Dagbokstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
:tummenupp
Lunkan skrev:
He he, kan ju säga att du var den första jag misstänkte! :yoparty
Vi får dra nån repa te´sammans senare i vår!
...........

Var ute och körde lite i Söndags, gick sådär, får inte wheelie´sarna att stämma riktigt, men det kommer nog!

Höll på att bli en marksyning oxå. Kommer fram till en skarp högerkurva och ser att det står ett par :tuttar i undre tonåren på cykelbanan, jag tänker ungefär så här:"om jag tar den dära kurvan lite snabbare än jag brukar så kommer säkert brudarna bli otroligt attraherade av mig" :hihi sagt och gjort, ungefär mitt i kurvan så går bakdäcket över en grus-sträng vilket resulterar i en bredsladd som skulle fått självaste "Eddy Seel" att tappa hakan, av tidigare erfarenhet slår jag INTE av på gasen tvärt utan håller jämt och rider ut sladden med ena foten i backen och stannar ute på komunens gräsmatta, showen är över tänkte jag, nu gäller det bara att ta sig härifrån så fort som möjligt innan nån känner igen mig, bara det att Pilot Power inte är känt för sin otroliga greppförmåga på blött gräs, Brraaapp....brraapp..Braaaaapp = ganska lerig och "gräslig" motard....

LITE överdramatiserat, men ungefär så var det, passa er för grus!!!

Är du på väg att bli klotarkung i klubben :confused:

Själv har jag haft svårt med bakjulet där det varit dåligt med friktion och åkt breeeettttttt 3 ggr, eller så är det 80 mil med atalan som räddat mig.. men han ovan där har varit med mig.."när fan blir gammal blir han religös..."

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
sporTlovEr skrev:
:tummenupp

Är du på väg att bli klotarkung i klubben :confused:

Men......jag körde ju aldrig omkull :fakta Tillbud räknas väll knappast!
BTW så har jag aldrig klotat med lansvägshoj:wiggle

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Ut på en fin tur på em då frugan kom hem, Arboga-Medåker-Köping, lite mer än 60 mil har mätaren hunnit snurra i min ägo, men det kör ni storåkare snart ikapp... :va idetta tempo blir det 1620 mil på denna säsong...nåja det blir nog ett par mc-fria veckor och några veckor med mindre köra..

Last edited:

Valerie

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Suzuki sv650s-06
Äntligen!!! :banana :banana :banana

Hojen flyttad från yttre Norrland till stan och lite ringrostig var man allt!

Tog det lugnt och aktade mig för grussträngarna som fortfarande ligger lite
varstans...
Nu är det bara att hoppas på att våren håller (is?)ig! :tungan

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
05-03-30: Äntligen...

...står hojjen i mitt eget garage!

(och jag menar inte trampsykkelen!)

Bifogat

• IMG_0051_sm.jpg
    IMG_0051_sm.jpg
    60.3 KB · Visningar: 73

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Pejo skrev:
...står hojjen i mitt eget garage!

(och jag menar inte trampsykkelen!)

Så vackert så man blir tårögd

Tog ni någon sväng eftr max? Själv blev det ca 4,5 mil till.

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Var o hälsade på fredR1k på hans jobb en kort sväng o befriade han från ett kåpglas, åkte hem och var ute och "övningskörde" men en kompis, sen fick jag häng av lunkan i beemern, som följde mig hem till dörren o betraktade min pärla.

mc till jobbet med :yoparty 12 mil idag...

Last edited:

mcgalningen

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
ZX10
Ni som kommit ut på vägarna nu och ska blåsa ur allt gammalt damm ur hojen :yoparty , tänk på att göra de på rätt ställe. har sett fruktansvärt mycke polis kontroller sista veckan i stockholm, uppland och någon i västmanland.

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
ja ha då har man varit på blinddate=) jag hämtade upp tjejen i fråga på mc på erikslund med hojen tog en sväng ut mot dingtuna sen mot eskilstuna å sen ryttenevägen hem till stan så ut tilll löga å frukost på bryggan där bakom. helt ok. så är det

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
r matte skrev:
ja ha då har man varit på blinddate=) jag hämtade upp tjejen i fråga på mc på erikslund med hojen tog en sväng ut mot dingtuna sen mot eskilstuna å sen ryttenevägen hem till stan så ut tilll löga å frukost på bryggan där bakom. helt ok. så är det

Då blir 2 på hoj hädanefter :tummenupp Hoppas ni trivdes båda 2

Själv så har jag en fru som inte vill åka hoj, men jag kan erbjuda bönpallen någon gång remsan åker ut å åker( man behöver inte vara tjej heller, men ett plus :) Eller om jag är ute på någon av mina soloturer, det kan finnas mc intresserade som vill åka med en sväng och inte har hoj/ hojkort. Skall dock var hjälm o helst riktigt bra kläder/handskar/skor.

Den som vill åka med någon gång, behöver bara pm:a, så skall vi ordna det.

Last edited:

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
19 mil idag, på fm Köping-Kungsör-Katrineholm- Västremo-Arboga-Köping.

Em= Köping-Munktorp 1/2 vägs-Köping-Kolsva-Köping-Kungsör-Köping.

Totalt 100 mil på 2 veckor( på tisdag, och ingen olja går åt!!) med Suzuki Rf, värmen börjar komma idäcken, allt djupare nedlägg, ca 2 cm till "kanten"

240 km/timme, noterat som högst idag

Last edited:

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
sporTlovEr skrev:
240 km/timme, noterat som högst idag

Hhhmmm....lite fortare går den nog :pannkyss

Slänger med lite bilder på "Me Myself & Lunkan" :hihi

Pojkar blir aldrig vuxna! Det är bara leksakerna som blir dyrare! :yoparty

Bifogat

• rearloga.jpg
    rearloga.jpg
    124.2 KB · Visningar: 78
  • Stopie.jpg
    Stopie.jpg
    130.7 KB · Visningar: 81
  • Blurwheelie.jpg
    Blurwheelie.jpg
    138.5 KB · Visningar: 79

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Lunkan skrev:
Hhhmmm....lite fortare går den nog :pannkyss

Slänger med lite bilder på "Me Myself & Lunkan" :hihi

Pojkar blir aldrig vuxna! Det är bara leksakerna som blir dyrare! :yoparty

Tror ialla fall att du nött bort, det hala yttersta lagret på däcken vid det här laget :banana Vart stuntar du?

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Hoj
...
sporTlovEr skrev:
Vart stuntar du?

Stuntar? Damn va profsigt det låter :) Lite överallt, raka schysta vägar med inte allt för mycket trafik på...eller...nja, på inhängnat område menade jag :tungan

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Var ute igår och körde 9 mil totalt, tog Västermorundan från Arbogahållet, hängde på en bil som körde som f-n, men tempot drillades upp för fort på den kurivga vägen(120 +), bilen sneddade över båda körfälten i varje kurva för att hålla mig stången..så jag släppte iväg den då det forfarande finns lösgrus i många kurvor där.

Mycket fin väg att köra och träna kurvor, mjuka fina böljande kurvor i flera serier, han köra den vägen en gång ifjol och 2 ggr nu på 2 dagar.

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Militär Utryckning Civila Kläder!!!!

Äntligen har dagen som man tänkt vareviga dag på i 300 dagar kommit MUCK!
Där stod man i sina vanliga kläder och Majoren gasta ut "HÖGER VÄNSTER OM, FÖRLÄNGT ÖVNINGS UPPEHÅLL, MARSCH!!!" :Rockbanan
Nu är jag äntligen fri från lumpen som är ett färgglatt minne med massa tok med polarna och stendöda jägarkök i spöregn :) Rullar in 20 740 kr imorgon på kontot, HELT nya däck till MCn står i garaget som jag snart ska ut och slänga på hojen. Blir det bättre än så här,det kan man alltid klura på?

Ses snart på vägarna!!! :tummenupp

sportis

Gick med
19 Apr 2004
Hoj
SimmPsi skrev:
Äntligen har dagen som man tänkt vareviga dag på i 300 dagar kommit MUCK!
Där stod man i sina vanliga kläder och Majoren gasta ut "HÖGER VÄNSTER OM, FÖRLÄNGT ÖVNINGS UPPEHÅLL, MARSCH!!!" :Rockbanan
Nu är jag äntligen fri från lumpen som är ett färgglatt minne med massa tok med polarna och stendöda jägarkök i spöregn :) Rullar in 20 740 kr imorgon på kontot, HELT nya däck till MCn står i garaget som jag snart ska ut och slänga på hojen. Blir det bättre än så här,det kan man alltid klura på?

Ses snart på vägarna!!! :tummenupp

Grattis till Martin Urban Ceasar Kalle!! När en annan muckade på 80 talet...(är man gammal eller..) så var muckar bidraget 3000 kr, så där är det något i alla fall som blivit bättre med åren.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...