Dagbokstråden

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Surt, fortfarande däckad, hemma från jobbet. :(

Gjort lite nytta dock, dragit ur tummen och bokat SHK 12/6 på åsen (steg 3, snabb, vill jobba lite mer på kroppsplacering), och beställt ett friskt bakdäck att komplettera det friska fram-ditot som redan skräpar i garaget.

Fått iväg en annons på frugans goretexställ på det, ingen som letar nytt goretexställ i storlek 36 till sin fruga (passar normalliten dam, runt 160 och 50-60 kg), billigt...och nytt.

http://sporthoj.com/annonser/?id=42256

/J

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Surt, fortfarande däckad, hemma från jobbet. :(

Gjort lite nytta dock, dragit ur tummen och bokat SHK 12/6 på åsen (steg 3, snabb, vill jobba lite mer på kroppsplacering), och beställt ett friskt bakdäck att komplettera det friska fram-ditot som redan skräpar i garaget.

Fått iväg en annons på frugans goretexställ på det, ingen som letar nytt goretexställ i storlek 36 till sin fruga (passar normalliten dam, runt 160 och 50-60 kg), billigt...och nytt.

http://sporthoj.com/annonser/?id=42256

/J

Fifan dy får tvåhundra och en limpa Marlboro!

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Fifan dy får tvåhundra och en limpa Marlboro!

Kastaru' me' en halväkta tyrkisk matta så äre' deal! :D

Försäkringsbolag. :rolleyes:

Folksam är de enda som klarar av att ge en premie som de inte skäms för, alla andra är minst dubbelt så dyra...det är ju inte så att jag är 20 år och har tjackat en retta som det skall bombas helveTt!111one med. :rolleyes:

LF tar inte i en med tång innan man fyllt 40, *host*...jag har sett hur Wasa kör (vill minnas du har LF Wasa :D ).

Så det blev Folksam igen, men avställningsbart, även om deras erbjudande för oss som haft SMC-varianten var helt ok.
1820/mån hel, hundring per månad avställt (erbjudandet på en icke avställningsbar halkade iväg på 11 lock, dock med normal självrisk).

Man inser att det blir rätt tunt mellan turerna i detta landet, och med geggmoppe och husskötsel som distraherar. :hihi

Last edited:

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Vad blir det för milkostnad i slutänden?

Milkostnad, tillika bränslekostnad är irrelevant om fordonet i fråga är svinkul. :yoparty :fakta Avställningsbart är rätt vettigt på sporthojar, speciellt för en annan, där det kanske inte är så värst mycket mer än en riktig tur i veckan om man ser krasst på't. :)

Lackade på att sitta hemma och snörvla, tog en roadtrip, ryktades att Chrisse hade en ny Multistrada inne...väl där blir man groteskt grundlurad att shoppa lite kraschpuckar (beställdes rampuckar med), det är lite som i Hassans sketch ang. Värtahamnen och Ryska sjömän, det svartnar (men minus sodomin då...tror jag :näsblod ).

Multin är fet, och snabeln är långt ifrån så grotesk som bilderna fått det till...ryktas vara provkörningsevent på G inom kort.

Lite TLC i garaget och dödsraketens klart sneda styre (markkänning sist...) står nu rakt, och italienskan har kraschpuckar på hjulaxlarna. :banana

Jag hann över till grannen och kika om han hakar på imorgon med, en gött mullrande TL1000S...får se om det blir nåt'.

Helt klart har jag inte tid att jobba, fan vad jag har pysslat idag. :D

/J

Bifogat

• Italiabike 001.JPG
    Italiabike 001.JPG
    215.1 KB · Visningar: 36
  • italia_bike.jpg
    italia_bike.jpg
    230.4 KB · Visningar: 37
  • IMAG0059.jpg
    IMAG0059.jpg
    238.7 KB · Visningar: 39
  • Italiabike 008.JPG
    Italiabike 008.JPG
    227 KB · Visningar: 37
  • Italiabike 009.JPG
    Italiabike 009.JPG
    194.8 KB · Visningar: 39
Last edited:

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Ut o filma...sen hem o ladda upp. :tummenupp

Vilken kamera blev det?

.

Det blev en gopro hd
Fan råka göra fel på min första tur så blev bara 2 kort haha. den skulle vara på film automatiskt men de va den vist inte.
Men tog en snabbis på gatan up och ner bara för å se placering på kameran.

Blev 300mb stort så ska göra de lite mindre sen ladda upp

/Challe

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Blev ett annat klipp som jag försökte till att bli 960p
Men blev bara 480p :/

[YOUTUBE-ID]_MDs071Hn8s[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Last edited:

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Har den dykt upp än? Vilken är i så fall din?

Icke...vlt väljer att censurera tydligen, ändå var jag saklig (pekade på att 2 av 3 olyckor med mc och annat fordon INTE var mc-förarens fel, tydligen en obekväm sanning i statistik-fipplandet).

För nog åker vi fort stup i ett, men något jag själv skyr som pesten så är det att utsätta mig för "normal" trafik med halvsovande bilister...

Som någon skrivit, man blir en mer vaken bilist som mc-förare, det stämmer i alla fall på mig...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati