Dagbokstråden

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Polidom.se har fina kåpor till ninjan sen SGM.. :tummenupp

Trodde alltid jag skulle få mina tider nu med transpondern men icke.. gillar inte ovissheten så jag klicka nyss på köp på denna:

http://www.laptimer.se/?category_id=67&item_id=CSTHGPS2

Inte lika mycket finesser som neonmannens men man kan iaf få in loggarna i datorn o analysera spårval, hastigheter osv.. så ser man direkt om man ligger och fisåker, då äre bara att öka.. ;)
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Onsdagsträning 110515

Igentligen borde man vara nöjd men jag är missnöjd.

Missnöjd:

1. Höll på att få en flygtur i trösen men blev uppkastad och skallade kåpglaset innan jag tog en tur genom sandfållan.

2. Klanta till det i hårnålen så att jag körde igenom båda sandfållorna där.

3. Använde escapen för många ggr efter rakan.

4. Quickshitten strular ÄN.

5. För många klant grejer....

Nöjd:

1. Satte PB 2 ggr första passet.

2. Satte PB 2 ggr andra passet.

Det nya PB:t är 1:12.773. Sänkt med över 1 sek igen.. :)

När jag kollade loggarna från nya laptimern. Så ser det ut som att en 1.11 tid går att få till om man inte klantar sig.

Film från sista passet är den låga 1.13 tiden man ser.

[YOUTUBE-ID]qJq8GhuK9B8[/YOUTUBE-ID]
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Det nya PB:t är 1:12.773. Sänkt med över 1 sek igen.. :)

När jag kollade loggarna från nya laptimern. Så ser det ut som att en 1.11 tid går att få till om man inte klantar sig.

Film från sista passet är den låga 1.13 tiden man ser.

Vad var det jag sa tidigare,
Jaaa, jag är ju rädd att snart så dyker dubbelnollans framhjul upp på innern på väg in i nån kurva.
Nu är karlfan uppe i bakhjulet och det står inte på förrän han är före också :huvet
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Igentligen borde man vara nöjd men jag är missnöjd.

Missnöjd:

1. Höll på att få en flygtur i trösen men blev uppkastad och skallade kåpglaset innan jag tog en tur genom sandfållan.

2. Klanta till det i hårnålen så att jag körde igenom båda sandfållorna där.

3. Använde escapen för många ggr efter rakan.

4. Quickshitten strular ÄN.

5. För många klant grejer....

Nöjd:

1. Satte PB 2 ggr första passet.

2. Satte PB 2 ggr andra passet.

Det nya PB:t är 1:12.773. Sänkt med över 1 sek igen.. :)

När jag kollade loggarna från nya laptimern. Så ser det ut som att en 1.11 tid går att få till om man inte klantar sig.

Film från sista passet är den låga 1.13 tiden man ser.


Shit vilka framsteg i tider på 2 år :Bugar en annan som kämpar för att nå sitt mål på 1:20 runt ett varv känns som det kommer dröja några år :D
 
Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag tror vi saknar möjligheten att avaktivera den mentala spärren bara Jimmy. :hihi Starkt jobbat tepåsen, jäkligt imponerande!
 

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ZX-10R 2011
Kände mig inte 100% igår, trött efter jobbet och sen iväg. Tänkte nästan skita i det men jag åkte iväg för jag fick laptimern. Kändes mycket bättre förra träningen.

Sen när jag kommer ut på banan så ska ja ändå börja pressa. Inbromsningarna in mot trösen, fick ta escapen 2 ggr första passet och nån riktigt sen inbromsning gjorde att självförtroendet fick sig en knäck.

Andra passet höll ju på att sluta illa och istället för "Ne, nu JÄKLAR!!" blev det "Å, JÄVLAR".

Tredje passet gick jag ändå ut o börja ladda på lite men kändes som det sladda rätt så bra då. Misstag på misstag och inte nån bra rytm i körningen. Så det var inte min dag även fast tiderna säger någe annat.

Nästa gång äre heldagsträning och då kommer jag vara utvilad och fit for fight!. Då ska jag fira mitt nya PB med en rockstar dricka. :D

Hade Quickshittern funkat på varvet på filmen hade det varit en 1.12 tid. :mad::mad::mad:

Neonmannen du får passa dig.. Kanske sätter den där 10:an före dig.. ;)

Shit vilka framsteg i tider på 2 år :Bugar en annan som kämpar för att nå sitt mål på 1:20 runt ett varv känns som det kommer dröja några år :D

Tackar, Kan gå snabbare än du tror. Du har ju tekniken, gäller "bara" att våga.

Starkt jobbat tepåsen, jäkligt imponerande!

Tackar. :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jag tror vi saknar möjligheten att avaktivera den mentala spärren bara Jimmy. :hihi Starkt jobbat tepåsen, jäkligt imponerande!

Det är bara att :Bugar:tummenuppMåste ner och titta någon gång när det tränas:)

Vad var det jag sa tidigare,

Nu är karlfan uppe i bakhjulet och det står inte på förrän han är före också :huvet

Nu är det bara att öka och köra ifrån honom:D:tummenupp
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Skinnställ och nya stövlar beställt idag:tummenupp

Snart kommer ett bättre begagnat och TOK- billigt skinnställ stl 58 ut:) Extra billigt för Lakritstemsor givetsvis:tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Blev det berik så det matchar med puckarna?. Det gamla kan du lämna in på någe MC-museum. :tungan

Ha ha..jag har skrap på dem:fakta

Puckar köpte jag passande till ;-) De gamla får nog följa med som "(mycket)bättre begagnade":D När gamla stället säljs.
 

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
BMW S1000RR racehoj
En bra dag med SMC

Var på nått så ovanligt som en RR träning med SMC här om dagen…Eller, njaaa, RR träning kanske inte var riktigt rätt ord. Men det var kul att jag fick vara med och leka med SMC för en gångs skull.

Kan tycka att gruppindelningen var lite annorlunda. I vår grupp, oreggad, hade man slängt in allt från några glada rookisar till gat 125;or. Den stackarn på 125;an varvade jag 3-4 ggr per pass. Jag hoppas att han/hon inte kände sig ”överfallen” när vi dundrade förbi. Ibland kom man onödigt nära. Men det blir lite svårt med avståndsbedömningen när man har en hastighetsskillnad på 100-170 km/h beroende vart på banan man kom ikapp :gnissla. Sen för att inte tala om alla ”gulvästar” som envisades med att köra i vår grupp :D.

Det visade sig ivarjefall bli en riktigt bra dag då min misstanke att det var växelindikatorn som ställde till med QS och bludderproblemet jag haft under större delen av säsongen, var korrekt. Nu kunde jag äntligen fokusera på körningen igen.

Förmiddagen ägnades åt att försöka förstå varför det var helt omöjligt att få ner fästet i backen. Det sladdade och betedde sig i var och varannan kurva, och Bettan åt upp de dyra däcken jag gav henne i gammal vanlig ordning. Men det var inte bara jag som hade det problemet. Såg flera som ritade låååånga svarta streck ut ur depåböjen.
Ett nytt bakdäck efter lunch gjorde susen. Nu fanns greppet och jag var nere runt PB tider. Körde flera 11-tider och passade på att slipa PB;et något, 1.11.4. Det är inte så bra som jag hade tänkt mig. Men ändå skönt med lite framsteg. Och med tanke på att det blev till att kryssa mellan ”gulvästar” och 125;or så får man vara nöjd :).

Träffade även ett par trevliga Remsor, Jien och Micke Andersson. Micke var lätt att känna igen då han sin vana trogen inte körde hoj, utan passade på att meka under hela dagen istället :krama.
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Var på nått så ovanligt som en RR träning med SMC här om dagen…Eller, njaaa, RR träning kanske inte var riktigt rätt ord. Men det var kul att jag fick vara med och leka med SMC för en gångs skull.

Kan tycka att gruppindelningen var lite annorlunda. I vår grupp, oreggad, hade man slängt in allt från några glada rookisar till gat 125;or. Den stackarn på 125;an varvade jag 3-4 ggr per pass. Jag hoppas att han/hon inte kände sig ”överfallen” när vi dundrade förbi. Ibland kom man onödigt nära. Men det blir lite svårt med avståndsbedömningen när man har en hastighetsskillnad på 100-170 km/h beroende vart på banan man kom ikapp :gnissla. Sen för att inte tala om alla ”gulvästar” som envisades med att köra i vår grupp :D.

Det visade sig ivarjefall bli en riktigt bra dag då min misstanke att det var växelindikatorn som ställde till med QS och bludderproblemet jag haft under större delen av säsongen, var korrekt. Nu kunde jag äntligen fokusera på körningen igen.

Förmiddagen ägnades åt att försöka förstå varför det var helt omöjligt att få ner fästet i backen. Det sladdade och betedde sig i var och varannan kurva, och Bettan åt upp de dyra däcken jag gav henne i gammal vanlig ordning. Men det var inte bara jag som hade det problemet. Såg flera som ritade låååånga svarta streck ut ur depåböjen.
Ett nytt bakdäck efter lunch gjorde susen. Nu fanns greppet och jag var nere runt PB tider. Körde flera 11-tider och passade på att slipa PB;et något, 1.11.4. Det är inte så bra som jag hade tänkt mig. Men ändå skönt med lite framsteg. Och med tanke på att det blev till att kryssa mellan ”gulvästar” och 125;or så får man vara nöjd :).

Träffade även ett par trevliga Remsor, Jien och Micke Andersson. Micke var lätt att känna igen då han sin vana trogen inte körde hoj, utan passade på att meka under hela dagen istället :krama.

verkade rent lifsfarligt för 125an, :gnissla
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Precis hemkommen från midsommarloppet idag, skönt terränglopp (5km) i Hägersta, nådde målet att sätta en 23-minutare' på 23,46 enligt gpsklockan. :) Blir skoj att se vad man kan göra åt det till nästa år, nu jEflar. :metal

Resetta kroppen med lite sprit och god mat, så sikte på Sviestad på söndag tillsammans med räääserspånken (JD).

Skål och trevlig midsommar på er därute!

/J
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Precis hemkommen från midsommarloppet idag, skönt terränglopp (5km) i Hägersta, nådde målet att sätta en 23-minutare' på 23,46 enligt gpsklockan. :) Blir skoj att se vad man kan göra åt det till nästa år, nu jEflar. :metal

Resetta kroppen med lite sprit och god mat, så sikte på Sviestad på söndag tillsammans med räääserspånken (JD).

Skål och trevlig midsommar på er därute!

/J

Bra sprunget löpar´n..

Lite god mat och sprit är helrätt, blir samma-lika här..

Hoppas på vädret så de blir bra på söndag, ska bli kul att testa en ny bana..

Glad midsommar på er alla! :fyllisar
 

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Ort
Surahammar
Hoj
CBR600RRA
Var på nått så ovanligt som en RR träning med SMC här om dagen…Eller, njaaa, RR träning kanske inte var riktigt rätt ord. Men det var kul att jag fick vara med och leka med SMC för en gångs skull.

Kan tycka att gruppindelningen var lite annorlunda. I vår grupp, oreggad, hade man slängt in allt från några glada rookisar till gat 125;or. Den stackarn på 125;an varvade jag 3-4 ggr per pass. Jag hoppas att han/hon inte kände sig ”överfallen” när vi dundrade förbi. Ibland kom man onödigt nära. Men det blir lite svårt med avståndsbedömningen när man har en hastighetsskillnad på 100-170 km/h beroende vart på banan man kom ikapp :gnissla. Sen för att inte tala om alla ”gulvästar” som envisades med att köra i vår grupp :D.

Det visade sig ivarjefall bli en riktigt bra dag då min misstanke att det var växelindikatorn som ställde till med QS och bludderproblemet jag haft under större delen av säsongen, var korrekt. Nu kunde jag äntligen fokusera på körningen igen.

Förmiddagen ägnades åt att försöka förstå varför det var helt omöjligt att få ner fästet i backen. Det sladdade och betedde sig i var och varannan kurva, och Bettan åt upp de dyra däcken jag gav henne i gammal vanlig ordning. Men det var inte bara jag som hade det problemet. Såg flera som ritade låååånga svarta streck ut ur depåböjen.
Ett nytt bakdäck efter lunch gjorde susen. Nu fanns greppet och jag var nere runt PB tider. Körde flera 11-tider och passade på att slipa PB;et något, 1.11.4. Det är inte så bra som jag hade tänkt mig. Men ändå skönt med lite framsteg. Och med tanke på att det blev till att kryssa mellan ”gulvästar” och 125;or så får man vara nöjd :).

Träffade även ett par trevliga Remsor, Jien och Micke Andersson. Micke var lätt att känna igen då han sin vana trogen inte körde hoj, utan passade på att meka under hela dagen istället :krama.

Bästa passen var ju i eran grupp ingen trafik alls :D skönt att se hastighets skillnaden live efter du drog förbi vid ejes och sen bara försvann :Bugar
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top