Dagbokstråden

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
När jag läser dina inlägg så blir jag sååå avis!! Vad roligt det hade vart att leva ut på ett sätt som du verkar göra:tummenupp livskvallitet extraordinär skulle man kunna summa ihop det som:) fortsätt gärna hålla oss uppdaterade så här det gör min söndag lite lättare mellan häckklippning barnstohej och frukrav:)

Inte ska du vara avis... Det är väl bara att du ser till att hänga på nästa gång Gabor :yoparty.

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Vad är väl en dag på Mantorp Park

Årets tredje körning var på Mantorp Park. En körning som blev något uppstyckad pga många krascher och oljesanering på banan efter att nån stackare sköt nån oljeslang eller liknande på motorn. Men han/hon tog sig ändå runt i princip ett helt varv innan oljan i motorn tog slut. ”Båten” (ett uppsamlingskärl under hojen) samlade upp det mesta, men det blev ändå en oljerand i idealspåret från starten av långrakan till depå infarten. Tur för en annan att man ändå aldrig lyckas träffa idealspår :D.

Trots väldiga problem med konstigt däckslitage så förbättrades personbästa med ungefär en sekund och jag hade en idealtid som var ca 2 sekunder bättre än PB. Så nu gäller det bara att knyta ihop det och börja köra jämnare.

MÅNGA fotografer var det längs banan. En del av deras mästerverk kan ses på NeonMan.se och nedan.

Någon trevlig människa lyckades även få till en kort film med NeonMan in action. Ta en titt på http://picasaweb.google.com/lenaklasen/ActionPicsMantorp20100502?feat=email#5466676510528085794

Bifogat

• Dack2.jpg
    Dack2.jpg
    132.9 KB · Visningar: 61
  • DSC_9821.JPG
    DSC_9821.JPG
    54.3 KB · Visningar: 50
  • DSC_0105.JPG
    DSC_0105.JPG
    54.6 KB · Visningar: 52

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Däcket ser ut som det gått varmt i ytterlagret och smetat ut, kallrullning? Men du kör 'la med fräsiga däckvärmare å grejer.

Ser så sjukt kul ut, det blir till att dra ur tummen och boka något åka snart.
Gött att ni delar med er så man får fräs på intressekonflikten, crossåkat har fortfarande prio 1 här... :hihi

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Snuvig som man är blev det nedladdning från RU idag istället.

Moto2-racet från Spanien sist fungerade bra som ersättning för att få ta en tur idag.

Jäääävlar vilken hårig racing, jag kommer följa de racen slaviskt framöver, draihelvet!

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Däcket ser ut som det gått varmt i ytterlagret och smetat ut, kallrullning? Men du kör 'la med fräsiga däckvärmare å grejer.

Ser så sjukt kul ut, det blir till att dra ur tummen och boka något åka snart.
Gött att ni delar med er så man får fräs på intressekonflikten, crossåkat har fortfarande prio 1 här... :hihi

Fräsiga däcksvärmare kör jag med, dock mest för att se just fräsig ut. Jag har en liknande hypotes om däckslitaget... Bakdämparen är alldeles åt helljucka för hårt ställd, har inte mer än ca 9 mm häng med mig på hojen. Det gör att däcket måste göra allt jobb som fjädringen borde göra. På så vis överarbetar däcket och slitaget blir knepigt.
Det konstiga är bara att Michelin Power ONE Competition B däcken jag kört på innan såg hur bra ut som helst med samma fjädringsinställnngar.

Du har rätt, det är sjukt kul. Men det vet du ju redan. Kanske är dags för en omförhandling för att minska konflikterna mellan intressena?!

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Fräsiga däcksvärmare kör jag med, dock mest för att se just fräsig ut. Jag har en liknande hypotes om däckslitaget... Bakdämparen är alldeles åt helljucka för hårt ställd, har inte mer än ca 9 mm häng med mig på hojen. Det gör att däcket måste göra allt jobb som fjädringen borde göra. På så vis överarbetar däcket och slitaget blir knepigt.
Det konstiga är bara att Michelin Power ONE Competition B däcken jag kört på innan såg hur bra ut som helst med samma fjädringsinställnngar.

Du har rätt, det är sjukt kul. Men det vet du ju redan. Kanske är dags för en omförhandling för att minska konflikterna mellan intressena?!
Däckvärmare är ju det bästa som finns, speciellt när det är kallt ute. Då är det ju bara att ladda direkt när man kommer ut. Kalla bandäck är inge roligt. :näsblod

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
vart på anderstorp idag .....i regn och helvete..men det var kul!trots förutsättningarna!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
vart på anderstorp idag .....i regn och helvete..men det var kul!trots förutsättningarna!

Körde du eller tittade du bara:kramaSäg till när det är dags att bli förnedrad på banan:tungan :hetsa hetsa

Själv har jag varit instruktörsaspirant vid Nalles i Arboga, serpetinkörningar, inbromsningar i 50/70, samt kryp och manöverbanor:tummenupp Trevliga instruktörer o andra aspiranter samt ett helt gäng trevliga deltagare som tog chansen att rosta av samt utveckla sig lite:tummenupp

100 mil passerades idag, och imorrn blir det +/- 40 mil:tummenupp

Last edited:

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
Körde du eller tittade du bara:kramaSäg till när det är dags att bli förnedrad på banan:tungan :hetsa hetsa

Själv har jag varit instruktörsaspirant vid Nalles i Arboga, serpetinkörningar, inbromsningar i 50/70, samt kryp och manöverbanor:tummenupp Trevliga instruktörer o andra aspiranter samt ett helt gäng trevliga deltagare som tog chansen att rosta av samt utveckla sig lite:tummenupp

100 mil passerades idag, och imorrn blir det +/- 40 mil:tummenupp

jag körde ifrån alla...:yoparty nästan, en brud som verkade erfaren va där men hon hann aldrig ikapp mig och jag såg henne aldirg på banan, hon va redan i depån när jag kom in...men folk som titta sa hon va snabb..får se hur bra jag kör nu på torr bana..då aksnke jag hänger bakom dig...hihi..:D

Bifogat

• 28534_394740411603_664526603_4613151_2714659_n.jpg
    28534_394740411603_664526603_4613151_2714659_n.jpg
    53.3 KB · Visningar: 49
Last edited:

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
jag körde ifrån alla...:yoparty nästan, en brud som verkade erfaren va där men hon hann aldrig ikapp mig och jag såg henne aldirg på banan, hon va redan i depån när jag kom in...men folk som titta sa hon va snabb..får se hur bra jag kör nu på torr bana..då aksnke jag hänger bakom dig...hihi..:D

Ap Ap Ap!:ajjabajja:ajjabajja Smc kurser är inte till för racing:D fast det kanske inte var i smc:s regi och då är det bara att släppa loss:)

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
:tummenupp
...man är ju olidligt nyfiken på hur dudesen haft det på Åsen idag....rapport grabbar!

Vi har haft det fint:)Äntrade hojen 05:10 imorse, kom ner till Karlskoga o tanka och till banan, där det sprack upp på himlen så vi har haft sol hela dagen i princip, gnuggat 18 mil tanklampan började lysa när man åkte in i depån efter dagens sista pass, har utvecklats idag, med bättre häng med överkroppen o framför allt fått ut huvudet, svårt att förklara bort sig sina misstag då vi fick feedbacken på film:huvet:)som vi även kommer få ta del av i mail framöver av instruktör "Goe". Men mestadels av filmen var snyggt att se, och massor med film på mig:D

Jag och trixtarn fick lite påbackning att vi körde för fort.....vi hade några pass där vi körde i total harmoni och flyt efter varandra både jag trixter och Jien, härligt:tummenupp Sen såg man Pia på sin Ducati mellan varven då hon körde samtidigt men i en annan grupp:tummenupp Janne, Sinikka och Mattias såg man lite av oxå under dagen , de körde som:Bugar
Tror det var med förvarning då "mutterspridarna"(Ducatis) så var det ett flertal av dem som gick ikull igår med flera andra..trots en del rutinerade använde däcksvärmare så gick de i backen..man kände på första passen så var däcken bara ljumna :skrämd Tror bara det var en avåkning i dag totalt sett, första passet första el andra varvet så var det slutåkt för en deltagare..Krasch is out var dagens läge..även vid ful körning en varning så är det slut, samma med ojust körning en chans, fuling till och man får stiga av banan..tycker iofs detta är bra för att stävja busköra på banan.

Summa sumarum; en kalasdag med trevliga deltagare och instruktörer och blivande sådanna och fint upplägg på det hela:)

Även om man efter dagen som var bra och körde hem i allt mer tilltagande skallbank som var hemsk:huvet

NÅGOT som var riktigt bra var hur man tar av en hjälm på en skadad person, något som "vi" kommer implementera så fler får ta del av det på en tisdagskörning, handen på hjärtat är det någon av er som vet hur man gör för att inte förvärra skador, samt att få bort hjälmen säkert:confused:Jag visste inte, men nu vet jag:tummenupp Det är viktigt att det blir rätt, det är tungt och bra om man är 2, samt bra o veta de man kör med vilket typ av knäppe hjälmen har. Frågor man kan ställa till personen då man kan misstänka nack/ryggskador så man får ta det varligt(sticker el domnar det i fingrar el tår)

Jag tog inte ett enda kort idag, Tony var papparazi, tror det var dåligt för övrigt längs banan med fotografer:va

RIKTIGT kul var det en en ung kille som vi får se upp med i framtiden..
125cc Yamaha DT, han lämnade en hayabusa i depåkurvan igår:banana
Jag sa dock åt honom och inför instruktören som berättade dett(Ödmjuk som jag är ha ha) :-Det säger inte så mycket om din körning, men desto mer om han som körde hayabus(s)en..

En Johan från Åkersberga, så vänta något år till och han kommer på motard som det lät på han, då lämnar han oss alla..

Killen skall ha kred av mig, har ALDRIG sett någon med så klent material köra så hårt:tummenupp Även om han inte hade mycket att sätta emot mot mig, trixter och Jien.

Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
:fakta de bör kommit hem nu!

:fakta

Fast vi är så slut så vi orkar inte skriva något! :D

Jodå. Det har varit en kanondag.

Jag, Sportis, Jien, R-Sickan, MaCa, Janne och Pia mönstrade för Västerås/Köpingsfalangen. Vädret var kanon om än lite kallt de första passen. Ducceklubben hade körning de 2 dagarna innan och de kraschade som käglor. 11 avkörningar på 2 dagar enligt rapporterna, varav 7 igår tror jag. Det är ju faran med kall vägbana. Många åkte av redan under värmningsvarven TROTS att de tog det lugnt.

Idag har det dock gått bättre och jag tror att det bara var en avåkning (första åkpasset). Jag försökte hamna i samma grupp som Sportis och Jien men fick först nöja mig med att hamna i en annan grupp. Efter ett tag så undrade min instruktör om jag hellre ville köra med deras grupp och eftersom de hade AK4 i sin grupp så tackade jag snabbt ja! :tuttar Kanske mest för att jag visste hur avis två lakritsremsor (inga namn) skulle bli! :D

Känslan när vi stod i depå och skulle ut för första körpasset var fanimej obeskrivlig. Mullret av väntande motorer, doften av avgaser och bensin, spänningen i kroppen... Fan jag ryser när jag tänker på det.

Vi fick köra steg 2 hela dagen (Blick, kroppsförflyttning, svängpunkter). Jag och Sportis fick skäll på en gång för att vi brazzade lite för mycket helveTT!!!!1one!! men vi skärpte till oss lite sen, eller hur Sportis? Jag tyckte att jag körde sakta och hade en lång jäkla kö bakom mig hela tiden... men släppte jag om på rakan?!? I helvete!!! Har man en Ninja så vet jag att den i alla fall går fort som faaan rakt fram. Bomba helviTT!!!!1 :yoparty

Summa summarum: Inga krascher. Minst 7 stycken bättre MC-förare en hel skrälldus med kul!
Lite bilder finns nu i bild-tråden.

Last edited:

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Inte avis, inte avis, inte avis. :huvet :gnissla

Det låter som ni hade en grym dag gott folk, ser ut att ha varit skapligt väder med! :metal

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Idag inhandlades och monterades ett nytt framdäck på hojen och det vart som en helt ny hoj att köra! Nästa gång ska framdäcket ersättas betydligt tidigare.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
:fakta

Fast vi är så slut så vi orkar inte skriva något! :D

Jodå. Det har varit en kanondag.

Jag, Sportis, Jien, R-Sickan, MaCa, Janne och Pia mönstrade för Västerås/Köpingsfalangen. Vädret var kanon om än lite kallt de första passen. Ducceklubben hade körning de 2 dagarna innan och de kraschade som käglor. 11 avkörningar på 2 dagar enligt rapporterna, varav 7 igår tror jag. Det är ju faran med kall vägbana. Många åkte av redan under värmningsvarven TROTS att de tog det lugnt.

Idag har det dock gått bättre och jag tror att det bara var en avåkning (första åkpasset). Jag försökte hamna i samma grupp som Sportis och Jien men fick först nöja mig med att hamna i en annan grupp. Efter ett tag så undrade min instruktör om jag hellre ville köra med deras grupp och eftersom de hade AK4 i sin grupp så tackade jag snabbt ja! :tuttar Kanske mest för att jag visste hur avis två lakritsremsor (inga namn) skulle bli! :D

Känslan när vi stod i depå och skulle ut för första körpasset var fanimej obeskrivlig. Mullret av väntande motorer, doften av avgaser och bensin, spänningen i kroppen... Fan jag ryser när jag tänker på det.

Vi fick köra steg 2 hela dagen (Blick, kroppsförflyttning, svängpunkter). Jag och Sportis fick skäll på en gång för att vi brazzade lite för mycket helveTT!!!!1one!! men vi skärpte till oss lite sen, eller hur Sportis? Jag tyckte att jag körde sakta och hade en lång jäkla kö bakom mig hela tiden... men släppte jag om på rakan?!? I helvete!!! Har man en Ninja så vet jag att den i alla fall går fort som faaan rakt fram. Bomba helviTT!!!!1 :yoparty

Summa summarum: Inga krascher. Minst 7 stycken bättre MC-förare en hel skrälldus med kul!
Lite bilder finns nu i bild-tråden.

Hade vi kö:vaInte blev vi frånåkta av många, förutom instruktör med skjuts bland annat.. men vi kom ifatt kön nästan varje pass:gnisslaDepåkörning och det var löst:)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati