Dagbokstråden

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Då har man precis moddat brorsans minimoto. Flyttade fotpiggarna så man kan svänga lite snävare och gjort en liten motorstädning :tungan Var ju helt klart tvungen att köra med den efter och se om mina race-configs funka. kör lite fram och tillbaka och känner på bajken, sen bär det av mot hårdare körning. Gasar iväg och börjar köra i snäva S uppför min backe. Tappar då fästet på framhjulet och får fäste igen och gör DEN snävaste sväng jag vart med om, KNÄSKRAPAR ofrivilligt ett halft varv sen går den upp på bakan och jag trillar av men håller stumt på gasen och svingar runt hojen innan jag släpper av. Vilken åktur! :yoparty

Skavankerna blev skrapat knä och skrapmärken på bakkåpan på bettan! :hihi
 

mrchamp

Moppefucko
Gick med
18 Jun 2003
Ort
västerås
Hoj
alldeles för mycket.kawa ZX6R , Minimoto 14 E -05:a, Yamaha Yz250, Yamaha pw50 pw80, Yamaha Yz426F, Suzuki Quadsport 400, Suzuki Eiger 400cc
skönheten 2 är hemma :)
var ner till skänninge i dag och råkade köpa en ny moppe med dynojet steg 2 och lite mera godis. :banana :banana
permiär tur på den 20 mil bara, smart som man då är så glömde man ju ta med den vita visiret så det blev att åka tonat på kvällen men vad gör de när man har ny moppe :tummenupp :tummenupp
 

Bifogat

  • zx6r.JPG
    zx6r.JPG
    137.8 KB · Visningar: 86

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
mrchamp skrev:
skönheten 2 är hemma :)
var ner till skänninge i dag och råkade köpa en ny moppe med dynojet steg 2 och lite mera godis. :banana :banana
permiär tur på den 20 mil bara, smart som man då är så glömde man ju ta med den vita visiret så det blev att åka tonat på kvällen men vad gör de när man har ny moppe :tummenupp :tummenupp
Snygg moppe då. Gratisch till nyförvärvet, det betyder att det inte gick att göra hoj av 7:an? :confused:
 

FredR1k

www.hojdack.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
R6+yz426+wr450
mrchamp skrev:
skönheten 2 är hemma :)
var ner till skänninge i dag och råkade köpa en ny moppe med dynojet steg 2 och lite mera godis. :banana :banana
permiär tur på den 20 mil bara, smart som man då är så glömde man ju ta med den vita visiret så det blev att åka tonat på kvällen men vad gör de när man har ny moppe :tummenupp :tummenupp

Sedärja, den va ju inte ens grön. :tummenupp

Men hallå det är ju bara en 600a :7peta allt under 750 e för :tuttar ju :tungan
 

mrchamp

Moppefucko
Gick med
18 Jun 2003
Ort
västerås
Hoj
alldeles för mycket.kawa ZX6R , Minimoto 14 E -05:a, Yamaha Yz250, Yamaha pw50 pw80, Yamaha Yz426F, Suzuki Quadsport 400, Suzuki Eiger 400cc
aRWe skrev:
Snygg moppe då. Gratisch till nyförvärvet, det betyder att det inte gick att göra hoj av 7:an? :confused:

nix de skulle kosta för mycke att laga den tyckte fb .. så de blev en ny
 

mrchamp

Moppefucko
Gick med
18 Jun 2003
Ort
västerås
Hoj
alldeles för mycket.kawa ZX6R , Minimoto 14 E -05:a, Yamaha Yz250, Yamaha pw50 pw80, Yamaha Yz426F, Suzuki Quadsport 400, Suzuki Eiger 400cc
FredR1k skrev:
Sedärja, den va ju inte ens grön. :tummenupp

Men hallå det är ju bara en 600a :7peta allt under 750 e för :tuttar ju :tungan

men hallå .. kör man kawa så behöver man inte ha större :hihi
man kan ju ligga 100-300 cc under alla andra märken och iallafall åka ifrån dom :yoparty
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
mrchamp skrev:
men hallå .. kör man kawa så behöver man inte ha större :hihi
man kan ju ligga 100-300 cc under alla andra märken och iallafall åka ifrån dom :yoparty

Ser du Funatic, ännu en som inte var o körde på strippen, då har vi visat hur man förnedrar allt under 800cc....... :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
TinaTjejen skrev:
Eller rentav ännu mindre cc än så :hihi :rolleyes:

Till o med jag vågar "lova" att jag kör ifrån en er 5:a så det skriker om det rakt fram i 201 meter( 164 km/ 7,494 sek som bäst, tror inte ens er 5 når en sådan "verklig hastighet" men jag bättrade på vid varje repa, 4 repor till och det hade säkert hamnat på 180 istället, en övningssak), 402 meter el 20 mil, your choice.......då räcker inte dina 500cc till......Vill inte låta skrytsam av mig, men men....

Fick lite blodad tand av detta skulle gärna vilja få fler tillfällen att gasa rakt fram "pronto" men då gärna slippa vänta en timme mellan racen.

Man får dock mer valuta för pengarna att köra bana!!

men kuvorgier, öva öva öva, vilket jag gör o blir allt bättre o bättre på det!. :tummenupp ..
 
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
sporTlovEr skrev:
Till o med jag vågar "lova" att jag kör ifrån en er 5:a så det skriker om det rakt fram i 201 meter( 164 km/ 7,494 sek som bäst, men jag bättrade på vid varje repa, 4 repor till och det hade säkert hamnat på 180 istället, en övningssak), 402 meter el 20 mil, your choice.......då räcker inte dina 500cc till......Vill inte låta skrytsam av mig, men men....

..
Du missade nog denna smileyn i mitt inlägg: :rolleyes:
 

Ljungkvist

------
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Kungsholmen
Hoj
VORbergare, kz400B2
sporTlovEr skrev:
Fick lite blodad tand av detta skulle gärna vilja få fler tillfällen att gasa rakt fram "pronto" men då gärna slippa vänta en timme mellan racen..

Det är tävling i Orsa i helgen, kombinerat med midsommarfirande :fyllisar
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Jakke skrev:
Det är tävling i Orsa i helgen, kombinerat med midsommarfirande :fyllisar

Skulle säkert vara kul, men för långt bort..blir hemmavidfirande med staketbygge i stället.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Idag har jag lärt mig var en blindmutter är, vilka som säljer sådana, och hur man spänner åt en blindmutter som inte sitter ordentligt fast.

Efter det roade jag mig med att tillverka en bussning av en bit vattenledningsrör i koppar. Metallurgi på hög nivå.

Dagen räddad!
 

mrchamp

Moppefucko
Gick med
18 Jun 2003
Ort
västerås
Hoj
alldeles för mycket.kawa ZX6R , Minimoto 14 E -05:a, Yamaha Yz250, Yamaha pw50 pw80, Yamaha Yz426F, Suzuki Quadsport 400, Suzuki Eiger 400cc
Pejo skrev:
Idag har jag lärt mig var en blindmutter är, vilka som säljer sådana, och hur man spänner åt en blindmutter som inte sitter ordentligt fast.

Efter det roade jag mig med att tillverka en bussning av en bit vattenledningsrör i koppar. Metallurgi på hög nivå.

Dagen räddad!

Ja de e ju så när man åker sursuki .. tydligen så får man ständigt laga dom
:D :D :D :D
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top