Idag har största delen gått till hojen, tur man har en snäll förstående fru..
Bytte tändstift, tömde ur tanken och kollade bensinkranen, var iväg och mätte upp tändkablar och tändspolar som var helt ok, tills man till slut insåg sitt misstag med 2 omlottkastade luftslangar..
För exakt 2 veckor sedan började mitt strul med generatorn, innan man fick loss allt och innan man visste vad som skulle bytas, samt väntetid på reservdelen, samt att det blev strul med allt möjligt vid ihopsättningen,(oljaläckage , klämde en elkabel, plus felaktig montering av luftslangarna) hade allt gått perfekt hade jag vart igång torsdag förra veckan, men nu fick jag riva om allt i fredags..samt man provat o laboretat med tändstift o fram o tebax med tanken i tid o otid.
Men nu skall man tänka positivt, jag har nu en nyservad hoj med ny olja och filter, rengjort luftfilter, nya tändstift, samt att man vet att tändkablar och spolar är helt OK!
Är igång igen, var nästan värt allt besvär vid första provturen ikväll som gick till Kungsör o tebax.
Och var in till Valle i Fredags o fick min Remsatröja, så nu väntar man på gemensamåkning