Actionpics.

Ett litet tips, köp inte ditt nästa partytält på Rusta.

Bifogat

• Picture11.jpg
    Picture11.jpg
    221.8 KB · Visningar: 51
  • Picture8.jpg
    Picture8.jpg
    61.8 KB · Visningar: 55
  • Picture5.jpg
    Picture5.jpg
    132 KB · Visningar: 47
  • Picture6.jpg
    Picture6.jpg
    84.3 KB · Visningar: 55
  • Picture2.jpg
    Picture2.jpg
    124.6 KB · Visningar: 52
  • Picture7.jpg
    Picture7.jpg
    140.3 KB · Visningar: 57

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Team NeonMan genomförde ett 2 dagars träningsläger på Anderstorp helgen vecka 16. Vädret var minst sagt omväxlande. Vi fick en mix av regn, hagel, snö och sol. Det positiva med det var att jag för första gången fick prova på att köra på blöt bana på regndäck. Efter de första 3-4 varven som kändes som att man var som Bambi på hal is, var det faktiskt en ganska skön känsla. Fick upp ett hyffsat tempo trots vätan.

På lördagen så hade vi mestadels sol så det blev några fria snabba varv. Körde väl inte rktigt lika fort som jag hade hoppats på. Men tiden skulle ha räckt till för att kvala in på ca 20 plats på denna helgs SM premiär på Anderstorp. Det får man ändå vara nöjd med. Framförallt med tanke på att det var första gången vi var på banan och att tiderna jag körde var på träning. Man kör i regel betydligt snabbare på kval och race.

Imorgon bär det av till Mantorp för en heldags körning med Actionpics.

Ett litet tips, köp inte ditt nästa partytält på Rusta.

När jag läser dina inlägg så blir jag sååå avis!! Vad roligt det hade vart att leva ut på ett sätt som du verkar göra:tummenupp livskvallitet extraordinär skulle man kunna summa ihop det som:) fortsätt gärna hålla oss uppdaterade så här det gör min söndag lite lättare mellan häckklippning barnstohej och frukrav:)

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Idag blev det massor med åka.
Det va riktigt kul och trevligt, hade inte riktigt räknat med den turen de blev dock haha

Tackar alla som va med ut för en go tur

Bifogat

• DSC00310.jpg
    DSC00310.jpg
    250.4 KB · Visningar: 59
  • DSC00311.jpg
    DSC00311.jpg
    249.9 KB · Visningar: 60
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Det var najs.. skall kännas att man har vart ute på en tur.. :tummenupp

Hann ut en kort sväng nu ikväll, blev till markan o vända o hem igen.

Träffade på almgren vid macken som redan hade nött ner de nya knäpuckarna rejält idag på bandag, hårdrock:yoparty

Han hade filmat oxå, det ser vi fram emot att du laddar upp:)

Blev även samling vid Pumpen rejält då både Härnborg och korven stannade till och även 1800 cc Hondaryttare:)

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tog några platåhopp i Sala idag, trots att man är så gammal så kan man bli glad över något så världsligt. :hihi Inte helt lätt för en man med så lite talang som en annan. :D

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
Tog några platåhopp i Sala idag, trots att man är så gammal så kan man bli glad över något så världsligt. :hihi Inte helt lätt för en man med så lite talang som en annan. :D

Tveksamt att ett plattåhopp kommer svårt för dig:) Du är visst lite av en geggmoppe ninja vad jag förståt av andra:tummenupp

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Hann ut en kort sväng nu ikväll, blev till markan o vända o hem igen.

Träffade på almgren vid macken som redan hade nött ner de nya knäpuckarna rejält idag på bandag, hårdrock:yoparty

Han hade filmat oxå, det ser vi fram emot att du laddar upp:)

Blev även samling vid Pumpen rejält då både Härnborg och korven stannade till och även 1800 cc Hondaryttare:)

Åker Korven motorcykel? Det trodde jag bara var en myt?!? :D

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
jag åkte till motala och käkade pizza igår, solen sken och livet leker!.....får se vad det kan finnas för fina vägar här nere i småland.....

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Gött att det är fart på hyndan Carro! :yoparty

Korven har nedgraderats till facebook-troll, han finns knappt ens här längre! :fakta

Tveksamt att ett plattåhopp kommer svårt för dig:) Du är visst lite av en geggmoppe ninja vad jag förståt av andra:tummenupp

Haha...ja-nej, glad amatör mer. ;)

Om nått så är han en öl ninja :D

...och jag som var nykter på Valborg, otack är världens lön!

Last edited:

Koktkorv

Mördartjyvar finns dom ?
Gick med
19 Apr 2008
Hoj
Yamaha R1
Apapapap nu blire aTTaCk HelveTt .... tisdagsåka Yes :yoparty Men gröngrodan och italienaren blir väl hemma kan jag tro :arsele :tummenupp

Gött att det är fart på hyndan Carro! :yoparty

Korven har nedgraderats till facebook-troll, han finns knappt ens här längre! :fakta

Haha...ja-nej, glad amatör mer. ;)

...och jag som var nykter på Valborg, otack är världens lön!

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Apapapap nu blire aTTaCk HelveTt .... tisdagsåka Yes :yoparty Men gröngrodan och italienaren blir väl hemma kan jag tro :arsele :tummenupp

:fakta för gröngrodan i alla fall. Är gräsänkling med sonen nu med. Men det kommer ändå att regna enligt yr så det gör nog inte så mycket i alla fall!

Last edited:

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Idag blev det en lååång tur igen med herr övik och gixxer chrille.
Hitta mycket goa vägar men fick också åka en hel del as tråkig väg pga vi inte kände till vägarna haha

Fel hjälmval idag igen, jag måste lära mig att INTE ta på mig crosshjälmen när det vankas sporthojs sällskap.

|ZooT

Medlem
Gick med
19 May 2008
Hoj
ingen
Smorde skinnstället idag, fett! (ha ha ha..)
Nu väntar en liten resa till avesta på torsdag om vädret
tillåter och kåpan blir klar på lack. I så fall skall
nya pipan monteras och magkåpan skruvas dit, sen
är rettan klar för ännu en säsong! Längtar som fan,
resan till spanien och det skapliga vädret har givit mig
abstinens som fan.. vill ut och glida nyss!!

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
var ute å gasade en sväng med lill-jingis igår bara för att komma fram till att jag inte har löst elfelet :huvet
och att en asfaltsmoppe går galet mycket snabbare än en geggmoppe.
verkade lifsfarligt

nästa steg är att mäta strömmingen från regulatorn,
och sånn var ju smuttbillig:huvet

Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Imorrn grått i mulet risk för regn i arboga på avrostningen..:gnissla:huvetNåja! På söndag så är det en stor fet jävla sol på kartan över Karlskoga iaf, tjoho!!:banana

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati