Dagens bild

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vi hyrde ett hus i närheten när jag var 6-7 år. Körde förbi för 3-4 veckor sedan och det ser precis ut som på Pimpelgas bild. Vägen mellan Tista och Stigtomta är helt ok :tummenupp
Många skymda kurvor och krön gör att det är olämpligt att "bomba" denna väg men i god hastighet, anpassad inte skyltad, är det en riktigt go väg. :tummenupp
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Blev ett besök hos BMW med Kawwan i dag för att hämta ut en beställd hjuldistans till gubbhojen. Och kommer man med offroadhoj så parkerar man såklart offroad.

Och kanske även för att Kawwan har ett litet droppläckage vid stora oljeavtappningsbulten. Vill ju inte smutsa ner deras fina asfalt ?...

View attachment 475461
För en väldans massa år sedan, 90-talet, gasade jag med en då sprillans Kawa med min 60-tals Brittiska SportHoj på Malmby flygfält. Kom jag iväg först kom han inte ifatt och visevärsa.
Nåväl, eftersom alla "vet" att brittiska motorcyklar vibrera sönder och läcker olja frågade denne mig om oljeläckan på sin nya Kawa. Ingen större svara, var mitt svar, så länge det inte hänger en droppe...
Och det gjorde det! :tungan Stackarn var helt förstörd...
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
För en väldans massa år sedan, 90-talet, gasade jag med en då sprillans Kawa med min 60-tals Brittiska SportHoj på Malmby flygfält. Kom jag iväg först kom han inte ifatt och visevärsa.
Nåväl, eftersom alla "vet" att brittiska motorcyklar vibrera sönder och läcker olja frågade denne mig om oljeläckan på sin nya Kawa. Ingen större svara, var mitt svar, så länge det inte hänger en droppe...
Och det gjorde det! :tungan Stackarn var helt förstörd...
Menar du att du har vittne på att du har en SportHoj? Hette denne Molgan?
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Vi hyrde ett hus i närheten när jag var 6-7 år. Körde förbi för 3-4 veckor sedan och det ser precis ut som på Pimpelgas bild. Vägen mellan Tista och Stigtomta är helt ok :tummenupp
Ja, det är Wachtmeisters boning. Hela vägen mellan Stigtomta och Runtuna är riktigt kul, smal, slingrig och slät fin asfalt.
Finns knappt några dåliga vägar i Sörmland! Jo, förresten! Den där breda, raka vägen där bilar och lastbilar trängs. E4 tror jag den heter. :)
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Åter i den sörmländska spenaten.
Morsade på den gamla grävlingen på sin gula fara i rondellen när man kommer in i Södertälje från gamla vägen.
 

Bifogat

  • 5252BCD1-AEAE-44C3-B095-3CCE4CAA9C5C.jpeg
    5252BCD1-AEAE-44C3-B095-3CCE4CAA9C5C.jpeg
    5.2 MB · Visningar: 22

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
9b09624eabc99dbb817b00857c846347.jpg

Gubbtur till lämpligt belägen fäbod. Plus lite rekning inför älgjakten.
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Var det dig jag såg vid Ånhammar? Paus på grusplanen och hjälmen av?
Var vi två XT660R så kanske det? Ingen aning om vart vi kört idag, kompisen har GPS med massa grus, så jag kör efter honom och håller i mig!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Åter i den sörmländska spenaten.
Morsade på den gamla grävlingen på sin gula fara i rondellen när man kommer in i Södertälje från gamla vägen.

Tredje och sista hojåkaren som hälsade? Kände inte igen dig. :( Men hälsade ändå som brukligt. :hej

Hade varit inne i stan för att handla högtalare till datorn för att lyssna på Manx GP. Och när jag ändå var inne förbi Animalen och handla kattmat också. Inte närmsta vägen men vägen över Järna är trevligare än den vanliga tilljobbetvägen. ;)

Paton låter gott!
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Bensträckare utefter E22 på väg för att testa en sak……Här slöts fred mellan Sverige o Danmark 1645. Fredsstenen i Bröms
DD9FC704-1D42-4334-8AC7-2AA4307FB561.jpeg

Nämligen denna vita, fast endast för att prova en SuperSport S. Röd vill jag ha om det köps.
27628D01-610F-4A61-8D0A-099EBDDD8B1C.jpeg

Blev en utflykt på ca. 35 mil på ZX6R tur o retur till Bromölla i perfekt väder.
 
Last edited:
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top