Dagbokstråden

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Tog första turen idag som gick till fjärde korsningen och tillbaka.
Skulle bara kolla så den funkade som vanligt, vilket den gjorde.
Alltid lika skönt att känna vridet efter en vinter i bil.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Oljebyte

-”Jag trivs bättre här, där jag kan lukta på motoroljan.”

-”Och så vitt jag vet sitter Pejo fortfarande på sin mekpall och luktar på motoroljan......”
 

Bifogat

  • DSC00078 copy.jpg
    DSC00078 copy.jpg
    100.6 KB · Visningar: 74

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Modda Crossen lite idag...på med soppafilter, samt uppsamlingskärl för bensin, iväg med hojen i volvo 440:n(fick plats!) o sladda runt lite vid folkracebanan i Köping.

Nu har jag ont i ett knä :( fick ett kast satte ner höger fot, kände hur det knäppte till i knäet..har gjort så förr när jag spelat fotboll..

O jag som skall vara flyttkarl imorrn :rolleyes: nåja det som inte :död :ar det härdar :tummenupp smärta är ju bara en högre form av njutning.
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
sporTlovEr skrev:
fick ett kast satte ner höger fot, kände hur det knäppte till i knäet...

Håll fötterna på fotpinnarna...he he!!! Fråga herr "XxX" hur det känns å landa ett hopp med foten i backen! Aj aj...
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Har idag fått larmet i garaget installerat.
Sover nog lugnare nu.


...fan, man har larm överallt.
I huset, garaget, bilen, hojen och även dotterns moppe....
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
lrmc gose BMB arvingarna rockar :fyllisar :yoparty
 

Bifogat

  • fradde.jpg
    fradde.jpg
    50.4 KB · Visningar: 75
  • fred sin.jpg
    fred sin.jpg
    63.6 KB · Visningar: 72
  • matrte.jpg
    matrte.jpg
    64.2 KB · Visningar: 89

nc35

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Surahammar
Hoj
Yamaha R6 -04 RR
vackert väder!!!

Vilket väder så här på morgonkvisten, idag måste det bli en tur på hojen, om vädret håller i sig. :)
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
idag vart det rikligt med åka. Kanonväder å trevligt sällskap som vanligt.
turen gick från station till mb vidare till ivars garage , biltema å innandla lite grejer åter till ivars. turen fortsatte till markan å lite kaffe åter till människobyn å äta sig lite på max å där upptäcka att kameran inte gillar motardåka.
 

Bifogat

  • IMGP1510.jpg
    IMGP1510.jpg
    113.5 KB · Visningar: 70
  • IMGP1518.jpg
    IMGP1518.jpg
    108.2 KB · Visningar: 84
  • IMGP1526.jpg
    IMGP1526.jpg
    113.1 KB · Visningar: 80
  • IMGP1529.jpg
    IMGP1529.jpg
    64.8 KB · Visningar: 66

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
r matte skrev:
2087722 idag vart det rikligt med åka. Kanonväder å trevligt sällskap som vanligt.
turen gick från station till mb vidare till ivars garage , biltema å innandla lite grejer åter till ivars. turen fortsatte till markan å lite kaffe åter till människobyn å äta sig lite på max å där upptäcka att kameran inte gillar motardåka.


Tack för supernajs sällskap! Skoj å åka sig lite efter lång vinter.
Sista bilden vart ju inte så dålig ändå, jämför med dom andra :)
 

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Tack för hjälpen med min hoj, fick igång den med startkablar när tändstiften fått torka. Den ville väl visa att den var italiensk och att man får be snällt när man ska åka nästa gång :rolleyes:

Underhållsladdare står högst upp på inköpslistan, Millen är ökänd batteriätare pga minnet till displayen drar en massa ström så man ska ha underhållsladdaren påkopplad medan hojen står i garaget.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Igår så tog jag RF.en på en sväng trots smärta i knät, gick riktigt bra ändå, bara lite jobbigt få upp höger fot på pinnen, så det blev säkert närmare 5 mil igår, första tankningen med utförd.

Kanske en sväng idag med beroende på om vädergudarna är med oss, hoppas :Bugar
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
IvarS skrev:
2088230 Tack för hjälpen med min hoj, fick igång den med startkablar när tändstiften fått torka. Den ville väl visa att den var italiensk och att man får be snällt när man ska åka nästa gång :rolleyes:

Underhållsladdare står högst upp på inköpslistan, Millen är ökänd batteriätare pga minnet till displayen drar en massa ström så man ska ha underhållsladdaren påkopplad medan hojen står i garaget.

Kan ge dig ett tips om du tänkt handla nytt batteri. Köp inte Biltema till din twin. På din kanske det inte spelar så stor roll eftersom den är rätt ny, men min fd TL behövde bra snurr på startmotorn för att hoppa igång. En Biltema batteri var i klenaste laget. Samma amp men ett 'riktigt' batteri ger mer kräm i startögonblicket. Till en radfyra kan man ha vilket skit som helst.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fin förmiddagstur idag med Ninjakompis på ca 10 mil i fint väder, dock blåsigt samt smältvatten lite överallt på Västermorundan.
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
På med paltorna, (fan vad de krymper i garderoben!! :gnissla ), samt de långa ögonfransarna och sen till besiktningen.
Efter endel surrande med andra hojsingar och bilförare som väntade på sin tur, (varav en undrade om de va jag som va GR :rolleyes: ), så var det dags för SRADDEN att bli undersökt.
Gick ju finfint det där.
Ut och gaaaaaasa. ÄNTLIGEN!!!!


:banana
 

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
jaaaaaaaahapp..Sitter man och lodar på SH.com för det är ju det man gör på jobbet..? eller? Lite små seg idag efter gårdagens hemfärd från norrland. 76mil i bil kändes friskt och härligt. Kan ju säga att det är skönt att vara hemma, höll på få panikångest när jag tittade ut ur bussens fönster uppe vid kittelfjäll. massa vitt snusk på backen. Poor suckers.. :hihi Blev en del skoteråka och det är ju skoj, sen nu är det ett faktum. Norrlänningar dricker... :tungan Åkte upp med tjejens familj och när vi hälsade på folk dom kände så gick det typ 10min innan jag hade en öl i handen sen kort därefter åkte Whiskeyn fram :fyllisar Sen dagen efter skulle vi äta lite hos ett annat par som dom kände, skaka hand med husmor sa vad man hette sen kom det en plastmugg i näven. "Men ska du int ha en Lenart" Så var det dags igen. Ahhh fin tradition :D Men nu är man hemma igen och suget efter hojåka är sjukt stort. Den 1a så ställer jag på den. Äntligen är sässongen här :banana Hej o hå!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top