Dagbokstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fin förmiddagstripp

Fint väder, frugan jobbar, barnen i Skolan, Jycken nygådd.

Vad gör man då?? Självklart så rullar man ut Lekkompisen i Garaget, och tar en mycket fin varm solig fm tur, Köping-Valskog-Arboga-Fellingsbro-Käglan vägen till Viadukten och Vänder samma väg tillbaka. 10 Mil i alla fall. :)

Hinner nog några mil innan det är dags att ta sig till Jobbet med..
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har ikväll vart ut på en ca 14 milatripp, med 2 mc -kompisar, en zx9r samt en ducati 900 ss, som jag körde Rytterne baklänges och från Surahammar till Köping, mycket skön kurvmaskin, bra väghållning, stadigt chassi, rätt bra vrid, lite trött på topp, men "vibbar" runt 6000 rpm så det kändes i fötterna, maskinen rätt snäll, men ibland kändes den som den ville kasta av en..Mycket och rått motorljud, speciellt ljud vid motorbroms, som inte var så farligt trodde det skulle vara värre På/av effekt, tro´ fan småtrivdes faktiskt lite :)
Men skulle inte vilja ha en, men förbannat kul att provat trots allt.

Trots lägre effekt än vad man är van vid, så tror jag ändå inte det är en bra nybörjarmaskin utan mer för rutinerade hojåkare.

Turen blev Köping-Munktorp via småvägar-Herrskogen-Strömsholm-Rytterne-Industrileden-Lillhärad-Hallstahammar-Surahammar-Suraleden-Kolbäck-Köping. Kanonkuliga vägar speciellt Lillhärad mellan Industrileden och vägen till Hallstahammar :) och Hallstahammar till Surahammar lillavägen :) tack för aRWe visat de vägarna, en favorit som det blir repris på repris..
Vi åkte vid 18:40 tiden hemma vid 21:00(infattar även fikapaus vid Mac Donalds Erikslund) då det även började vara rejält mörkt med.
 
Last edited:

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Idag har jag faktiskt både klippt mig och skaffat ett jobb :) äntligen nytt jobb, wwwiiii...!
Som grädde på moset så fetklota jag me crossen ikväll, fick ett kast i ett hopp och highsidade på returen :gnissla Stukade lillfingret, lite skrapsår på underarmen och lite stel i v.axel men det går över tills i morgon! Det värsta var all jävla sand man fick i munnen :lol

Nä hä, kör så det ryker gubbs! Och kom ihåg: Om du tycker att det går för fort så är det bara blunda o gasa mera :yoparty
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
yeehes nytt däck monterat. äntligen efter mycke snack å tjat är det fixat :)
han bara lämna portarna på jobbet så börja det ösregna men vad gör det jag har ju nytt däck med mönster :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Synd att man inte haft tid med Stockholssnurren, hoppas aRWe slapp åka ensam :(

Jag tog med en Lördags 1 1/2timmes-snurr solo, Köping-Ållesta-Munktorp-Herrskogen-Strömsholm slott-Västerås-Snabbt stop o kollade vid MB-racing-Skerike-Lillhärad-Hallstahammar-Surahammar-Suraleden/åsen-Hallstahamma-Kolbäck-Köping, riktigt flyt har man kommit in i på småvägarna, inspirerande tempo med. 14 mil. :) Mätaren kommer snart passera 4000 mil, så man är inne på 1000 mil hittils i år. Trots totalt sett 17 dagars uppehåll i sommar, el rättare sagt 17 dagar med mycket ´mycket lite mil.."nya" bakdäcket är det några mm kvar på det mest slitna stället(dvs på platten :rolleyes: ) nåja med mitt körsätt :kocko så är det väl inte annat att vänta..det håller nog året ut, samt början på nästa säsong, sen på med ett fräscht inför besiktingen :tummenupp
 
Last edited:

Björken1

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Burlington, Kanada
Hoj
Hojlös med tomt garage
Jag och Robban tog en lördagstur på ca: 3 timmar... Västerås-Skultuna-Ramnäs och precis innan Ramnäs stötte vi på en nykrachad hoj med hyfsad fräch förare i dikeskanten. Hojen, en halvförsäkrad (tyvärr) nyare R6:a som var skrot, föraren, en ung tjej med nytaget körkort hade rejäla skrapmärken på hjälmen. Som tur var så verkade hon må bra under omständigheterna. Hon hade lite ont i huvudet och lite ont i höften. Ambulansen kom och tog med henne till Lasarettet för undersökning. Hon skulle dessutom flyga till Turkiet klockan 20.00 från Arlanda och detta inträffade runt 14.30 så jag hoppas verkligen att hon var okej samt att hon kom iväg på sin semester tripp.
Vi fortsatte sedan mot Sura-Hallsta-Kolbäck-Västerås-Tillberga-Tortuna-Orresta-Ängsö-Västerås.
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Ytterligare leksak inköpt idag.
YZF 426 -02
Hua, vilken lattjo liten pryl.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Laservarning och poliskontroller!!

Ute på en solotripp på en blåsig fm, Köping-Kolbäck-surahammar-Ramnäs-Mot ludvika-väg 233(?) mot Skinnskatteberg-Uttersberg-kolsva-Köping

PASS UPP DÄRUTE!! De lasrade mig på åsen gick fortare än 70, men vinklade in fin bakom bilen framför o bromsade ner var bara tur hade precis innan laddat om bilen bakom, tänkte ta bilen framför med men lugnade mig, tur tur...sen blev jag stoppad i Kolsva för Körkortskontroll och nykterhetstest, gick liiite för fort då med..
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
2005-08-30 Gnussa-svänga-däck.

Eftersom dom beställda Pajlot Powa-däcken kom en dag för sent för att kunna användas på Geléåsen den 26/8, så tänkte jag köra slut totalt på dom Pajlot Råoad jag hade på lillgixxern och byta senare.

Sagt och gjort, så bytte jag till Pajlot Powa-däcken i alla fall idag. Nytt är skoj. Bättre är också skoj. Nytt o Bättre är skojjigast.

Däcken har markerad flat sida som gör dom lättsvängda samtidigt som det blir stor anläggninsyta vid nedlägg. Dom inbjuder till ordentliga svängar, samtidigt som rakt fram känns som bortkastade meter...

http://sporthoj.years2.com/svengvexlning.wmv
 
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Pejo skrev:
Eftersom dom beställda Pajlot Powa-däcken kom en dag för sent för att kunna användas på Geléåsen den 27/8, så tänkte jag köra slut totalt på dom Pajlot Råoad jag hade på lillgixxern och byta senare.

26/8 :mattias
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Soligt o fint o varmt 8 mila förmiddagstur, Köping-Kungsör-Västermorundan-Köping..
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En vanlig dag på stan i Köping

tog en cykeltur ner på stan för att uppgradera fiskelådan, när man kommer ut igen från fiskeaffären så är Alkisarna i full strid utanför, kastar cyklar på varandrar, så de blir riktiga ovänner och viftar knivar/skruvmejslar och kedjor mellan varandra, på blanka dagen, skriker okvädesord, hotar med stryk och ond bråd död, de blev väl osams över en ölskvätt, POLISERNA vet var de sitter men verkar strunta blankt i dem, bättre att dra in böter från hederliga människor som kör 12 km för fort i stället...

Men för min del får idioterna på stan mer än gärna slå ihjäl varandra så sparar vi lite pengar i statskassan, så länge de inte ger sig på oskyldigt folk, synda bara att barn skall behöva bevittna sådant, kan ge spår för livet.
Of topic igentligen..

Tog sedan en kort mc-tur Kungsör o tebaka..
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
tjo nu har man försökt köra på bakhjulet. tog en tur å hälsade på lunkan i köping å fick låna motarden å öva bakhjul men jag kan nog konstatera att jag inte är nån naturbegåvning på ett hjul :rolleyes: men det va skoj endå.
tack lunka för lånet :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Rörkenkörning

Rörken kördes för första gången!! Första passet gick så där, andra passet flöt alldeles underbart, körde i näst snabbaste gruppen, blev bara om körd av en men körde om fler, skrapade stövlarna i backen!! Har månne sportlover fått upp ångan :va :tummenupp

KUL men mörkret kom fort, sprang till och med rådjur över banan framför mig i första passet, blev bara 2 pass, men totalt sett fick jag 30 mil i mig, några bekanta ansikten på Rörken med, samt några nya man lärde känna lite :banana

Detta fick bli sista gästspelet iår på rörken i alla fall, nästa år kan man ta nya chanser och Gelleråsen skall intas av RF-gurun vid tillfälle :yoparty
 

Majk

Guest
Solen är nyfödd....pappsen har ställt på hoiiien sen den 4:de sep , om nån ser en blåvit sukka uuuiiilllaaaaa så vet jag inte vem det ääääää :banana
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Majk skrev:
Solen är nyfödd....pappsen har ställt på hoiiien sen den 4:de sep , om nån ser en blåvit sukka uuuiiilllaaaaa så vet jag inte vem det ääääää :banana


Jahaja, båtsäsongen är över, hojsäsongen tar vid :banana
Skämt å sido, mina spejjare har rapporterat att du är ute o rekar lite, så det är lungt. Vi håller oss inomhus ett tag :hihi
 

Majk

Guest
Pejo skrev:
Jahaja, båtsäsongen är över, hojsäsongen tar vid :banana
Skämt å sido, mina spejjare har rapporterat att du är ute o rekar lite, så det är lungt. Vi håller oss inomhus ett tag :hihi
¨

Spejjare ? Vem spejjar ? :pannkyss
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Jaha då har gubben gått och blivit spritt språngande galen!!!!! :kocko

Han har gått på licenskurs i helgen som var, så nu har man rätt att lösa ut licens och börja tävla :)
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
2005-09-10

Beställt stålomspunna slangar - CHECK
Beställt kedje-sprängar-nitar-klämmar-verktyg - CHECK
Beställt hyggligt väder till söndag - CHECK

Tänk va mycket vettigt man får gjort ibland :rofl
 

skitskrajmc

Djupgående terapi
Gick med
15 May 2003
Ort
Hemma
Hoj
En sån där snabb sak
Jaha då har man averkat ca 40 mil på krokiga vägar med galningarna i Uppsala riktigt kul var det i alla fall. Lite film blev det också.

Lasse
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top