Tillökning i garaget, ban&instruktörsmoped, med betoning på moped.
Jäklar så underlig känsla när man är van med den brutala 1098an, men vad smidig den är...blir nog skoj i böjarna.
Kalashoj
Tillökning i garaget, ban&instruktörsmoped, med betoning på moped.
Jäklar så underlig känsla när man är van med den brutala 1098an, men vad smidig den är...blir nog skoj i böjarna.
Det nya PB:t är 1:12.773. Sänkt med över 1 sek igen..
När jag kollade loggarna från nya laptimern. Så ser det ut som att en 1.11 tid går att få till om man inte klantar sig.
Film från sista passet är den låga 1.13 tiden man ser.
Nu är karlfan uppe i bakhjulet och det står inte på förrän han är före ocksåJaaa, jag är ju rädd att snart så dyker dubbelnollans framhjul upp på innern på väg in i nån kurva.
Igentligen borde man vara nöjd men jag är missnöjd.
Missnöjd:
1. Höll på att få en flygtur i trösen men blev uppkastad och skallade kåpglaset innan jag tog en tur genom sandfållan.
2. Klanta till det i hårnålen så att jag körde igenom båda sandfållorna där.
3. Använde escapen för många ggr efter rakan.
4. Quickshitten strular ÄN.
5. För många klant grejer....
Nöjd:
1. Satte PB 2 ggr första passet.
2. Satte PB 2 ggr andra passet.
Det nya PB:t är 1:12.773. Sänkt med över 1 sek igen..
När jag kollade loggarna från nya laptimern. Så ser det ut som att en 1.11 tid går att få till om man inte klantar sig.
Film från sista passet är den låga 1.13 tiden man ser.
Shit vilka framsteg i tider på 2 år en annan som kämpar för att nå sitt mål på 1:20 runt ett varv känns som det kommer dröja några år
Starkt jobbat tepåsen, jäkligt imponerande!
Jag tror vi saknar möjligheten att avaktivera den mentala spärren bara Jimmy. Starkt jobbat tepåsen, jäkligt imponerande!
Vad var det jag sa tidigare,
Nu är karlfan uppe i bakhjulet och det står inte på förrän han är före också
Tackar, Kan gå snabbare än du tror. Du har ju tekniken, gäller "bara" att våga.
Jag tror vi saknar möjligheten att avaktivera den mentala spärren bara Jimmy. Starkt jobbat tepåsen, jäkligt imponerande!
Så tack alla för att ni nu officiellt kallar mig fegis
Måste skaffa nått billigt och brassa helv
Skinnställ och nya stövlar beställt idag
Snart kommer ett bättre begagnat och TOK- billigt skinnställ stl 58 ut Extra billigt för Lakritstemsor givetsvis
Blev det berik så det matchar med puckarna?. Det gamla kan du lämna in på någe MC-museum.
Blev det berik så det matchar med puckarna?. Det gamla kan du lämna in på någe MC-museum.
Var på nått så ovanligt som en RR träning med SMC här om dagen…Eller, njaaa, RR träning kanske inte var riktigt rätt ord. Men det var kul att jag fick vara med och leka med SMC för en gångs skull.
Kan tycka att gruppindelningen var lite annorlunda. I vår grupp, oreggad, hade man slängt in allt från några glada rookisar till gat 125;or. Den stackarn på 125;an varvade jag 3-4 ggr per pass. Jag hoppas att han/hon inte kände sig ”överfallen” när vi dundrade förbi. Ibland kom man onödigt nära. Men det blir lite svårt med avståndsbedömningen när man har en hastighetsskillnad på 100-170 km/h beroende vart på banan man kom ikapp . Sen för att inte tala om alla ”gulvästar” som envisades med att köra i vår grupp .
Det visade sig ivarjefall bli en riktigt bra dag då min misstanke att det var växelindikatorn som ställde till med QS och bludderproblemet jag haft under större delen av säsongen, var korrekt. Nu kunde jag äntligen fokusera på körningen igen.
Förmiddagen ägnades åt att försöka förstå varför det var helt omöjligt att få ner fästet i backen. Det sladdade och betedde sig i var och varannan kurva, och Bettan åt upp de dyra däcken jag gav henne i gammal vanlig ordning. Men det var inte bara jag som hade det problemet. Såg flera som ritade låååånga svarta streck ut ur depåböjen.
Ett nytt bakdäck efter lunch gjorde susen. Nu fanns greppet och jag var nere runt PB tider. Körde flera 11-tider och passade på att slipa PB;et något, 1.11.4. Det är inte så bra som jag hade tänkt mig. Men ändå skönt med lite framsteg. Och med tanke på att det blev till att kryssa mellan ”gulvästar” och 125;or så får man vara nöjd .
Träffade även ett par trevliga Remsor, Jien och Micke Andersson. Micke var lätt att känna igen då han sin vana trogen inte körde hoj, utan passade på att meka under hela dagen istället .
Precis hemkommen från midsommarloppet idag, skönt terränglopp (5km) i Hägersta, nådde målet att sätta en 23-minutare' på 23,46 enligt gpsklockan. Blir skoj att se vad man kan göra åt det till nästa år, nu jEflar. :metal
Resetta kroppen med lite sprit och god mat, så sikte på Sviestad på söndag tillsammans med räääserspånken (JD).
Skål och trevlig midsommar på er därute!
/J
Var på nått så ovanligt som en RR träning med SMC här om dagen…Eller, njaaa, RR träning kanske inte var riktigt rätt ord. Men det var kul att jag fick vara med och leka med SMC för en gångs skull.
Kan tycka att gruppindelningen var lite annorlunda. I vår grupp, oreggad, hade man slängt in allt från några glada rookisar till gat 125;or. Den stackarn på 125;an varvade jag 3-4 ggr per pass. Jag hoppas att han/hon inte kände sig ”överfallen” när vi dundrade förbi. Ibland kom man onödigt nära. Men det blir lite svårt med avståndsbedömningen när man har en hastighetsskillnad på 100-170 km/h beroende vart på banan man kom ikapp . Sen för att inte tala om alla ”gulvästar” som envisades med att köra i vår grupp .
Det visade sig ivarjefall bli en riktigt bra dag då min misstanke att det var växelindikatorn som ställde till med QS och bludderproblemet jag haft under större delen av säsongen, var korrekt. Nu kunde jag äntligen fokusera på körningen igen.
Förmiddagen ägnades åt att försöka förstå varför det var helt omöjligt att få ner fästet i backen. Det sladdade och betedde sig i var och varannan kurva, och Bettan åt upp de dyra däcken jag gav henne i gammal vanlig ordning. Men det var inte bara jag som hade det problemet. Såg flera som ritade låååånga svarta streck ut ur depåböjen.
Ett nytt bakdäck efter lunch gjorde susen. Nu fanns greppet och jag var nere runt PB tider. Körde flera 11-tider och passade på att slipa PB;et något, 1.11.4. Det är inte så bra som jag hade tänkt mig. Men ändå skönt med lite framsteg. Och med tanke på att det blev till att kryssa mellan ”gulvästar” och 125;or så får man vara nöjd .
Träffade även ett par trevliga Remsor, Jien och Micke Andersson. Micke var lätt att känna igen då han sin vana trogen inte körde hoj, utan passade på att meka under hela dagen istället .
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |