Dagbokstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Skruvat customhoj idag..bytt bromsbelägg fram samt olja och filter i farsans Eliminator, tog en provtur, hojen känns så pigg för att vara en glidare(rad 4 på 600 cc och 61 hk) men ändå så känns den slö..
 

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
=)

Kört en sväng till Skokloster med två trevliga prickar på Mille/Mille R.
Bytte hoj på hemvägen , Mille (R) går fantastiskt fint tycker jag! :tummenupp

Varning för kaffet på Skoklosters fik, riktigt svagt och ljummet. Duktigt att ta 40:- för en kopp "kaffe" (japp, kopp - inte mugg) och en ostmacka... :gnissla
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Funatic skrev:
2128363 Kört en sväng till Skokloster med två trevliga prickar på Mille/Mille R.
Bytte hoj på hemvägen , Mille (R) går fantastiskt fint tycker jag! :tummenupp

Varning för kaffet på Skoklosters fik, riktigt svagt och ljummet. Duktigt att ta 40:- för en kopp "kaffe" (japp, kopp - inte mugg) och en ostmacka... :gnissla


Men hallå, du var ju på fiiiiinträff, klart det kostar! :tungan

As a matter of fact så provtjörde jah också en Mille-R, fast i söndags. Trevlig maskin, lite kort register, började blinka rött så fort man klappade till på gasen :) Bra chassi med mycket potential...
 
Last edited:

IvarS

Medlem
Gick med
6 Mar 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Ingen just nu
Funatic skrev:
2128363 Kört en sväng till Skokloster med två trevliga prickar på Mille/Mille R.
Bytte hoj på hemvägen , Mille (R) går fantastiskt fint tycker jag! :tummenupp

Varning för kaffet på Skoklosters fik, riktigt svagt och ljummet. Duktigt att ta 40:- för en kopp "kaffe" (japp, kopp - inte mugg) och en ostmacka... :gnissla

Var det nåt att se på träffen? Hade velat åka men har fått låna ut delar till kompis Mille som ska besiktas imorrn :(

Fick bekanta mig med Öhlins-prylarna på min Mille istället, nu är det inställt för "racetrack" :nicka

Returen bak stod på 22 snäpp, skulle vara 7-9 för "racetrack" och 14 för "standard". Pejo kom förbi och visade hur man mäter och ställer in "hänget" på hojen så nu är det också godkänt :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Sen Kvällstur med zx9r och xjr 1300, Köping-Munktorp-Kolbäck-Surahammar, inspirerande tempo, galen Bmw förare som körde som en maniac, jag låg iofs och pressade bakom, han var över hela vägen på 252:an samt ute i gruset och sladdade till ett par ggr:skrämd .sen hade man en tokig Honda prelude förare bakom, så man skulle hålla koll på 2 idioter, sin egen körning samt 2 mc-kompisar..

Känns dock RIKTIGT bra inför Kinnekulle Ring nästa vecka!! Man är dock lite halt, hojen går perfekt, man har fått upp tempot bättre än någonsin känns det som och hunnit med 60 mil på några veckor! Ni som skall med till Kinnekulle PASSA ryggen :tummenupp

Provkörde XJR 1300, som en stor Moppe....vrid fanns dock, men vrid är vrid, effekt är effekt, men gick mjukt och silkeslent, bra R1-hejdare på den, typisk körskolehoj.

Mycket jobbig över 160 och brottas med vinden, trots liten kåpa.
 
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Jaaaaaaaaaaaaa jag har en Buse igen, efter 6 månader på verkstad för lackering så hämtade jag besten igår, lite skruva idag och sen blir det åka :tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
aRWe skrev:
2139691 Jaaaaaaaaaaaaa jag har en Buse igen, efter 6 månader på verkstad för lackering så hämtade jag besten igår, lite skruva idag och sen blir det åka :tummenupp

Man får väl säga som fylking "äntligen"

Bilder?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Igår Lördag solotur på ca 8 mil, idag söndag tur med ena dottern 6 mil.
Imorgon måndag custom tur :zpy men måste hjälpa farsgubben besiktiga..nåja det blir bara 3 mil totalt :rolleyes: Men å andra sidan blir det minst 3 mil med Rf.en samtidigt då :)

Sen är det snart torsdag :banana
 
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Var på SMC-kurs i Norrköping i helgen som var. (fre, lör, sön)
Många trevliga, vettiga människor och en bra kurs:)
Godkänd vart jag också.
Bl.a. har jag traglat manöverbana, tokbromsat bromsövningar och kört kurvtagning i laglig hastighet....
Så nu är jag avrostningsinstruktör.
Om 2 veckor bär det av till Kinnekulle och sporthojsinstruktörskursen, men jag ska ner och tjyvträna redan nu på söndag på Racingworld körning:nicka
smckurs_060507-002.jpg
smckurs_060507-003.jpg
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
TinaTjejen skrev:
2148374 Var på SMC-kurs i Norrköping i helgen som var. (fre, lör, sön)
Många trevliga, vettiga människor och en bra kurs:)
Godkänd vart jag också.
Bl.a. har jag traglat manöverbana, tokbromsat bromsövningar och kört kurvtagning

Avrostnings-Tina :
36-4505_h.jpg


Skämt åsido: 3 dagar för att bli avrostningsinstruktör? Så mycket rost finns väl inte? Det verkar MYCKET ambitiöst... Undrar om alla SMC-Avrostare har den utbildningen i ryggen ? :va

Måste du gå avrostningsutbildning innan du får gå instruktörsutb. ? Har för mig att man i västmanland inte behöver bli avrostrare först, men i Uppland kanske man måste vara noggrannare med utbildningen...
 
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Pejo skrev:
2148484
Måste du gå avrostningsutbildning innan du får gå instruktörsutb. ? Har för mig att man i västmanland inte behöver bli avrostrare först, men i Uppland kanske man måste vara noggrannare med utbildningen...
Neee.... sporthojsinstruktörskursen och denna kursen har inget med varandra att göra, man måste inte ha gått igenom den ena för att bli den andra alltså:)

Ska jag plugga nästa år kommer jag inte att ha pengar att betala bandagar för, så då tänkte jag att jag kan ju försöka bli instruktör å jobba på bandagarna istället:nicka

dessutom vart jag beordrad från alla möjliga håll att söka :hihi
 

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Första träningspasset på MotoX drog man av idag! skönt! fick upp farten redan på andra passet, känndes bra! Vart lite övermodig i ett hopp å fick kast på hojen i uthoppet, ja hade solen i ryggen å ändå såg ja mig själv å hojen i profil i skuggan, de vart en spännande landning kan ja låva :gnissla

hade ont i vänsterknät efter en vurpa i Söndags, men efter träningen hade ja ont i höger......så kan de va, puss puss
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
2006-05-12 - 14...

Fredag: Bankörning, var hjälpinstruktör på Kinnekulle
Lördag: Vilodag
Söndag: 2 spanjorer som vinnare i båda kungaklasserna inom motorsporten - Pedrosa i MotoGP, Alonso i F1.

Sämre helger har man varit med om...
 

nc35

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Surahammar
Hoj
Yamaha R6 -04 RR
Pejo skrev:
2160035 2006-05-12 - 14...

Fredag: Bankörning, var hjälpinstruktör på Kinnekulle
Lördag: Vilodag
Söndag: 2 spanjorer som vinnare i båda kungaklasserna inom motorsporten - Pedrosa i MotoGP, Alonso i F1.

Sämre helger har man varit med om...
ja det har varit en kanon helg!!. vet du om det finns nå bilder från kinnekulle?
de va länge sen ja hadde så kul :yoparty
 

nc35

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Surahammar
Hoj
Yamaha R6 -04 RR
jaha då har man vart i Enköpnig o lyssnat på killarna som håller i viking motor park, verkar som dom har koll på läget. men det är väldigt krångligt med alla tillstånd o regler från myndigheter, men jag tror faktiskt att de kommer att bli en bana :2cool .men runt 2008 skulle ja tro?? (HOPPAS)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top