...man är ju olidligt nyfiken på hur dudesen haft det på Åsen idag....rapport grabbar!
Vi har haft det fint
Äntrade hojen 05:10 imorse, kom ner till Karlskoga o tanka och till banan, där det sprack upp på himlen så vi har haft sol hela dagen i princip, gnuggat 18 mil tanklampan började lysa när man åkte in i depån efter dagens sista pass, har utvecklats idag, med bättre häng med överkroppen o framför allt fått ut huvudet, svårt att förklara bort sig sina misstag då vi fick feedbacken på film
som vi även kommer få ta del av i mail framöver av instruktör "Goe". Men mestadels av filmen var snyggt att se, och massor med film på mig
Jag och trixtarn fick lite påbackning att vi körde för fort.....vi hade några pass där vi körde i total harmoni och flyt efter varandra både jag trixter och Jien, härligt
Sen såg man Pia på sin Ducati mellan varven då hon körde samtidigt men i en annan grupp
Janne, Sinikka och Mattias såg man lite av oxå under dagen , de körde som
Tror det var med förvarning då "mutterspridarna"(Ducatis) så var det ett flertal av dem som gick ikull igår med flera andra..trots en del rutinerade använde däcksvärmare så gick de i backen..man kände på första passen så var däcken bara ljumna
Tror bara det var en avåkning i dag totalt sett, första passet första el andra varvet så var det slutåkt för en deltagare..Krasch is out var dagens läge..även vid ful körning en varning så är det slut, samma med ojust körning en chans, fuling till och man får stiga av banan..tycker iofs detta är bra för att stävja busköra på banan.
Summa sumarum; en kalasdag med trevliga deltagare och instruktörer och blivande sådanna och fint upplägg på det hela
Även om man efter dagen som var bra och körde hem i allt mer tilltagande skallbank som var hemsk
NÅGOT som var riktigt bra var hur man tar av en hjälm på en skadad person, något som "vi" kommer implementera så fler får ta del av det på en tisdagskörning, handen på hjärtat är det någon av er som vet hur man gör för att inte förvärra skador, samt att få bort hjälmen säkert
Jag visste inte, men nu vet jag
Det är viktigt att det blir rätt, det är tungt och bra om man är 2, samt bra o veta de man kör med vilket typ av knäppe hjälmen har. Frågor man kan ställa till personen då man kan misstänka nack/ryggskador så man får ta det varligt(sticker el domnar det i fingrar el tår)
Jag tog inte ett enda kort idag, Tony var papparazi, tror det var dåligt för övrigt längs banan med fotografer
RIKTIGT kul var det en en ung kille som vi får se upp med i framtiden..
125cc Yamaha DT, han lämnade en hayabusa i depåkurvan igår
Jag sa dock åt honom och inför instruktören som berättade dett(Ödmjuk som jag är ha ha) :-Det säger inte så mycket om din körning, men desto mer om han som körde hayabus(s)en..
En Johan från Åkersberga, så vänta något år till och han kommer på motard som det lät på han, då lämnar han oss alla..
Killen skall ha kred av mig, har ALDRIG sett någon med så klent material köra så hårt
Även om han inte hade mycket att sätta emot mot mig, trixter och Jien.