Dagens bild

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
34 mil mil idag, först till Boden för att besikta, blev blankt papper och sen vidare till Skellefteå där frugan väntat på ett hotell.

Passerade då ett ställe där jag spelade musik juldagen 1998, nu verkar också detta folketshus vara nedlagt. Nostalgi för mig, minns att jag blev anklagad för att spela med backtracks då jag hade en på hösten inköpt Roland A90 som man kunde splittra klaviaturen i 8 zoner plus en massa annat, hade ofta 4 olika ljud över klaviaturen anpassade efter låten och tonarten.

Folketshus i Jörn
20220819_163614.jpg

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
34 mil mil idag, först till Boden för att besikta, blev blankt papper och sen vidare till Skellefteå där frugan väntat på ett hotell.

Passerade då ett ställe där jag spelade musik juldagen 1998, nu verkar också detta folketshus vara nedlagt. Nostalgi för mig, minns att jag blev anklagad för att spela med backtracks då jag hade en på hösten inköpt Roland A90 som man kunde splittra klaviaturen i 8 zoner plus en massa annat, hade ofta 4 olika ljud över klaviaturen anpassade efter låten och tonarten.

Folketshus i Jörn
View attachment 475310
Mind detonator?! Du gick väl inte in?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Samma här. Det är galet irriterande när man lyfter hela hojen när man ska släppa på bakjulet. Spärrskaft på 25cm räcker gott.
Jag har då iofs fått hjulskruvarna att skruva upp sig i en rondell. Iofs i bil men lite spännande ändå faktiskt med lite tempo på.

:skrämd

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Kolt.

Sidospår, varför i hela helvete skulle man vilja välja färre svängar?

Å Rejsa nationalpark låter ju bra. :)
Ingen aning. Men jag reagerade ungefär på samma sätt. Och nej på hoj skulle jag aldrig välja det alternativet ?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Fast då fick man använda hela rakan. Den där Tobias är för övrigt kommentator på TV nuförtiden.
Fast "rakan" som nu har en korkskruv hade tidigare det som kallades högfartsböjen. Intressant när jag lånade en GSXR 1100 på 80-talet och märkte att det fanns en kurva på "rakan" när man kom över 200! :crash
Oavsett så är jag äldre och långsammare men det är trevligt att köra en "riktig" SportHoj ganska fort runt samma bana! ;)

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
En bänk, ett pilträd och lite vatten. Ganska varmt att köra luftkylt idag.

Här blev det i alla fall en sen lunch. Skön skugga och en svag bris från Hammarby Sjöstad.
På andra sidan hoppade ett gäng killar i 10-12 årsåldern från ca 10 meter ner i vattnet. Galet.
Plupp, plupp, plupp. Ok, det kanske bara var 9 meter. Eller så var det 11. Danviksklippan.

Skit i det, kolla på världens bästa hoj. De dagliga 15 milen. 29,9 grader när jag kom hem.
Vintern är på väg.

image.jpeg

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Mind detonator?! Du gick väl inte in?
Nä det gjorde jag inte, kände inte på dörren men det såg ut låst. Men jag minns hur det såg ut i lokalen i källare där vi spelade så lite kul hade det varit att besöka stället snart 24 år senare.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Vägen mellan Karlskoga o Finnerödja - kurva på kurva, upp och ner, finns en del bebyggelse så kör med måtta. På Bumsen kan man spela mellan 5.an o 6:an utan att använda bromsarna - då stör man ingen o tempot blir hänsynsfullt.
Övernattade i Gårdsjö - Ekologiska Fru Gran, riktigt mysigt - inget för sporthoj, 2km grusväg innan man är framme
1661019334409.png1661019420099.png

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Vägen mellan Karlskoga o Finnerödja - kurva på kurva, upp och ner, finns en del bebyggelse så kör med måtta. På Bumsen kan man spela mellan 5.an o 6:an utan att använda bromsarna - då stör man ingen o tempot blir hänsynsfullt.
Övernattade i Gårdsjö - Ekologiska Fru Gran, riktigt mysigt - inget för sporthoj, 2km grusväg innan man är framme
View attachment 475367View attachment 475368
Körde den i juli, torr väg mycket fin väg.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år