aRWe skrev:På dagens tur provade jag att lågflyga, ca 20 cm högt och kanske 2-3 m långt. Har två ögonvittnen på det.
Va f*n går det att flyga med en buss!!!
aRWe skrev:På dagens tur provade jag att lågflyga, ca 20 cm högt och kanske 2-3 m långt. Har två ögonvittnen på det.
FredR1k skrev:första gången jag sett aRWe i luften. Med eller utan hoj. Han är ju lixom normalt inte så studsig av sig.
Garvade så jag höll på att åka av
gasolis skrev:Va f*n går det att flyga med en buss!!!
Här har vi en man som lusläser provkänringarna i Bike ser jagPejo skrev:Igår fick man en skarp uppmaning att provköra en Hayabusa (som betyder Öööörn). Lillgixxern var samtidigt i tryggt förvar hos aRWe.
Går man från en SRAD-gixxer så känner man igen sig omedelbart. Sittställning, "engine-management" (insprutning, spjällhus, etc), styrgeometri känns väldigt bekant. Den är verkligen en storebror till 600an o 750n.
Motorn levererar massivt med effekt, men man ligger helst över 3000 varv innan man börjar dra ordentligt. Dock är motorn körbar mycket längre ned i registret, vilket är praktiskt och bekvämt.
Exemplaret jag testade hade uppgraderats med Öhlinsdämpare bak, och den uppförde sig, jo precis, exemplariskt. Med smidighet tar den sig fram på svenska vägar, fulla av sprickor och bulor i asfalten.
I fart känns Busan (som betyder Öööörn) monstruöst stabil - dock kräver den möjligvis ett mera bestämt handlag (dock inte mer handkraft !) när man lägger omkull den.
Det självklara omdömet blir en sliten floskel : -Jag är förvånad över hur bra motorcykel Busan (som betyder Öööörn) är.
TinaTjejen skrev:Här har vi en man som lusläser provkänringarna i Bike ser jag
eller som kan hantera ord
eller provkänningarFredR1k skrev:provkänringarna -> provkörningarna heter det
Du får prova min RF 900 om jag får prova din ER 5 nästa gång vi träffs.TinaTjejen skrev:eller provkänningar
ja vill åxå provtjöra
sporTlovEr skrev:Vad har ni kört??
sporTlovEr skrev:var även ute och körde fin-fina vägar, Köping-Odensvi-Munktorp, Mötte 4 polisbilar på den lilla vägen, sista skar över kurvan på min "planhalva" Ruskade på huvudet i tid åt :kocko som körde.
Fick en "pung" spark av tanken vid lite Wheelis övningar...aj vad dum man är
ca 7 mil idag, över 190 mil med RF:en.
Vad har ni kört??
sporTlovEr skrev:Vad har ni kört??
Busade ja, men körde du någe hoj då?Lunkan skrev:Poliserna du mötte var antagligen ute efter mig var ute och busade lite idag!
aRWe skrev:Busade ja, men körde du någe hoj då?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|