Har ju redan skrivit hur dag 1 gick i "rookie 1000" tråden så här kommer dag 2.
Värsta nerverna hade lagt sig och debuten var ju avklarad. Det enda som skulle kunna överträffa dag 1 var ju att man skulle krascha och/eller torpedera någon.
Hade slagit av "chicken" mappen som jag gjort i bazzazen. För nu vare full effekt på mellanregistret som gällde.
Kvalet: Hade stått i depån och skrytit om att jag minnsan skulle panga dit en tia idag. När jag väl kom ut bland dom första på kvalet och börja snegla på laptimern såg jag att den var långt borta. Började fundera lite när den visa 14-13 tider att "tja, det får väl duga som kvaltid" för det kändes inte som jag kunde åka någe snabbare.
Sen slutade jag fundera och börja koncentrera mig på att
gasa så började genast tiderna gå neråt. Istället för att tokbromsa med hojjen rätt upp så bromsa jag lite mindre och bromsade in i kurvorna. Det gjorde att varvtiderna sjönk och jag fick med mig mer fart in till apex där jag började slå på gas. Laptimern visade 12, 11 och sen nytt PB med 1:11.267. Började även att få till bra med fart i snabbvänstern och depåkurvan. Blev trött och gick in för att pusta ut.
Väl i depån såg jag att jag hade 15 min kvar av kvalet. Dököttet kom och serva mig med lite vatten och rockstar dricka. Hon tyckte jag skulle nöjja mig med mitt nya PB och inte göra någe dumt. Med 10 min kvar drog jag ut igen.
På väg ut ur depån såg jag neonmannen med sitt team. Tittade på tavlan och just då hade Nr 61 andra bästa tid!!!! BRA JOBBAT!!!
Väl ute på banan börja jag mosa på och efter första flygande snegla jag på laptimern den visade en TIA, enligt transpondern satte jag nytt PB igen:
1:10.929. Gick in på andra varven men då blev jag stoppade i snabbvänstern av en som skulle i depå så det var bara att lägga ned för denna gången. Det räckte till 15:e kvaltid.
Strax efter kvalet kom sportis, Jien och Soka fram till tältet. Berättade att jag var slut i armarna och som den
SMC instruktör sportis är höjjde han pekfingret och instruerade mig hur en korrekt kroppsförflyttning går till. Race 2: Nu skulle det ju inte bli någe kärringstopp. Var seg iväg på warmupen men jag kom iväg. Planen var precis som gårdagen att komma iväg bra och sen skulle jag ligga bakom nån som kör 10-11 tider.
Var lika seg iväg när röda lampan slocknade men jag kom iväg.
Många bakom som kom med en jäkla fart. Så där tappa jag säkert 4-5 placeringar. Efter start kraschen i trösen dag1 var jag inte så sugen på att mosa mig in där så jag väntade och tog min plats i ledet. Sen var det bara att börja köra om.
Vilket jag gjorde och till slut hamna jag på 13:e plats och jag blev inte varvad som jag blev första dagen.