Dagbokstråden

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Jaha då var hojen såld. Känns så tomt...var tårögd när jag startade den för SISTA gången :gråta Aja nu har jag pengar till att köpa en "bil" måste visst skaffa sånt skit också. Sen så MÅSTE jag inhandla en cross nu att brassa med! :banana Och tills våren SKA det stå en fin fin hoj i mitt garage. Rykten går att det är rad4a jag ska sätta på mig :brynad
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hösten känns allt närmare o närmare, kallt på mornarna, mörkt på kvällarna, och nu blåsigt o busväder.

Kör till o ifrån jobbet än i alla fall, skall inte dumdrista o ta ut o köra fina dagar under vintern, glödlampan till halvljuset gav upp ikväll.

En liten Kort-kort sumering av i År:

Bytt 3 däck på mina hojar, sålt en hoj, köpt en annan hoj, varit med på flera Onsdagsåkningar med mycket trevligt sällskap! Även helgåkningar, och Onsdagsfika över vintern, "mäss"besök, provat att köra på bana både stor iform av Kinnekulle ring samt liten som rörken.
Fått skruva lite med hojen också, servat med olja, filter tändstift, 1 st soppatorsk..noterad högsta fart i år, 255 på mätaren då fanns det gott om mos kvar i rovan (BÄNKADE 126 bakhjulshästar) Kan bara säga gott om RF Suzukin min!Avverkat ganska precis 1000 mil i skrivande stund, blivit lasrad av Polisen 2 ggr, ena gången 1200 kr fattigare, blivit stoppad 2 ggr för körkortskontroll o nykterhetskoll, nästan blivit "nojjig" på kuppen.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Bakhjulspunka :huvet :( idag..nåja däcket var rätt slitet ändå så jag guckar i lite däckgucka, så får det bli vinterpul med att sätta på nytt däck, så är den fit for fight till våren igen.
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Varför står din R1:a utanför YamahaCenter R-Sickan :7peta Ny?


sporTlovEr skrev:
Bakhjulspunka :huvet :( idag..nåja däcket var rätt slitet ändå så jag guckar i lite däckgucka, så får det bli vinterpul med att sätta på nytt däck, så är den fit for fight till våren igen.

Det är därför man ska köra hojar med slang i däcken :rolleyes:
Nej, nej inte köra med däckgucka Sportlover, däckgucka är för bilar, motorcyklar har bara 2 hjul och blir det punka på ett i full fart så :nurse
Köp nytt däck istället.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Däckgucka är något man använder i nödfall när man fått punktering och skall ta sig till en däcksverkstad, inget man använder för permanent körning.
På burken som jag har står det att man får köra i max 80 km/h.
 

mike andersson

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Västerås
Hoj
YZ 450 -08 Motard
sjukskriven..

Sitter och lökar hemma i lägenheten... i min ensamhet.. är sjukskriven.. DuktigBosse (Micke) Skölle ge sig i kast med att fräsa till lite kopplings grepp... slutade med att jag fräste ner tummen istället... Så nu är man lite race lättad! Bultar rätt fint.. :nurse
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
mike andersson skrev:
Sitter och lökar hemma i lägenheten... i min ensamhet.. är sjukskriven.. DuktigBosse (Micke) Skölle ge sig i kast med att fräsa till lite kopplings grepp... slutade med att jag fräste ner tummen istället... Så nu är man lite race lättad! Bultar rätt fint.. :nurse
Ja det är så när man jobbar på egen hand. :hihi
Lite tycka synd iallafall :pannkyss
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
aRWe skrev:
Däckgucka är något man använder i nödfall när man fått punktering och skall ta sig till en däcksverkstad, inget man använder för permanent körning.
På burken som jag har står det att man får köra i max 80 km/h.
Vad händer sen då? :gnissla
(alltså om man kör 180?)


Om det är pyspunka e det väl bara att smäcka i luft i däcket innan varje körning, sporty?
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
TinaTjejen skrev:
Vad händer sen då? :gnissla
(alltså om man kör 180?)

-It's on a need-to-know-basis, lady ; And you don't need to know!

Om du är nyfiken, så testa... Berätta sen hur det gick

= ganska dum ide. Sånt gör man inte... om man inte är väldigt modig.
 

R-Sickan

Guest
Jaha då har man besiktat Suzukin utan anmärkning. :tummenupp

Eller som en del kallar den "Loket" :tungan

R-Sickan
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
TinaTjejen skrev:
Vad händer sen då? :gnissla
(alltså om man kör 180?)


Om det är pyspunka e det väl bara att smäcka i luft i däcket innan varje körning, sporty?

Det pös ut för fort, men med en vinkork från "casillero del diablo" och tublimmet plus guckan= Bomrepa!!!!!!!!!!!!

Bildbevis

O B S !! Läses med lätt ton av ironi...


Inga problem, jag löste problemet med att sätta en virituell 2 framför 80 på burken.... :tummenupp

När däcket väl vulkat så var det bara att ta bort korken, det håller tätt, ja och även för 200 knyck..lätt överdriven rädsla för att däcket skall explodera för man har i däcksgucka, det är ju inga mängder som är i, punktering i hög fart kan även inträffa med nya däck, tänk på det!!!!!!! Nu är det ju inte så att det bara säger tjoff sen är luften slut, vet en som fick punka i 250,men märkte inget för han kom ner i normalfart att det blev trögstyrt.

Förra punkteringen för mig, så tyckte jag den kändes lite sladdrig i lägre farter, hade inte ens 1 kg i däcket då..(förra hojen annat däck...)

Efter 3 burnisar så är ändå däcket historia, blir bara att köra i minusgrader fram o tillbaka till jobbet nu ialla fall :rolleyes:
 

Bifogat

  • diablo (Medium).jpg
    diablo (Medium).jpg
    43.7 KB · Visningar: 44
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Pejo skrev:
-It's on a need-to-know-basis, lady ; And you don't need to know!

Om du är nyfiken, så testa... Berätta sen hur det gick

= ganska dum ide. Sånt gör man inte... om man inte är väldigt modig.
näe, ja vågar ente.... :gnissla
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
ja hopp. nu har man nog åkt sommarens sista tur. åkte ner till station vid 18 tiden å träffa på xxx med kryckor. snacka lite goja sen bar det av ensam mot strömsholm, vidare på 252:an mot ramnäs sen från ramnäs till skultuna. men sen vart det så jäkla kalt så det vart järnet hem. så nästa helg ställer jag av min käraste i väntan på nästa sommar.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
r matte skrev:
ja hopp. nu har man nog åkt sommarens sista tur. åkte ner till station vid 18 tiden å träffa på xxx med kryckor. snacka lite goja sen bar det av ensam mot strömsholm, vidare på 252:an mot ramnäs sen från ramnäs till skultuna. men sen vart det så jäkla kalt så det vart järnet hem. så nästa helg ställer jag av min käraste i väntan på nästa sommar.

för tidigt, för tidigt....förra året kunde jag köra till och ifrån jobbet till slutet av Oktober, så jag skall försöka åka en månad till då det kan bli KANON dagar hela oktober månad, men sen skall det bli vintervila till mars åtminstone! Och det blir till att halka billig "skitvinterbil" snart....2 hjuling över vintern är ett avslutat kapitel för min del, kallt, halt, nej när man börjar bli gammal så skall man ha det bra, även om det bara gäller till och ifrån jobbet :tummenupp
 
Last edited:

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
sporTlovEr skrev:
Lunkan! Vad det dig jag mötte vid Brandstationen i Köping igår em, vid ca 16:00 tiden brappandes på din motord?

Nej! Om den framfördes med båda hjulen i backen var det styvfarsan som snott den till jobbet och stajlade för kolegerna! Han har min utrustning oxå, och det är inte bra, jag har ju ett rykte att tänka på :yoparty
Han é helt såld på motard nu, ha ha, nästa år säljer han sin Virago 1200 o skaffar en Retard :hihi

Hände en kul grej oxå som jag måste berätta: Har en surgubbe här i byn som inte delar min uppfattning om hur Motard skall framföras på allmän väg :rolleyes: Han har stört sig mer än en gång på mig kan man säga och har väll försökt framföra sina åsikter genom att vifta o hutta me nävarna när man kommer "glidande" :hihi
Å så i veckan fick han nog o sprang ut i gatan och hutta me nävarna när han hörde motarden! Jag skulle vilja sett gubbens min när styvfarsan tog av sig hjälmen och frågade -Å va i helvete vill du.... :banana ha ha ha! Nu tror han att motardligisten är en gubbe med 50 års kris, ha ha ha....Yyyeeeessss.
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Lunkan skrev:
Nej! Om den framfördes med båda hjulen i backen var det styvfarsan som snott den till jobbet och stajlade för kolegerna! Han har min utrustning oxå, och det är inte bra, jag har ju ett rykte att tänka på :yoparty
Han é helt såld på motard nu, ha ha, nästa år säljer han sin Virago 1200 o skaffar en Retard :hihi

Hände en kul grej oxå som jag måste berätta: Har en surgubbe här i byn som inte delar min uppfattning om hur Motard skall framföras på allmän väg :rolleyes: Han har stört sig mer än en gång på mig kan man säga och har väll försökt framföra sina åsikter genom att vifta o hutta me nävarna när man kommer "glidande" :hihi
Å så i veckan fick han nog o sprang ut i gatan och hutta me nävarna när han hörde motarden! Jag skulle vilja sett gubbens min när styvfarsan tog av sig hjälmen och frågade -Å va i helvete vill du.... :banana ha ha ha! Nu tror han att motardligisten är en gubbe med 50 års kris, ha ha ha....Yyyeeeessss.
Priceless :Bugar
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top