Det kan hända den bäste. Mig hände det 1988. Kör man på reserven bör man vrida tillbaka till On när man tankar. Annars blir det soppatorsk nästa gång motorn hackar av soppabrist. /Antikrundan mode off.View attachment 486462Soppatorsk, 6.5km från en mack. Kom 37mil i flåbusetempo.
Så fort den slutade gå så var det en rastplats några hundra meter fram. Och ja, Camilla for med petflaska och köpte en skvätt soppa omgående. Nu är vi i Mariestad och ska käka lite sen lunch.Det kan hända den bäste. Mig hände det 1988. Kör man på reserven bör man vrida tillbaka till On när man tankar. Annars blir det soppatorsk nästa gång motorn hackar av soppabrist. /Antikrundan mode off.
Hur ser tanken ut i botten och soppapumpspickupen? Förr kunde man luta hojen/moppen rejält mot soppakranen så lite soppa rann över tunneln i botten på tanken. Då kom man en bit till.
Moderna hojar har kanske inte såna möjligheter.
Fast ni var ju två hojar på trippen. Kanske frun åkte och handlade soppa?
1100 mil är väl helt ok, eller?Scorpion Rally STR klarade drygt 1100mil 2-3mm kvar) hoppas på lite mer från E07+
View attachment 486486
1100 mil är väl helt ok, eller?
Vafan. 1100 mil är en evighet. 600 mil på mina..Ja det kanske är det? Inbillar mig att min körning och hojtyp är relativt skonsam för däcken Kanske ska vara nöjd med det, hoppas på lite fler mil så att däcket klarar sig i mer än ett år. Kanske är en önskedröm ?
Nopperna kvar efter så många mil är imponerande!Scorpion Rally STR klarade drygt 1100mil 2-3mm kvar) hoppas på lite mer från E07+
View attachment 486486
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |