Den var inte torr igår kväll men det funkade bra ändå. Körde igenom ett herrejösses åskväder i Degerfors -vattnet från framhjulet sprutade upp på händerna när jag passerade genom stan.Körde den i juli, torr väg mycket fin väg.
Den var inte torr igår kväll men det funkade bra ändå. Körde igenom ett herrejösses åskväder i Degerfors -vattnet från framhjulet sprutade upp på händerna när jag passerade genom stan.Körde den i juli, torr väg mycket fin väg.
För ovanlighetens skull var vi idag 6 st som tog en fin kurvig 20-mils runda i precis perfekt temperatur, ca 21 gr.
View attachment 475398View attachment 475399
Den måste ju bli grymt snabb då - 90 kilo lättare!Jag lättade hojen 90 kg
Vägen mellan Karlskoga o Finnerödja - kurva på kurva, upp och ner, finns en del bebyggelse så kör med måtta. På Bumsen kan man spela mellan 5.an o 6:an utan att använda bromsarna - då stör man ingen o tempot blir hänsynsfullt.
Övernattade i Gårdsjö - Ekologiska Fru Gran, riktigt mysigt - inget för sporthoj, 2km grusväg innan man är framme
View attachment 475367View attachment 475368
Tog en tur runt Vänern med BMW-klubben i går.
-BMW-klubben? Du kör ju Triumph?
- Jo, men jag är inte särskilt fördomsfull. Inte de heller, tydligen, eftersom jag fick köra med på min Tiger Sport.
....
Resans snyggaste! Han körde egentligen inte med oss men passade på att hälsa på när det var glasspaus i Mariestad (tack till Klings glass!). En sådan snygging måste självfallet fotas.
Ja och om jag hoppar av blir det totalt 190 kg lättare. Jag tänkte springa bredvidDen måste ju bli grymt snabb då - 90 kilo lättare!
Det gör illa på kåpans undersida - ojämn glasfiber stör luftflödet så du tappar 0,0000342 kmh i toppfartInget för majoriteten på SportHoj som inte kör SportHoj möjligtvis.
För visst går det att köra SportHoj på grus, inte bara när det är sommar och varmt utan även när det är kallt och fuktigt i mitten av oktober. Med en likadan SportHoj som Tobias tävlade i Superbike med 1998.
View attachment 475432
Man har naturligtvis en extra underkåpa för användning utanför tävlan!Det gör illa på kåpans undersida - ojämn glasfiber stör luftflödet så du tappar 0,0000342 kmh i toppfart
Visste inte att du körde SportHoj. Vilken modell har du?Inget för majoriteten på SportHoj som inte kör SportHoj möjligtvis.
För visst går det att köra SportHoj på grus, inte bara när det är sommar och varmt utan även när det är kallt och fuktigt i mitten av oktober. Med en likadan SportHoj som Tobias tävlade i Superbike med 1998.
View attachment 475432
Tista slott?Återvändsgata. ?
View attachment 475456
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|