Dagbokstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Valborg, födelsedagskalas hemma för äldsta dottern som fyller idag, och släktingar o firade av henne.

Hann med en kort mc-sväng på kvällen, har inte kört sen i Onsdags.

Imorrn kanske man hinner en kortare sväng också med innan det är mera födelsedagsparty för klasskompisarna....

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Valborgsmässoafton/natt tillbringade man med denna apparatur.
Den skall mäta om man har några sovstörningar (som man skulle ha det :3freak )
Trots alla sladdar och grejor så gick det att sova, fast man fick ju lov att vara spritfri :hihi

Bifogat

• Snarkmätning 003 (Medium).jpg
    Snarkmätning 003 (Medium).jpg
    40.6 KB · Visningar: 83

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
aaaa jag visste att det va nå skumt med dig du är en robbot det förklarar gps:en

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
aRWe skrev:
Trots alla sladdar och grejor så gick det att sova, fast man fick ju lov att vara spritfri :hihi
hahaaha
"Hastalavista, BABY":cool:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
aRWe skrev:

E:T Phone home

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Lufta hojen runt Köping o till Kolsva fram o tebax 180 på 2:an, innan varvstoppet tog över, men då har jag bara 3 växlar kvar..

Skall skärpa mig o spara på däcken till nästa helg, och till aRWe, jag är nere på pilen och texten nu, så jag slipper skämmas..har inte lånat en dremmel för att fixa det heller utan det är gjort från förarplats :tummenupp

Undrar om det var Lunkan jag såg svänga in på vägen mot Busta körandes på bakhjulet.

Last edited:

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
sporTlovEr skrev:

Mo ha ha ha...! :rofl

Sorry aRWe :hihi

Du känner väll igen mig Sportlover. Svart hoj med silverskärm och silvernummerkåpor bak, blått och svart skinställ!

Var det igår var det inte jag!

Bifogat

• E.TPhone-home.jpg
    E.TPhone-home.jpg
    121.4 KB · Visningar: 63

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Lunkan skrev:

Du känner väll igen mig Sportlover. Svart hoj med silverskärm och silvernummerkåpor bak, blått och svart skinställ!

Var på håll, dessutom körde jag "pronto"..

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Lunkan skrev:

Bara därför kommer du att få sova i samma rum som mig och mina snarkningar både på Kinnekulle och på Gotland. :lol

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
aRWe skrev:
Bara därför kommer du att få sova i samma rum som mig och mina snarkningar både på Kinnekulle och på Gotland. :lol

Vad har jag giort för att få straffet att sova med dig då? :)

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Köra mc o blött ute inge kuul...torrt när man åkte till jobbet och uppehåll när man körd hem i alla fall! Rutin? el tur som en tok :va

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Nyss hemkommen efter lite körövningar med kompis som håller på med lappen nu, manöverbanan 2005 nya delen, körde några ggr, satte båda alternativa lågfartsdelarna, högfartsdelen körde vi aldrig, det är rena barnleken.

Kul att öva, man blir varm i kläderna att krypköra o bryta med hojen, tycker dock att testen har INGET med om man blir en bra trafiksäker förare, är nog enbart en "mjölkko" för vägverket :3freak För de vet att folk kuggar bort sig där.

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Precis vart ute och kört i stan med Dick, Tränat lite bakhjuls åka. går sådär för mig med min lill maskin men dick har gjort framsteg! :tummenupp Men en sak har iaf gått väl idag. hade markkontakt med knät ett helt varv i rondellen! :tuttar Livet leker...Arbetslös,tjejen är sur för man småslangar och knäskrapar ist för att vara med henne,min nybytta packbox fram läcker igen (och NEJ det är inte pga hårda nedslag för jag hade inte gjort några då än :hihi ) Jäjä ROCK ON! :yoparty

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
SimmPsi skrev:
Precis vart ute och kört i stan med Dick, Tränat lite bakhjuls åka. går sådär för mig med min lill maskin men dick har gjort framsteg! :tummenupp Men en sak har iaf gått väl idag. hade markkontakt med knät ett helt varv i rondellen! :tuttar Livet leker...Arbetslös,tjejen är sur för man småslangar och knäskrapar ist för att vara med henne,min nybytta packbox fram läcker igen (och NEJ det är inte pga hårda nedslag för jag hade inte gjort några då än :hihi ) Jäjä ROCK ON! :yoparty

Skynda långsamt med "lattjandet"!

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
sporTlovEr skrev:
Kul att öva, man blir varm i kläderna att krypköra o bryta med hojen, tycker dock att testen har INGET med om man blir en bra trafiksäker förare, är nog enbart en "mjölkko" för vägverket :3freak För de vet att folk kuggar bort sig där.
Var och en blir salig på sin egen tro....

Själv tyckte jag det var bra grejor på manöverbanan. De har kommit väl till pass många ggr även efter den avklarade och godkända uppkörningen.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
TinaTjejen skrev:
Var och en blir salig på sin egen tro....

Själv tyckte jag det var bra grejor på manöverbanan. De har kommit väl till pass många ggr även efter den avklarade och godkända uppkörningen.

Visst är det bra att kunna hantera sin hoj! Men skall det handla om att någon råkar passera en gränslinje med 5 cm, el råka sätta ner en fot, el peta omkull en kon, för att bli kuggad, så tycker jag det är fel.. Bromsprov, 50-70 och 90 perfekt, skulle vara ett från 110 med!! Bättre än krypen..REALISTISKA övningar, bromsprov med undanmanöver.

För övrigt så vet jag att vägverket var på väg ett tag när bromsprov med undanmanöver fanns från 50 km, att höja till 70, då en envis vägverksgubbe från Borlänge sa att DET SKALL GÅ(ännu ett nytt sätt att försöka mjölka mer pengar), han visade upp sina färdigheter inför en skara trafikskolelärare, men resultat av kullkörning och brutet lårben..

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...