T-Bag
Demented Moron
Onsdagsträning
En heldag på åsen med kanon väder!. + en drös pro superbike förare
Åkte dit för att testa bazzaz prylen och sätta lite stabila tider. På bazzazen kan jag välja mellan 2 olika mappar och ställa traction control från styret. En utan modifiering = original och en map för slipon.
Pass 1: Tog det lite lungt för att få upp lite känsla och känna så grejerna funkar. Utan en massa dynojet i kutsen så funka quickshiftern prima. Körde med slipon mappen och tc´n på default (för medel bandagsåkaren). Kände att jag inte fick nån direkt fart ut på rakan och hojjen kändes allmänt slö.
Pass 2: Ställde ned tc´n ett hack hojjen kändes lite rappare nu men fortfarande inte nå direkt drag. Det gick tydligen rätt bra ändå för jag satte 4st 1.12 tider och nytt PB med 1:12.409. Åkte på ett rätt bra släpp i ejes, tc´n gjorde inte mycket så den är inte till för att rädda en highsider.
Pass 3: Backdäcket börjar bli slitet och mycket trafik så jag åker runt och tar det lite lungt.
På lunchen får jag hjälp att vända på bakdäcket från en gammal steg 5 kurskamrat med däckmaskin. För nu skare ut o bombas. Efter lite sms och ett samtal från neonmannen får jag klart för mig att nu äre 1.11 som gäller!.. Ställer ned tc´n ett snäpp till och drar in original mappningen på hojjen.
Pass 4: Börjar lite lungt med det vända däcket för att öka.. hojjen känns grym och framhjulet väldigt lätt bitvis. Sladdar ur kurvorna och den drar som fan ut på rakan. Efter varv 5 sneglar jag ned på laptimern räknar med att det minst ska stå 1.12 kanske 1.11. MEN DET STÅR 1.13.8 WTF!"¤"#!"... hur äre möjligt.. kändes som det gick så..........
Pass 5: Står beredd med tc´n höjd ett snäpp för att få lite mer fäste. Men en camaro cup bil har snurrat runt ute i sanden i ejes dragit in skit ända från ejes ned till hårnålen så det är bara att åka o dra på värmarna igen. Bestämmer mig för att ge upp för dagen och packar och drar hemåt.
Mission Rookie 1000 Accomplished!.
2 dagar nästa vecka att gå in med datorn och finjustera inställningarna på bazzaz modulen för att hitta det optimala tc läget, jaga den där 1.11 tiden för den är inte långt borta, öva lite fula omkörningar på neonmannen.
En heldag på åsen med kanon väder!. + en drös pro superbike förare
Åkte dit för att testa bazzaz prylen och sätta lite stabila tider. På bazzazen kan jag välja mellan 2 olika mappar och ställa traction control från styret. En utan modifiering = original och en map för slipon.
Pass 1: Tog det lite lungt för att få upp lite känsla och känna så grejerna funkar. Utan en massa dynojet i kutsen så funka quickshiftern prima. Körde med slipon mappen och tc´n på default (för medel bandagsåkaren). Kände att jag inte fick nån direkt fart ut på rakan och hojjen kändes allmänt slö.
Pass 2: Ställde ned tc´n ett hack hojjen kändes lite rappare nu men fortfarande inte nå direkt drag. Det gick tydligen rätt bra ändå för jag satte 4st 1.12 tider och nytt PB med 1:12.409. Åkte på ett rätt bra släpp i ejes, tc´n gjorde inte mycket så den är inte till för att rädda en highsider.
Pass 3: Backdäcket börjar bli slitet och mycket trafik så jag åker runt och tar det lite lungt.
På lunchen får jag hjälp att vända på bakdäcket från en gammal steg 5 kurskamrat med däckmaskin. För nu skare ut o bombas. Efter lite sms och ett samtal från neonmannen får jag klart för mig att nu äre 1.11 som gäller!.. Ställer ned tc´n ett snäpp till och drar in original mappningen på hojjen.
Pass 4: Börjar lite lungt med det vända däcket för att öka.. hojjen känns grym och framhjulet väldigt lätt bitvis. Sladdar ur kurvorna och den drar som fan ut på rakan. Efter varv 5 sneglar jag ned på laptimern räknar med att det minst ska stå 1.12 kanske 1.11. MEN DET STÅR 1.13.8 WTF!"¤"#!"... hur äre möjligt.. kändes som det gick så..........
Pass 5: Står beredd med tc´n höjd ett snäpp för att få lite mer fäste. Men en camaro cup bil har snurrat runt ute i sanden i ejes dragit in skit ända från ejes ned till hårnålen så det är bara att åka o dra på värmarna igen. Bestämmer mig för att ge upp för dagen och packar och drar hemåt.
Mission Rookie 1000 Accomplished!.
2 dagar nästa vecka att gå in med datorn och finjustera inställningarna på bazzaz modulen för att hitta det optimala tc läget, jaga den där 1.11 tiden för den är inte långt borta, öva lite fula omkörningar på neonmannen.