Dagbokstråden

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
...fick samma känsla här. Ser inte helt safe ut...

....så här ser jag det.. Om Neonmannen hade setat mer upprätt hade han kunnat tagit ett tajtare spår (plockat många tiondelar), inte behövt lägga ned hojjen så mycket, fjädringen hade jobbat bättre och han hade kunnat lagt ännu mer gas tidigare i kurvan.. ;)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
....så här ser jag det.. Om Neonmannen hade setat mer upprätt hade han kunnat tagit ett tajtare spår (plockat många tiondelar), inte behövt lägga ned hojjen så mycket, fjädringen hade jobbat bättre och han hade kunnat lagt ännu mer gas tidigare i kurvan.. ;)

..var nog mer den 125:an jag tänkte på...men det ser ju ut som ettjufämman är på väg att norpa spåret. :hihi

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
...man ser ju vem som ser snabb ut och vem som är det.. han med cykeldäcken tog lite mer höjd i högern och sticker in framhjulet och drar förbi.. :brynad

Jag hade hoppats att sanningen aldrig skulle komma fram...:näsblod Tyvärr så var det precis som T-bag säger. Ettsjugofemman tryckte sig om på innern och bokstavligen pressade sig förbi, varpå jag tappade konceptet helt och missade spåret och apex med flera meter :huvet. Det var så tight mellan oss att det fortfarande luktar tvåtaktsolja om Gixxern.

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
En hög med däck, en våt dröm för en biker

Att en hög med däck kan göra en så glad. Tyvärr medförde det ju även att plånboken blev tom, men det glömmer man snart bort.

Bifogat

• DSC_0065.jpg
    DSC_0065.jpg
    233.7 KB · Visningar: 69

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010

:gnissla:gnissla:gnissla

Kan tycka att gruppindelningen var lite annorlunda. I vår grupp, oreggad, hade man slängt in allt från några glada rookisar till gat 125;or. Den stackarn på 125;an varvade jag 3-4 ggr per pass. Jag hoppas att han/hon inte kände sig ”överfallen” när vi dundrade förbi. Ibland kom man onödigt nära. Men det blir lite svårt med avståndsbedömningen när man har en hastighetsskillnad på 100-170 km/h beroende vart på banan man kom ikapp :gnissla. Sen för att inte tala om alla ” gulvästar” som envisades med att köra i vår grupp :D.

Jag kör facktis hellre med licens killar än gat killar:yoparty

Ni licens killar visar mer hänsyn till gulvästar” :tummenupp
än va gat killarna gör!

De va faktis min andra bandag!
Så ni får ha lite förståelse att de gick så långsamnt :tungan
Har inget körkort en därför fick ja inte köra med dom andra.

Jag hade hoppats att sanningen aldrig skulle komma fram...:näsblod Tyvärr så var det precis som T-bag säger. Ettsjugofemman tryckte sig om på innern och bokstavligen pressade sig förbi, varpå jag tappade konceptet helt och missade spåret och apex med flera meter :huvet. Det var så tight mellan oss att det fortfarande luktar tvåtaktsolja om Gixxern.

APP APP de är en 4t!!!
Haha
Det är en Honda CBR 125R :skrämd

Last edited:

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
:gnissla:gnissla:gnissla

Jag kör facktis hellre med licens killar än gat killar:yoparty

Ni licens killar visar mer hänsyn till gulvästar” :tummenupp
än va gat killarna gör!

De va faktis min andra bandag!
Så ni får ha lite förståelse att de gick så långsamnt :tungan
Har inget körkort en därför fick ja inte köra med dom andra.

APP APP de är en 4t!!!
Haha
Det är en Honda CBR 125R :skrämd

Du behöver inte ursäkta dig för ditt tempo. Självklart ska du vara med och åka hoj. Det jag tänkte på var att hastighetsskillnad var onödigt stor. Den hade vart mindre om du kört i lugn grupp. Men jag förstår tänket om det var så att du inte har körkortet klart än.

Om det inte var 2-taktsolja som luktade, vad kan det då vart?... Kanske var jag som sk:censoredt på mig av rädsla.

• Gilla
Reaktioner: SGM

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
Du behöver inte ursäkta dig för ditt tempo. Självklart ska du vara med och åka hoj. Det jag tänkte på var att hastighetsskillnad var onödigt stor. Den hade vart mindre om du kört i lugn grupp. Men jag förstår tänket om det var så att du inte har körkortet klart än.

Om det inte var 2-taktsolja som luktade, vad kan det då vart?... Kanske var jag som sk:censoredt på mig av rädsla.

Ja tyckte de va en svin rolig dag och ni visade hänsyn :tummenupp

A lite hastighetsskilnad va de. Men bara lite ;)

Jag har kört med gat grupper men gillade inte det alls.
Dom tog mitt spår hela tiden
Körde om mig när de va röd flagg.
De gjorde min körning bara sämre.
Dom visade ingen hänsyn åt gulvästade.

Komer nog bli att ja kör med licens grupper en då fast ja har körkort.
Sen så ska ja byta hoj till en snabbare och mer ban vänlig ;)
Kanske en vacker dag att ja kommer köra om er :yoparty vem vet

Tycker du ska byta avatar till den när du klipper neonmannen på innern.. :tummenupp

Bankörning är ju utvecklande så det är bara o fortsätta på den inslagna linjen = skit i körkortet.. ;)

E det inte lite kränkande mot han? :tungan

Hm en av dom slöaste 125orna kör om en 1000cc;).

Last edited:

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
Ja tyckte de va en svin rolig dag och ni visade hänsyn :tummenupp

A lite hastighetsskilnad va de. Men bara lite ;)

Jag har kört med gat grupper men gillade inte det alls.
Dom tog mitt spår hela tiden
Körde om mig när de va röd flagg.
De gjorde min körning bara sämre.
Dom visade ingen hänsyn åt gulvästade.

.

äre rejs så äre!

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Onsdagsträning... !#%&&!#%

Detta skulle bli DAGEN D. Nu skulle allt flyta ligga köra stabila 1.13 tider kanske sätta PB igen. När jag kom hem skulle klicka på anmälningsknappen till rookie1000.....

MEEENNN....

Efter monterat på tre modden förra vecka stod jag o observera min ignition module från dynojet. När man slår på tändningen lyser ledlampan rött och när man startar blir den grön. OK?

Min gick från grönt till rött ibland när man varva lite och även på tomgång. Mejlade förra veckan väntar ännu på svar om det ska vara så..

I morse märkte jag att så ska det inte vara. När jag stod på åsen och gjorde samma procedur så efter 3-4 minuter testande så gick den över helt till rött, ALLTSÅ HELT AVSTÄNGD!!!! Av med tändningen och så funka det igen..

Gjorde rent anslutningarna ännu ett par tre ggr.. ihop med skiten ut och kör. Han vägrar att bryta tändningen när jag växlar och har aldrig gjort det precis som jag har misstänkt.

För efter en otäck krasch i esset efter 3:e varvet första passet så drog jag in i med neutralen och satte upp hojjen på depåstödet. Tog av kutsen och tittade. Mycket riktigt dynoshitten hade stängt av sig. :mad::mad::mad::mad::mad:

Visserligen kände man sig som bambi på hal is idag också första passet men det släppte vart efter. Då upptäckte jag att efter TRE modden kan jag inte fullgasväxla från 2-3 just där jag använder det mest. Där har det funkat förut men dom sekundära spridarna pumpar väl in mer när man har 5:ans map vald... :huvet

Gick och sov på saken vid lunch, tog beslutet att jag skippar dom sista passen och sparar däcken istället. Utan QS blir det varken stabila 13 tider eller nytt PB.

Sikken skitdag... blir några hetsiga samtal imorrn. Annars blire varken träning nästa vecka eller arris bandagar..

T-Bag

Demented Moron
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
ZX-10R 2011
Idag blev det klart ignition modulen är pajj. Motospeed kille uppgradera firmware men den fortsatte strula.

Bra = får en ny på garantin
Dåligt = 3 veckors leveranstid

Vad göra?. Som neonmannen skrev i ett PM "Du får väl sälja din håriga röv på stan" ;)

Sagt och gjort lyckades skaka fram några kronor och slår till på bazzaz Z-Fi TC som jag åker och hämtar imorrn.

Nu ska inga dynojetpryttlar sätta käppar i hjulen för mig på onsdag.

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
sitter här å är lite hajpad!
fanns någon sida på internet som hette e-bay som hade hjättemycket bra grejer från hela världen, billigt vare oxå!!
:hacker

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...