Dagbokstråden

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
:yoparty :yoparty :yoparty

SimmPsi skrev:
Precis vart ute och kört i stan med Dick, Tränat lite bakhjuls åka. går sådär för mig med min lill maskin men dick har gjort framsteg! :tummenupp Men en sak har iaf gått väl idag. hade markkontakt med knät ett helt varv i rondellen! :tuttar Livet leker...Arbetslös,tjejen är sur för man småslangar och knäskrapar ist för att vara med henne,min nybytta packbox fram läcker igen (och NEJ det är inte pga hårda nedslag för jag hade inte gjort några då än :hihi ) Jäjä ROCK ON! :yoparty
 

Majk

Guest
Kört jue

Nu har man brassat nåra mil , gickde bra.
Slangade med gumman bakpå gickde åsså
bra men hon tyckte hon hade en rolig stil.
Typ hängde som en katt med alla fyra
tassarna me utfällda klor instuckna i min
jacka :hihi :hihi .


Blire nå bus på stan ikvälld ?
/Mick the Dick.
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Hade nästan glömt bort hur otroligt skönt det känns att flyga med motorcykel!(om man landar på hjulen) Det var riktigt kul att köra Cross idag :yoparty Men God damn va slut man blir i kroppen.

Köra på bana ÄR roligast :)

Han med en liten vurpa oxå, grishojen kasta av mig! íngen fara dock :näsblod
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Lunkan skrev:
Hade nästan glömt bort hur otroligt skönt det känns att flyga med motorcykel!(om man landar på hjulen) Det var riktigt kul att köra Cross idag :yoparty Men God damn va slut man blir i kroppen.

Köra på bana ÄR roligast :)

Han med en liten vurpa oxå, grishojen kasta av mig! íngen fara dock :näsblod

Busta?? va förbi där igår o skulle kolla om det var nån man kände där, men eftersom motarden är så förbenat snabb så var jag där en halvtimme för tidigt.. :huvet

Testa eskilstuna eller sura (om du inte redan gjort det), mycket roligare än den dära bajsbanan.
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Suomalainen skrev:
Busta?? Men eftersom motarden är så förbenat snabb så var jag där en halvtimme för tidigt

:hihi Jag vet hur det är! Motarder är snabba, speciellt på kinnekulle :fakta

Japp, Busta!!! Var rätt mycke folk där!

Var ligger banan i Eskilstuna?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har hunnit med lite kortare soloturer igår och idag, men mest hemmavid, passar på att köra en stund när man har tiden efter man ätit och jycken har rastats och man har "död" tid innan jobbet börjar; Köping mot Kungsör, Ängebyleden, Köping, Munktorp, Kolbäck, Munktorp, Köping samt direkt till Jobbet.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
SimmPsi skrev:
Precis vart ute och kört i stan med Dick, Tränat lite bakhjuls åka. går sådär för mig med min lill maskin men dick har gjort framsteg! :tummenupp Men en sak har iaf gått väl idag. hade markkontakt med knät ett helt varv i rondellen! :tuttar Livet leker...Arbetslös,tjejen är sur för man småslangar och knäskrapar ist för att vara med henne,min nybytta packbox fram läcker igen (och NEJ det är inte pga hårda nedslag för jag hade inte gjort några då än :hihi ) Jäjä ROCK ON! :yoparty

Knäskrap i rondeller är inte smart.
Någon dag har en lastbil spillt lite diesel och då kommer du få benskrap, kåpskrap, hjälmskrap och knäskrap.

Hitta nån trevlig kurva att leka i. Rondeller kan vara hala. Förr eller senare kommer du lära dig the-hard-way :död
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Lunkan skrev:
:hihi Jag vet hur det är! Motarder är snabba, speciellt på kinnekulle :fakta

Japp, Busta!!! Var rätt mycke folk där!

Var ligger banan i Eskilstuna?

Man svänger av mot västerås innan man kommer till e-tuna, då kommer man till en rondell och där är det skyltat mot motorstadion. Det är en jordbana så den blir inte lika sönderkörd som busta, så jäääla trist när det är 1m höga gupp runt heeeela banan, tom i "hoppen" som inte kan kallas hopp... Hojen blir inte lika skitig heller och så slits den inte lika mycket heller av all sand som kommer in precis överallt. Bara fördelar!! :banana

Gillar du sandbanor så rekomenderar jag sura, den underhåller dom mycket bättre än köpings så den brukar också vara bra. Kungsör är också sand, var där en gång förr året. Men då var den söderkörd med sedvanliga 1m guppen runt hela rasket...

Ska tilläggas att detta är åsikter av en ROOKIE, har bara kört en halv säsong typ... Sålde (tyvärr) bettan för radhusköp. Men ny kommer så småning om, och då blir det 4-takt. :)
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
En fiktiv historia.... som kan hända vem som helst och när som helst...

Körde över hojjen till mina föräldrar idag och tvättade den och kombinerade det med att vara lite social. Torkade kåpor mm, sen fick den stå o torka till sig lite i solen...

Efter en stund var det dags att åka hem... men,
-"Äsche, jag drar en repa på saltängsvägen, så allt vatten i kylaren far ut eller torkar"

... Åker lite försiktigt på saltängsvägen... ser S-kombinationen innan man kommer ut på hackstarakan....

-"Äh va i hela helvete..", knackar i tvåan, gasar till, bromsar hårt, ner med hojjen o kroppen åt vänster, mjukt på gasen igen...

Nu får fanimig våra pilitiker riva några ridstall, fotbollsplaner och hockeyrinkar och bygga en RR-bana... för säkerhets skull! :D
 
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Ryktas ju om bana i Enköping.
DET vore guld det :Bugar
Men de kommer väl nån sällsynt gräshoppa, eller nått annat fridlyst, att sätta P för...:5sure
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kalas, kalas kalas i dagarna 2..båda barnen fyller med ett par veckors mellanrum, så det var kalas här idag för släkten, i morgon för alla kompisar, men lite hojåka hann man pressa på em i alla fall :banana
Och som tur var så måste jag åka och leverera ett felaktigt paket i Västerås imorgon med, behändigt som får plats i ryggan. Vad gör man inte för kombinationen nytta med nöje :)

300 mil med RF är numera historia..ser man bara till att aldrig passera reservtanksnivå så går allt som smort!!
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
Lite över 20 mil på hoj idag - fram och tillbaka till Örebro.

Har sålt och lämnat BMW´n :gråta , lämnat in och hämtat Audin från polering :tummenupp , varit på Bishops Arms och tagit en bira med Tussilago, förlåt jag menar Champen :fyllisar o nu ere filmtajm med gumsan i soffan.

Nattinatti på er!

Ps.
Jag har beställt alla bilder från Kinnekulle på CD-skiva :tomten
Ds.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Funatic skrev:
Lite över 20 mil på hoj idag - fram och tillbaka till Örebro.

Har sålt och lämnat BMW´n :gråta , lämnat in och hämtat Audin från polering :tummenupp , varit på Bishops Arms och tagit en bira med Tussilago, förlåt jag menar Champen :fyllisar o nu ere filmtajm med gumsan i soffan.

Nattinatti på er!

Ps.
Jag har beställt alla bilder från Kinnekulle på CD-skiva :tomten
Ds.

Kort på Audin!? Var polerade du? Var det värt priset?? Fundrar på polera/Lackonservera bilen.

Finns på OK/Q8 i Köping ett Tvättkort för fria tvättar i 1 år för 1500 kr!!!!!!!!(Det finns enbart högrtryckstvätt utan borstar där med)
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Idag gott folk hände det. För ca 30min sen när jag var på väg hem från prussiluskan. Så vill man ju små slanga lite, kommer precis ut från Kolbäck. Sätter mig lite längre bak i sadeln, gasar, trycker ner styret snabbt och snärtar till kopplingen och upp med framhjulet utan problem och håller 2an ut! :yoparty Visst har gjort det förut men INTE som nu. nu gick det som en dans, annars kommer den upp var 20e försök men nu har det troligen klickat nånstans i tomrummet där uppe så man fått det rätta knycket! :tuttar
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
SimmPsi skrev:
Idag gott folk hände det. För ca 30min sen när jag var på väg hem från prussiluskan. Så vill man ju små slanga lite, kommer precis ut från Kolbäck. Sätter mig lite längre bak i sadeln, gasar, trycker ner styret snabbt och snärtar till kopplingen och upp med framhjulet utan problem och håller 2an ut! :yoparty Visst har gjort det förut men INTE som nu. nu gick det som en dans, annars kommer den upp var 20e försök men nu har det troligen klickat nånstans i tomrummet där uppe så man fått det rätta knycket! :tuttar

G R A T T I S !! MEN räkna med att någon gång klota, mycket vill ha mer, men det är väl som att cykla till viss mån, säkerligen så är många av uiilllaaa kungarna även klotarkungar..

Är själv nöjd med att kunna göra kortare power wheelies
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
sporTlovEr skrev:
G R A T T I S !! MEN räkna med att någon gång klota, mycket vill ha mer, men det är väl som att cykla till viss mån, säkerligen så är många av uiilllaaa kungarna även klotarkungar..

Är själv nöjd med att kunna göra kortare power wheelies

jäjäjä har redan tittat på asvalten på mycket nära håll redan. Den såg fin ut! :hihi Måste ju klota för att vara en riktig Bajker...eller? :tungan

Jag tillhör den kategorin som Slangar hellre än eldar på små konstiga landsvägar med skymda krön :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
kallt kallt kalllt....nyss inkommen från Kylan.--brr--- Efter alla plikter o måsten, så hans det med "lite" köra idag också!!

Har varit ute med en kompis som övningskör MC, vi var och mätte upp och körde de nya högfartsdelarna till 2005 års körkortsprov, vi var ute i 3 timmar och vi kom enbart 3 km från hans hem...

Allt gick bra, så nu känner han sig redo att möta Vägverkets trafikinspektörer!
 
Last edited:

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
SimmPsi skrev:
Jag tillhör den kategorin som Slangar hellre än eldar på små konstiga landsvägar med skymda krön :)

Jasså....JAG tillhör den kategorin som Slangar på små konstiga landsvägar med skymda krön :yoparty

Fan, nu vart jag sugen på o slanga, måste ut i morgon...Wwheellaaaa!

Sen blir det några varv på crossbanan imorgonkväll :)Måste öva mera, blir juh ifrånåkt av 125:eek:rna :rodnar
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nära klippa "jösse" idag

Mycket nära köra över en hare på väg till jobbet idag, hann se haren snabbt, bromsade ner o ryggtavlan var mitt framför hjulet, jösse passerade med minsta möjliga marginal, hade jag kört 1 km fortare per timme hade det nog varit kört....
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top