Dagbokstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Pejo skrev:
Släng upp lite bilder på din fjollkonvertering på hojjen istället för att snacka film :)



Han menade nog TV1000-film efter midnatt, lite långsökt på sånt där Enköpingsvis... :tungan

Har inte tv 1000 :( o efter midnatt sover jag...
men alla filmer är kul o välkomna ! Är alltid kul att se folk man känner igen, kul att se pejo jagad runt gelleråsen av aRWe, lite mer rutin o du håller "kanske" han stången :tummenupp :tummenupp
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
sporTlovEr skrev:
Har inte tv 1000 :( o efter midnatt sover jag...
men alla filmer är kul o välkomna ! Är alltid kul att se folk man känner igen, kul att se pejo jagad runt gelleråsen av aRWe, lite mer rutin o du håller "kanske" han stången :tummenupp :tummenupp
Herrejösses sportlover... de andra två snackar porrfilm på tv1000 efter midnatt, å du snackar om pejo å aRWe, geléåsen och nån stång :hihi
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Kunde inte följa med på samåkningen idag, men var ute o åkte själv nu på em, det gick så bra, hade grymt flyt hela tiden, allt var i harmoni!

Blev en riktig Bombrepa på 40 minuter!! Annat mot Stockholmarnas 4 minuter :D

Härligt värre! :tummenupp
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
ujujuj

Vilken vända!
47,5 mil avverkade idag! Bra vägval av Arwe - som vanligt - och Bogesundsvägen är ju helt enkel askul.


nattinatti!
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Var in på FunBike idag! Konstigt, hela butiken var full av spygröna hojar :zpy

Vad har hänt? :hihi
 

Majk

Guest
Efter att ha skottat singel i några timmar så kollade man på viasatsport , och fick se något av det mest konstiga sak jag sett.
Dragracing på Mantorp park, då en kille med en av den värsta hojen i den värsta klassen rent av "blåste" av hojen efter målgång , men han verkade klarat sig.

Race on. :yoparty
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har semester, tur är väl det, så mycket göromål jag har;staketbygge, byte av däck på farsgubbens hoj, samt mitt framhjul kvar att byta, plus att hoje pajade igår :( :( laddar inte som den skal bytte batteri, men samma visa efter 3 mil, laddningsregulatorn förmodligen, måste mäta upp strömmen8jag är usel på sådant) Kan någon hjälpa mig, kanske förklara var regulatorn sitter iaf...

Hur gick det för gänget som var till Gelleråsen igår?? Kanonväder var det ju, här är ju tyst som i Kyrkan....bilder o info tack!!
 

gasolis

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2003
Ort
Bruket
Hoj
RM250
Idag small det. Rejält!!!
Håller på och lägger ny jord för gräsmatta och då
har man nåt som kallas kratta. Trampa INTE på en sån!
Jag trampade på min och då small det. Rejält!!! :näsblod

Vilken KalleAnka-grej :död
 

benzzon

ride on, ride on..
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Västerås
Hoj
CBR929, WR426
gasolis skrev:
Idag small det. Rejält!!!
Håller på och lägger ny jord för gräsmatta och då
har man nåt som kallas kratta. Trampa INTE på en sån!
Jag trampade på min och då small det. Rejält!!! :näsblod

Vilken KalleAnka-grej :död

Otäckt redskap det där, krattan.. undvik olyckor i hemmet, ut
o kör hoj istället :tummenupp
(hoppas du har snoken kvar iaf :näsblod )
 

R-Sickan

Guest
Semester denna vecka :banana

Men vad gör man, jo vaknar samtidigt med tuppen :huvet
Luftconditionering till lägenhet önskas köpa :tungan

R-Sickan
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hua hua hua..har nu i alla fall beställt rätt del, var först på motorcenter i Arboga och har väl aldrig varit med om sämre service i hela mitt liv...först skulle han "dricka upp sitt kaffe" fast han hade bara haft öppet i 10 minuter, sen så "hade han inte tid" med mig för det kom kunder(som om inte jag inte var det)så jag fick sitta och kolla själv på microfische korten och leta i katalogen, eftersom han själv inte kunde hitta på rätt del, så det var riktigt oproffisigt gjort av honom, bättre för han att säga att han inte visste vad det är jag ska ha och att det var bättre om jag åkte någonannanstans, då gav jag upp den muppen, som inte var intresserad i alla fall..synd om de som köper hojar o mopeder av han när han inte är intresserad att sköta reservdelsbiten sedan....

Italia bike center förstod direkt vilken del som behövdes, nu är den beställd, så Onsdag´/Torsdag denna vecka kommer den, sen skall jag få någon att pressa av det gamla och på med den nya medbringaren, sen är det bara någon/några timmars återmontering om allt går bra.

Tråkigt med 2 veckors stillestånd ca för en skitgrej igentligen :huvet ...men men skam den som ger sig, är förmodligen till hjuls igen nästa vecka
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
sporTlovEr skrev:
så jag fick sitta och kolla själv på microfische korten och leta i katalogen, eftersom han själv inte kunde hitta på rätt del, så det var riktigt oproffisigt gjort av honom,

Jag brukar kolla art-nr hemma och berätta för mc-nasarna vilken del dom ska ta hem...

Kolla här : http://www.ronayers.com/fiche/getdesc.cfm?man=su


Det riktigt "fina" är att man kan se vilket pris man skulle få betala i usa för en del. Själv har jag beställt en 59300-33880 som sitter här.

Den kostar $26,82 = ca 212SEK från usa , i sverige är återförsäljarpriset 550SEK, lite mer än dubbelt, undrar vad det är jag får i mervärde i sverige... tack KGK.

Spört-löver - Hoppas det blir bra när det är klart!
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
NU har jag fått 2 nya favoriter!!! Först denna sida! Sedan du pejo!!!! :Bugar :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Idag har största delen gått till hojen, tur man har en snäll förstående fru..

Bytte tändstift, tömde ur tanken och kollade bensinkranen, var iväg och mätte upp tändkablar och tändspolar som var helt ok, tills man till slut insåg sitt misstag med 2 omlottkastade luftslangar..

För exakt 2 veckor sedan började mitt strul med generatorn, innan man fick loss allt och innan man visste vad som skulle bytas, samt väntetid på reservdelen, samt att det blev strul med allt möjligt vid ihopsättningen,(oljaläckage , klämde en elkabel, plus felaktig montering av luftslangarna) hade allt gått perfekt hade jag vart igång torsdag förra veckan, men nu fick jag riva om allt i fredags..samt man provat o laboretat med tändstift o fram o tebax med tanken i tid o otid.

Men nu skall man tänka positivt, jag har nu en nyservad hoj med ny olja och filter, rengjort luftfilter, nya tändstift, samt att man vet att tändkablar och spolar är helt OK!

Är igång igen, var nästan värt allt besvär vid första provturen ikväll som gick till Kungsör o tebax.

Och var in till Valle i Fredags o fick min Remsatröja, så nu väntar man på gemensamåkning :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nu mörkt, regn o mullrande åska bortöver..

Igårkväll en fin tur med en kompis mot Kolsva samt mot Fagersta, såg dock så mörkt ut så vi vände tillbaka och körde åsen mot Uttersberg och Vände till Kolsva, där vi träffade Lunkan som tvättade av sin Yamahafräs!
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Surprise!!

Gick ned till garaget, skulle åka hem till mina föräldrar o meka lite, service-meck. Hojjen var lite trög att rulla ut ur garaget, tänkte inge mer på det. Startade, i med ettan, o rullade iväg... Fan va konstigt hon styr, är gaffeln typ ... av ? Helvete va det vill vobbla! (fortfarande på ettan, låg fart).
Stannar, här är nåt rejält fel. Känner på framdäcket - nästan inget tryck alls!

Snabb bedömning - tar mig långsamt till macken (200 meter), livrädd för att det ska bli skador på fälgen. Kommer fram, och ska dra i mer luft - 0,5 kilo i framdäcket = mer eller mindre tomt!

Ny snabb bedömning - i med 2,6 kilo, och åker till mek-garaget. Pallar upp hojjen, kollar efter spik eller nåt i framdäcket - nada! Antagligen ventilvajsing då...

Nu får hojjen stå där "ett tag", så får vi se om vi ska köpa ett nytt, bättre, mjukare, snabbare däck i veckan som kommer. :banana :banana

Over and out,
/pyspunkan
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top