Dagens bild

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
I torsdags måste det ha varit, blev det en exklusiv kvällstripp till Oaxen. Det blev lite lugn enduro på den kalkrika ön, bland drävgväxta björkar och småtallar. Det kostar 75 spänn för bil/mc, och man betalar när man vill ta färjan tillbaks. Så du kommer alltid till ön, men om elektroniken eller banken krånglar så kommer du inte hem sen !?IMG_2334.JPG

.. och då får man övernatta här. Finns gott om plats åt ickebetalande turister här i silona.
IMG_2338.JPG

Eller i dessa små 'enrummare'. Hehehe, NATTINATTI!

IMG_2339.JPG

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
Ingenting var egentligen kass men nästan inget var heller bättre än BMW'n.. Skulle säga Useendet, Quickshiftern mellan 1an och 2an (där min kan vara lite klonkig) och effekten om man kör som en galning eller på bana var bättre.. BMW'n har bättre komfort med bättre sadel, ruta, och viktigt för min egen del benvinkeln mm, bättre jämnare motor vid normal körning och likvärdig vid lite aktivare körning, bättre kvalitetskänsla, perfekt utväxling och vridmoment för vardagskörning... KTM var mer växlande hela tiden för att kraften inte fanns på låga varv på samma sätt.. Provade aldrig offroad men kan misstänka att KTM är aningen bättre för det även om båda är lite för tunga..

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Kvalar väl nästan in som en motorcykelbild, med total cylindervolym på 98cc.
Det blev en annan vinkel på årets midsommartour.
Trevlig körning i alla fall, i dagarna två, och man hinner se och uppleva på ett annorlunda sätt när maxfarten är starkt begränsad :)

Giggle_midsommar_2_rez.jpg

Giggle_midsommar_rez_2.jpg

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
66934061c59cdc14d526a0daad46b308.jpg

Blev ett stopp med bad någonstans i skogen

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Nu är jag här i Skånelandet och härjar igen. Vart träffas ni andra hoj åkare i detta län? View attachment 461850
I Ystad Jaktpaviljongen. Sen är det (Kan inte vilka veckodagar...) kvällar Löddeköpinge och Spjutstorp samt Åhus, som sagt tisdag onsdag eller torsdag på nåt av ställena. Glömmer alltid vilka dagar, då det varit si och så med dessa större evenemang senaste året... Jo jag börjar bli gaggig, så det behöver ni inte kommentera!

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
I Ystad Jaktpaviljongen. Sen är det (Kan inte vilka veckodagar...) kvällar Löddeköpinge och Spjutstorp samt Åhus, som sagt tisdag onsdag eller torsdag på nåt av ställena. Glömmer alltid vilka dagar, då det varit si och så med dessa större evenemang senaste året... Jo jag börjar bli gaggig, så det behöver ni inte kommentera!
Förklarar varför jag inte såg farbror vid Rosenhill när jag tankade där senast! :krama

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år