Dagbokstråden

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Nått jag glömde att skriva var att det var 200 bredd på däcket jag fick av neonmannen.. vet inte om det kändes bättre eller inte.. kändes väl i princip lika jävligt.. ;)

FuzzFuzz

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2010
Hoj
suzuki sv650s -04 Vespa Sprint 150cc -73
igår: Sura-göteborg-orust
idag:eek:rust-strömstad-halden-fredrikstad-massa småvägar i norge-Ørje-markan-Sura

som fortpelle sade:
Ont i röva: Check

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En till hoj hämtas imöra, en R6 årsmod 2006! När är nästa Knix?

Har man tid att köra 3 hoja:va..märkesfreak:DSkall man ha en R6 så skall det vara minst en 2006:a, ride by wire och allt tror jag :va:tummenupp

På tal om knix så hörde jag att natten efter vi hade varit där(tror jag det var el om det var natten till söndagen?)Så blev de av med alla gocartar på banan där :-( Hoppas det inte påverkar vårat vara eller icke vara där så de hade försäkrat och inte förlusten blir för stor för banägaren.

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Har man tid att köra 3 hoja:va..märkesfreak:DSkall man ha en R6 så skall det vara minst en 2006:a, ride by wire och allt tror jag :va:tummenupp

På tal om knix så hörde jag att natten efter vi hade varit där(tror jag det var el om det var natten till söndagen?)Så blev de av med alla gocartar på banan där :-( Hoppas det inte påverkar vårat vara eller icke vara där så de hade försäkrat och inte förlusten blir för stor för banägaren.

Det var natten innan, och det hade hällts olja/diesel på kartbanan...ryktet går att det hände direkt efter att det blev grönt ljus för asfaltering av depåområdet runt motardbanan..

Det har varit grinigt förut från grannverksamheten inne på området, och det är inte cross/endurolirarna..

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Det var natten innan, och det hade hällts olja/diesel på kartbanan...ryktet går att det hände direkt efter att det blev grönt ljus för asfaltering av depåområdet runt motardbanan..

Det har varit grinigt förut från grannverksamheten inne på området, och det är inte cross/endurolirarna..

Offroad killarna med 4 hjul:vaTråkigt att det blir så.

Gocartarna är ju säkert iaf ett beställningsjobb, säkert redan i någon öst/baltic stat..

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Instämmer med SGM.. tror att dom inte är så glada på varandra på gröndal.. har ju varit en jävla soppa där ute med bl.a smederna o tigrarna..

http://folket.se/sportfolket/speedway/1.641191

Om stölden

http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.1067429-stor-stold-av-gokarts-fran-motorsportklubb

Sen i folket har jag för mig att det stod att dom inte hade nån försäkring.

Och det stod också att dom grävt sönder nått hopp med grävmaskin också.. så....

Går även att läsa min kommentar om speedway på ekuriren länken.. ;)

Last edited:

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000

Jag har bara 2 nu, R1 -08 och R6 -06, gammelrettan såldes i våras. Den här är lite repad och klar för lite knixåka.

R6 -06 ser nästan lika dan ut som "dagens" R6, så jag tror att tekniken i mångt och mycket är lika.

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Onsdagsträning Gelleråsen 110608

Jag och Neonmannen tourade i bussen dit. Funderade på att skita i det eftersom mörka moln hotade igen. Men det kom bara några droppar sen var det bara solsken.

Inte många där så det blev en bilgrupp o en mc grupp. Tydligen hade dom haft problem med temperaturen så det är lagningar i trösen, fast mest i ejes. Dom i ejes körde jag över ett par ggr och det kasade rätt bra både fram o bak.

Började lite avvaktande för att ge på mer senare. transponderrapporteringen till mylaps verkar inte ha funkat denna dag tyvärr. Men jag är rätt säker på att jag fick ett gäng 1.13 tider iaf. Så kändes det. För neonmannen åkte ut efter mig och hamna i lite trafik och kom inte ikapp innan han några varv senare höll på att bli avslängd pga av bluddrande hoj i snabbhögern innan ejes.

Har jag gjort min premiär körning genom sandfollan i ejes efter att tvekat att lägga ned på lagningen.

Roligaste minnet för mig men kanske inte för neonmannen var när han gav rapport hem:

"den bluddrar och höll på att slänga av mig"
"den har käkat upp ett bakdäck till"

Det är nu jag förstår att hojjen är mer än en maskin det är en varelse som straffar en hårt om man inte smeker den rätt.. ;)

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Roligaste minnet för mig men kanske inte för neonmannen var när han gav rapport hem:

"den bluddrar och höll på att slänga av mig"
"den har käkat upp ett bakdäck till"

Det är nu jag förstår att hojjen är mer än en maskin det är en varelse som straffar en hårt om man inte smeker den rätt.. ;)

Ja, man får allt vårda sin tunga i närheten av "Bettan". Hon gillar inte när man ger henne öknamn och att man svär över hur dålig hon är. Då biter hon genast tillbaks.

• Gilla
Reaktioner: SGM

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tillökning i garaget, ban&instruktörsmoped, med betoning på moped.

Jäklar så underlig känsla när man är van med den brutala 1098an, men vad smidig den är...blir nog skoj i böjarna. :)

Bifogat

• kermit.jpg
    kermit.jpg
    95.5 KB · Visningar: 51

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Tillökning i garaget, ban&instruktörsmoped, med betoning på moped.

Jäklar så underlig känsla när man är van med den brutala 1098an, men vad smidig den är...blir nog skoj i böjarna. :)

Kul! Då är det snart dags för licens och deltagande i R600 för dig :yoparty.

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Nja, tävlandet blir det nog inget med av, lider av taskig tävlingsinstinkt. Men licenskurs osv blir det. :)

Haha, sådär har nog samtliga idag aktiva tävlande någon gång sagt, inklusive jag själv. Du kommer bli biten du med, vänta bara och se :).

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring