Dagens bild

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Har du kollat med ortopederna om det är något som de kan / borde åtgärda ?
Inte än. Verkar bara vara mjukdelar som svullnat. Har jämnat ut sig nu, och ser inte lika freakshowaktigt ut längre. Har ingen smärta i led/skelett. Just där iaf, slog i knä och höft också :rolleyes:. Och sträckte nån muskel vid vänster nyckelben. Suger att bli gammal och vek tunnis...

Raderad medlem 51742

Guest
Jobbar hemifrån idag och har på mig mina nya Touring-stövlar för att gå in dom men min sambo tycker jag har något fel i skallen. Förstår inte det :va Måste ju va redo när säsongen börjar.
View attachment 479851
Jag förstår din sambo. Skall man gå in något är det väl hela munderingen som räknas. Allt annat är oseriöst, kan jag tycka.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Inte än. Verkar bara vara mjukdelar som svullnat. Har jämnat ut sig nu, och ser inte lika freakshowaktigt ut längre. Har ingen smärta i led/skelett. Just där iaf, slog i knä och höft också :rolleyes:. Och sträckte nån muskel vid vänster nyckelben. Suger att bli gammal och vek tunnis...
Grabben pluggar väl till läkare?? Perfekt att ha farsan att plugga anatomi på - säg till honom att specialicera sig inom geriatrik så har du framtiden säkrad :lol

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Grabben pluggar väl till läkare?? Perfekt att ha farsan att plugga anatomi på - säg till honom att specialicera sig inom geriatrik så har du framtiden säkrad :lol
Börjar den 16:e. Och dottern pluggar till sjuksköterska, så ålderdomen är tryggad :hihi.

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Jag förstår din sambo. Skall man gå in något är det väl hela munderingen som räknas. Allt annat är oseriöst, kan jag tycka.
Övrig mundering är redan ingrodd av svett o vägdamm men jag förstår din tanke, jag tar på mig övrig utrustning när vi åker och handlar på ICA imorgon så det inte blir några missförstånd. :2cool

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Dagens bilder är tagna i Gottskär (på Onsalahalvön, nära Kungsbacka). Inga seglare ute en måndag eftermiddag i januari. Konstigt! :)

+5 och blåsigt så det blev inte mer än drygt 8 mil. +5 kanske låter ok men vinden var stygg så det kändes kallare än så. Dock betydligt lugnare än i går vid ungefär samma tid. Då var det visserligen också +5 men en vindhastighet på 25 meter/sekund i byarna. Alltså storm eller halv storm i byarna.
1673885931359.png

Lite småkyligt som sagt. Visiret immade när jag pausade och småjoggade för att få upp lite kroppsvärme med "luckan" stängd. Blev till att öppna och ventilera!
1673886361596.png

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
8 mils testrunda av värmehandtag! Med vinterhandskar och oxford badboys kommer man kunna åka på äventyr när tempen visar runt 5+ minimum.

Imma i hjälmen måste bekämpas. Har pinlock men hur bra funkar det egentligen i 2-5c?

Bifogat

• 6309275E-9B9B-4D5B-964B-4A684CED13EB.jpeg
    6309275E-9B9B-4D5B-964B-4A684CED13EB.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 25
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS