Dagbokstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ava mc ringde idag angående min hjälm, fanns ingen motsvarande blå hemma och lång beställningstid, men en röd i motsvarande blå fält skulle de kunna skicka omgående, så de fick skicka den..är så j-a trött på reservhjälmen, bara skit fast den är ny...

det blir nog sött med rött..allt färgrannare blir man ser snart ut som någon julgran som är ute och åker :yoparty

Kan någon fotoshoppa om mig från denna bild där jag sitter med hjäml på?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=23074&page=22&pp=20
 
Last edited:

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
sporTlovEr skrev:
det blir nog sött med rött..allt färgrannare blir man ser snart ut som någon julgran som är ute och åker :yoparty

Kan någon fotoshoppa om mig från denna bild där jag sitter med hjäml på?

Tjaaa....det vart ganska sött tycker jag :rofl

Sorry....kunde inte låta bli :tungan

Edit: Fixade till en något seriösare bild. Suger på Photoshop! :edit
 

Bifogat

  • SportPink.jpg
    SportPink.jpg
    114.1 KB · Visningar: 76
  • RHelmet.jpg
    RHelmet.jpg
    112.4 KB · Visningar: 70
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Lunkan skrev:
Tjaaa....det vart ganska sött tycker jag :rofl

Sorry....kunde inte låta bli :tungan

Edit: Fixade till en något seriösare bild. Suger på Photoshop! :edit

SNYGGT!!! Skall låna frugans ridhjälm och lacka rosa/cerisé, att jag inte tänkte på det tidigare :rolleyes:
 

Valerie

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki sv650s-06
Besiktade hojen i måndags... fastän jag aldrig hann byta bakdäck!
Och den gick igenom!!! :banana :banana :banana

Fick en 1:a dock, men behöver ju inte åka tillbaka och det är ju samma sak som ett godkänt - bakdäcket ska ju bytas!

Och jag lovar - det var inte kortkort på - alldeles för jäkla kallt!!!
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Valerie skrev:
Besiktade hojen i måndags... fastän jag aldrig hann byta bakdäck!
Och den gick igenom!!! :banana :banana :banana

Fick en 1:a dock, men behöver ju inte åka tillbaka och det är ju samma sak som ett godkänt - bakdäcket ska ju bytas!

Och jag lovar - det var inte kortkort på - alldeles för jäkla kallt!!!

Jag besiktade i onsdags - kallt som attan - kom igenom med kasst bakdäck utan etta , men jag påpekade att det skulle bytas innan farbrorn hann säga nåt. Jag förklarade att jag litade på att dom skulle vara hyggliga :)
 

humlan

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2003
Ort
v-ås
Hoj
CBR 600RR-07
:banana villket väder vi har fått en sån här dag :)
nyss hemkommen efter en hel dag på hoj......

började i morse vid 10 tiden fast då var det full fart på malma (cross)..... tog lite tider och jag kör 30 sek snabbare per varv nu jämfört med i höstas :D ..... så man måste väl gjort några framsteg i varje fall....... börjar lära mig att hoppa lite bättre nu osså men det kommer nog mer s¨å småning om :rolleyes: ...... tillbringade dagen ända fram till 14 där och sen hem få in sig lite mat och en snabbdusch innan jag satte mig på glidaren :gnissla ...... blev en liten nätt tur på en sisådär 3-4 timmar .... blev iof lite väl kallt sista biten men man får lov att hålla sig i solen för att hålla värmen......

så blir det någon åkning imorgon eller ..... om man nu får hänga på er fartfantomer :7peta

//humlan
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Full fräs hela dagen...vaknar i tidig otta, ut med jycken, frukost, iväg o handla lite hundmat, hem o dumpar bilen, promenix med jycken, iväg o tanka hojen i västerås, 20 mila tripp med trevligt sällskap, och tänka sig nu har man kört R1:a också, tack för det fredR1k, men du såg ut att trivas på RF.n också, något för dig när du bli pensionär :hihi !, var som att köra en fzr 1000, skillnaden var att R1 var en slipad diamant, effekt är man van vid, men den kommer mera PÅ/AV förstår varför de är bakhjulsbenägna, men det var lättstyrt, mycket bra distinkta bromsar(trots att de skall vara bland de sämsta enligt fredR1k)snabbt lättstyrt chassi, jag satt faktiskt oförskämt bra!! Det ser ut som Gixer 750 har värre sittställning, nåja jag kom sist i kön och ni fick vänta på mig, men jag skyndar långsamt när jag kör något för mig nytt, samt att alla som var med idag har flera års mc-erfarenhet(?) mot en annan som är "newbie" ännu, men det blir bättre o bättre..(??)

Hem nybakta bullar hemma, mums!! Skjutsa barn på kalas, grillade hemma under tiden och åt, sen hämta barn från kalas, en stund vid datorn nu...
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
hopp det vart liyte hojåka för mig med idag. va ner å klippte mig vid 11. sen hem te farsan å hämta hojen sen järnet till strängnäs "fick sällskap av en okänd busa mellan västerås och nyköping" å hämta upp morsan å bjuda den gammle "spettan" på en tur. sen somna man på soffan 1 timme tills maten va klar sen käka å åka hem. vart väll 20 kalla mil på älsklingen i alla fall
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
r matte skrev:
hopp det vart liyte hojåka för mig med idag. va ner å klippte mig vid 11. sen hem te farsan å hämta hojen sen järnet till strängnäs "fick sällskap av en okänd busa mellan västerås och nyköping" å hämta upp morsan å bjuda den gammle "spettan" på en tur. sen somna man på soffan 1 timme tills maten va klar sen käka å åka hem. vart väll 20 kalla mil på älsklingen i alla fall
kräver bild på frillan!! :mattias
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Damen såg en tilltufsad "jättegrön" motorcykel samt en bil bredvid, på suraleden, straxt efter hammarbyrampen, från köpingsvägen sett.

Nån skyldig? Hoppas det gick bra för alla inblandade.
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Pejo skrev:
Damen såg en tilltufsad "jättegrön" motorcykel samt en bil bredvid, på suraleden, straxt efter hammarbyrampen, från köpingsvägen sett.

Nån skyldig? Hoppas det gick bra för alla inblandade.


vilken tid? jag åkte bredvid en grön kawa idag på cityringen vid halv 12 tiden han svängde upp mot oxbacken.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
r matte skrev:
vilken tid? jag åkte bredvid en grön kawa idag på cityringen vid halv 12 tiden han svängde upp mot oxbacken.

Det här var ca 1315. Enl vittensuppgifter (gumman) så var den "helgrön, illgrön".
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Full fräs denna dag med..ut i ottan med jycken, trädgårdsarbete, kortare mc sväng, skjutsa ungar på bio, skjutsa min bror till Västerås, handla..
Hoppas ni fick det en bättre dag! Med bara :tummenupp massor av mc-åka, bilder o berättelse tack!
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
sporTlovEr skrev:
Full fräs denna dag med..ut i ottan med jycken, trädgårdsarbete, kortare mc sväng, skjutsa ungar på bio, skjutsa min bror till Västerås, handla..
Hoppas ni fick det en bättre dag! Med bara :tummenupp massor av mc-åka, bilder o berättelse tack!
va? var du inte ute å åkte långsväng i det fina vädret?
Skämmes borde du tamejfan! :hihi
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
idag har man puttsat lite på älsklingen och sen vart det några få varv med minimoton på jobergs gokartbana. tycker dock att den går för långsamt måste nog trimma lite.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
TinaTjejen skrev:
va? var du inte ute å åkte långsväng i det fina vädret?
Skämmes borde du tamejfan! :hihi
Åkte igår, skulle gärna åkt idag med, men andra sysslor på hemmaplan väntade :( nåja blir fler tillfällen, skulle gärna följa med åt något annat håll, alla håll verkar bra med aRWe i täten :Bugar :tummenupp
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
På dagens tur provade jag att lågflyga, ca 20 cm högt och kanske 2-3 m långt. Har två ögonvittnen på det.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top