Dagbokstråden

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
När vi var ner på Gelleråsen fick vi tips av mike andersson på hur man byter däcken :tummenupp och med hjälp av mikes däcksavtagare så skifftade däck på FredR1ks hoj.
Detta inspirerade så mycket att jag testade själv att skiffta däck på busan, och se det fungerade, har skifftat från racedäck till landsvägsdäck. :)
Däcksjärn är inköpta skall bara tillverka en däcksavtagare som står still när man jobbar.
Kanske ska göra detta i LRMC:s regi så alla kan utnyttja den. Vad tycker ni?
OCH FRAMFÖRALLT MECKA ÄR KUL!!!!!!!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
aRWe skrev:
När vi var ner på Gelleråsen fick vi tips av mike andersson på hur man byter däcken :tummenupp och med hjälp av mikes däcksavtagare så skifftade däck på FredR1ks hoj.
Detta inspirerade så mycket att jag testade själv att skiffta däck på busan, och se det fungerade, har skifftat från racedäck till landsvägsdäck. :)
Däcksjärn är inköpta skall bara tillverka en däcksavtagare som står still när man jobbar.
Kanske ska göra detta i LRMC:s regi så alla kan utnyttja den. Vad tycker ni?
OCH FRAMFÖRALLT MECKA ÄR KUL!!!!!!!

Men måste man inte vara 3 som ni var :confused:

Pm mig om du behöver vinkelstål, plattstål, tunnväggiga 4-kantsrör, runda 2395 din rör(rallyskyddsburar görs idetta) etc etc..kan kapa till exakta längder med om det behövs, bara jag slipper står för tillverkning o konstruktionen :skrämd .

Skitbra om flera kan använda den och mecka ÄR kul!!! :tummenupp
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Då har man provkört Hd:s v-rod, stod först o begrundade hela hojen när den stod på tomgång, gick väldigt tyst på tomgång faktiskt..tändningslåset, satt på högersidan nere under sadeln i jämshöjd med knävecket=opraktiskt som f-n..

Satt mig på hojen, mycket knepig sittställning med benen frammåt åt sidorna, förstår varför det kallas gynstol..

Smög iväg lite fint, växellådan gick tyst o smidigt, med ordentliga lägen som det kändes rejält när någon växel kom i. Bromsarna bromsade mjukt o fint, men man fick ingen riktig bromskänsla, kanske pga "långgaffel" hoj?

Blåsten är mycket påtaglig i farter över 100 km/timme.

Så här efteråt så känns den helt blassé, var det Hd´s värsta modell är tanken?? Jag blev inte det minsta imponerad alls..Den är trots allt tung otymlig klumig, dålig svängradie, effektsmässigt så är den rent av slö på låga varv....måste piskas för att det skall hända något. Farter runt 90 och snabbare på högsta växeln så är inte vridet bättre på denna än på min Rf 900, påtalade det för försäljaren med, han försvarade sig med att det bara igentligen är en 1100:a....

Något possitivt då? Den gick tyst..ser hyffsat snygg ut för att vara Hd....

Nej det känns inte som det lever upp till myten med HD alls..och denna skall vara den värsta som är porscheutvecklad, hur skall då inte det andra HD-skräpet vara då :va då det vibrerar o skakar mer och det låter mer men händer ännu mindre..

Vad skönt det kändes att åka hem på Japanaren igen!!

Skönt att kunna ifrågasätta HD -åkarna om de inte känner sig lurade varje gång de hoppar upp på hojen...tror den är mer en hoj som man köper för alla andra pratar HD och att man inte bryr sig så mycket om vad man kör för skit.. :3freak
 

Bifogat

  • v-rod.jpg
    v-rod.jpg
    8.2 KB · Visningar: 53
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Vårpyssel av bil idag, urstädning och damtorkning, tvättning samt vaxning, har även hjälpt till att annonsera ut svågerns bil, nacken blir bättre :)
 

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
Tack aRWe för en fin tur!

Station
Skultuna
Vad
Sala
Norberg
Fagersta
Björsjö(Malingsbo?)
Fagersta
Färna
Kolsva
Hallsta
Hacksta
Station

Gubben är ju f*n galen, nu ska iaf jag sova i 2 dar :näsblod

//Godnatt
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Ja, inte är han frisk i alla fall - men kul blir det. Jag hade trott vi skulle Fagersta-Färna-Köping-Hem, men inte då, det vart en binge bonus-spår idag. Och för egen del en provkörning av ER-5:a och en R1000, efter varandra. Lagom effektkliv! :tungan

Kul också att vi hade några gäster med, det livar alltid upp.
 

Ängeln

Ny medlem
Gick med
31 May 2004
Ort
v-ås
Hoj
liten gul bil
Slut på dagens galenskaper med aRWe i spetsen förstår jag......... :hihi

Nääääääää han är inte riktigt frisk......han har problem med axlar och armar och kan beete sig lite galet ibland.....men de är aRWe de..... :tummenupp
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
japp det va ricktigt skoj. va tvungen att åka tidigare hade bokat tvättstugan
 

R-Sickan

Guest
FredR1k skrev:
Tack aRWe för en fin tur!

Station
Skultuna
Vad
Sala
Norberg
Fagersta
Björsjö(Malingsbo?)
Fagersta
Färna
Kolsva
Hallsta
Hacksta
Station

Gubben är ju f*n galen, nu ska iaf jag sova i 2 dar :näsblod

//Godnatt

Nej, vadå sova i 2 dgr.
Trodde att du hade börjat träna nu efter träningsverken du fick på Åsen.... :tungan

Själv var jag med Yamahan och Brorsan med Suzukin ner till Linköping en vända idag. Hälsade på en bekant.
Blev hela 44 mil.
Åkte vid 10 taget på morgonen och kan inte påstå att det var varmt.
Lugn körning både dit och hem.

R-Sickan
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
FredR1k skrev:
Tack aRWe för en fin tur!

Station
Skultuna
Vad
Sala
Norberg
Fagersta
Björsjö(Malingsbo?)
Fagersta
Färna
Kolsva
Hallsta
Hacksta
Station

Gubben är ju f*n galen, nu ska iaf jag sova i 2 dar :näsblod

//Godnatt
Vänta du tills jag tar ut er på långtur :hihi
Ska försöka hålla igen men du vet "I get carried away"


Pejo skrev:
Ja, inte är han frisk i alla fall - men kul blir det. Jag hade trott vi skulle Fagersta-Färna-Köping-Hem, men inte då, det vart en binge bonus-spår idag. Och för egen del en provkörning av ER-5:a och en R1000, efter varandra. Lagom effektkliv!

Kul också att vi hade några gäster med, det livar alltid upp.
Motorcykling när det är som bäst "kulvägar - schysta kompisar - grymma hojar - och en galen och sjuk reseledare" :rofl

Ängeln skrev:
Slut på dagens galenskaper med aRWe i spetsen förstår jag.........

Nääääääää han är inte riktigt frisk......han har problem med axlar och armar och kan beete sig lite galet ibland.....men de är aRWe de.....
Galen, frisk, frisk, galen kul är det så man glömmer bort värken. :tummenupp

R-Sickan skrev:
Själv var jag med Yamahan och Brorsan med Suzukin ner till Linköping en vända idag. Hälsade på en bekant.
Blev hela 44 mil.
Åkte vid 10 taget på morgonen och kan inte påstå att det var varmt.
Lugn körning både dit och hem.
Det var där du var, tyckte det fattades en R1:a i ledet. (Ringde faktiskt)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
r matte skrev:
japp det va ricktigt skoj. va tvungen att åka tidigare hade bokat tvättstugan

Med en ´sådan resa hade det varit värt att gått i ett par skitiga kallingar ett par dagar :tummenupp
 

mrchamp

Moppefucko
Gick med
18 Jun 2003
Ort
västerås
Hoj
alldeles för mycket.kawa ZX6R , Minimoto 14 E -05:a, Yamaha Yz250, Yamaha pw50 pw80, Yamaha Yz426F, Suzuki Quadsport 400, Suzuki Eiger 400cc
sommar

Nu så är lyckan gjord ...
Micke på Fun Bike ringde vid 20,00 tiden och sa att mitt förgsarmembran har kommit hem, det är bara att komma ner ner o hämta de vi är kvar till 21,00...
sagt o gjort ner och hämta de , i väg till köping o skruva i hojen , :D :D :D
vilken underbar känsla när man rullar ut den från garaget .. iofs så var de förjävligt kallt på vägen hem till v-rås +2 eller nåt, frös som fan om tår, fingrar o mm när jag kom hem..... men va fan nu kan de bara bli bättre :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kallt hojpendlarväder, -6,2 grader när man äntrade hojen i morse...

Eskimåerna lyste med ´sin frånvaro dock.

"By by YZFR6

HelloYZ450F"


En del nöjer sig inte med en jordfräs :hihi

Lycka till med nyförvärvet :tummenupp Kör försiktigt!!
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top