Dagbokstråden

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6+yz426+wr450
aRWe skrev:
På dagens tur provade jag att lågflyga, ca 20 cm högt och kanske 2-3 m långt. Har två ögonvittnen på det.

:skrämd första gången jag sett aRWe i luften. Med eller utan hoj. Han är ju lixom normalt inte så studsig av sig. :hoppa

Garvade så jag höll på att åka av :D

Butterfly

Guest
aRWe skrev:
På dagens tur provade jag att lågflyga, ca 20 cm högt och kanske 2-3 m långt. Har två ögonvittnen på det.

FredR1k skrev:
:skrämd första gången jag sett aRWe i luften. Med eller utan hoj. Han är ju lixom normalt inte så studsig av sig. :hoppa

Garvade så jag höll på att åka av :D

:eek: helt galen men så sjukt roligt det såg ut :bow :hoppskrat :D höll själv på att missa guppet, nära landa på FredR1ks axlar :jisses

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
20050424 - Provkörde Busa (som betyder Öööörn)

Igår fick man en skarp uppmaning att provköra en Hayabusa (som betyder Öööörn). Lillgixxern var samtidigt i tryggt förvar hos aRWe.

Går man från en SRAD-gixxer så känner man igen sig omedelbart. Sittställning, "engine-management" (insprutning, spjällhus, etc), styrgeometri känns väldigt bekant. Den är verkligen en storebror till 600an o 750n.

Motorn levererar massivt med effekt, men man ligger helst över 3000 varv innan man börjar dra ordentligt. Dock är motorn körbar mycket längre ned i registret, vilket är praktiskt och bekvämt.

Exemplaret jag testade hade uppgraderats med Öhlinsdämpare bak, och den uppförde sig, jo precis, exemplariskt. Med smidighet tar den sig fram på svenska vägar, fulla av sprickor och bulor i asfalten.

I fart känns Busan (som betyder Öööörn) monstruöst stabil - dock kräver den möjligvis ett mera bestämt handlag (dock inte mer handkraft !) när man lägger omkull den.

Det självklara omdömet blir en sliten floskel : -Jag är förvånad över hur bra motorcykel Busan (som betyder Öööörn) är.

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Pejo skrev:
Igår fick man en skarp uppmaning att provköra en Hayabusa (som betyder Öööörn). Lillgixxern var samtidigt i tryggt förvar hos aRWe.

Går man från en SRAD-gixxer så känner man igen sig omedelbart. Sittställning, "engine-management" (insprutning, spjällhus, etc), styrgeometri känns väldigt bekant. Den är verkligen en storebror till 600an o 750n.

Motorn levererar massivt med effekt, men man ligger helst över 3000 varv innan man börjar dra ordentligt. Dock är motorn körbar mycket längre ned i registret, vilket är praktiskt och bekvämt.

Exemplaret jag testade hade uppgraderats med Öhlinsdämpare bak, och den uppförde sig, jo precis, exemplariskt. Med smidighet tar den sig fram på svenska vägar, fulla av sprickor och bulor i asfalten.

I fart känns Busan (som betyder Öööörn) monstruöst stabil - dock kräver den möjligvis ett mera bestämt handlag (dock inte mer handkraft !) när man lägger omkull den.

Det självklara omdömet blir en sliten floskel : -Jag är förvånad över hur bra motorcykel Busan (som betyder Öööörn) är.
Här har vi en man som lusläser provkänringarna i Bike ser jag :D
eller som kan hantera ord :)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
TinaTjejen skrev:
eller provkänningar:nicka
ja vill åxå provtjöra:nicka
Du får prova min RF 900 om jag får prova din ER 5 nästa gång vi träffs. :pannkyss

Har kört kle 500, samma motor som du fast i offroadchassi, skulle vara kul att testa samma motor i en brukshoj.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Idag var jag till Lidl och handlade Handskar, 2 st intekom och hjälmluva, för totalt 378 kr!

Körde Kunsgör fram och tebax var även ute och körde fin-fina vägar, Köping-Odensvi-Munktorp, Mötte 4 polisbilar på den lilla vägen, sista skar över kurvan på min "planhalva" Ruskade på huvudet i tid åt :kocko som körde.

Fick en "pung" spark :rolleyes: av tanken vid lite Wheelis övningar...aj vad dum man är :huvet

ca 7 mil idag, över 190 mil med RF:en.

Vad har ni kört??

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
sporTlovEr skrev:
var även ute och körde fin-fina vägar, Köping-Odensvi-Munktorp, Mötte 4 polisbilar på den lilla vägen, sista skar över kurvan på min "planhalva" Ruskade på huvudet i tid åt :kocko som körde.

Fick en "pung" spark :rolleyes: av tanken vid lite Wheelis övningar...aj vad dum man är :huvet

ca 7 mil idag, över 190 mil med RF:en.

Vad har ni kört??

Fin-fina vägar odensvi? tycker vägarna runt odensvi är ganska dåliga! Hängde en sporthoj mellan Kolsva-Odensvi med Motarden, antagligen för att han fick för ont i pungen av alla kälskott och håligheter....

"(Hålen är som pottor........Vägverket skiter i dom!)"

Poliserna du mötte var antagligen ute efter mig :hihi var ute och busade lite idag!
Fan va kul det är! Motard rookar :yoparty

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Hann ut o köra en sväng idag med i det fina vädret tänka sig! Tråkigt att köra själv, men det blir ändå kortare turer som man kan anpassa för sig själv, idag Köping-Himmeta-Medåker-Arboga-Valskog-Köping, plus till och ifrån jobbet.

Det har sina fördelar att jobba 2-skift ibland, är nu på jobbet, men lider inte av att jobba utomhus nu!!

Fick även min Röda hjäm idag, som ersättning för den trasiga blå/grå jag köpte på mässan, den har lite gult i sig och grått dessutom..så det får duga. Man syns kanske bättre, det är ju viktigt, men det viktigast var att hjälmmodellen satt kanon på min skalle :tummenupp

Nya hjälmen med eldflames

Bifogat

• helmutten.jpg
    helmutten.jpg
    69.8 KB · Visningar: 65
Last edited:

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
aRWe skrev:
Busade ja, men körde du någe hoj då? :hihi

Vadå? självklart körde jag hoj! :)

Körde idag oxå........på bana :yoparty Är helt "CPslut" i armarna, ska gå och knoppa på en gång tror jag!

skitskrajmc

Djupgående terapi
Gick med
15 May 2003
Hoj
En sån där snabb sak
Jaha då har man avgjort premiär turen idag det slutade med 61mil. Det blev Jönköping tur och retur med kanon härligt väder.
Kan dock medge att jag känner en del krämpor i kroppen just nu :3freak

gsxrfredde

Medlem
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
GSXR 750
jaha hade tänkt att åka med på onsdags turen ikväll fast det gick inte...hojen isär plockad för jag har börjat med att bygga nytt system...förhoppningsvis blir den klar imorgon...härligt med lite muller igen :)

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
Aldrig får man vara riktigt glad! Punka på hojen idag! Måste kört på nån vass jävla sten sisst jag var ut!

Får lämna in skiten på måndag!

(Visst är det slang i alla hjul med ekerfälgar?)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln