Dagens bild

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Igår soligt o varmt. Gnällde lite det va sååå varmt. Skulle hållt käft.

Idag regn hela dagen, ni får nöja er med bild utan MC. Japp, kriminellt men dagen inbjöd inte till mycket foton.

View attachment 486623
Mitt nya Goretex ställ fick sig en rejäl test. 5 timmar i spöregn, helt torr…..nästan. Hade blivit lite fuktig på vänster överarm. Tror det kan runnit via hals/krage. Mer test imorgon för det ska såklart regna imorgon också.
Norge!!!! Skärpning.
Ha! Man ska dra sig ur i tid. Jag hade två kanondagar i Norge. Lämnade pga väderprognoserna.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Tvätt, puts och återställande till bushoj.
Lite för busigt i min smak. Ljuddämparna låter för mycket. Testade på Skogskyrkogården. Kan väcka de döda? Näe.

Det låter mer är det går. Byter tillbaka till dom långa. Dom låter inte alls. Alltså går det mer än det låter. :)
Öhlinarna är kanon.

IMG_0449.jpeg
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Man har ju samlat på sig allehanda grejer från diverse rejshojar genom åren. Gjorde slag i saken, choppade upp lite titanrör, byggde en ”midpipe” med lagom uppåtvinkel och kombinerade denna med en ljuddämpare från en hyfsat modern Yamaha superbike. Vips hade man världens förmodligen dyraste slip-on till sin luftkylda kafferacer…

Lite hesare än original och i alla fall så mycket att man förhoppningsvis slipper incidenter med vinglande telefonkärringar…

6f233107200a28e7d38e206a7bfd197d.jpg
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Man har ju samlat på sig allehanda grejer från diverse rejshojar genom åren. Gjorde slag i saken, choppade upp lite titanrör, byggde en ”midpipe” med lagom uppåtvinkel och kombinerade denna med en ljuddämpare från en hyfsat modern Yamaha superbike. Vips hade man världens förmodligen dyraste slip-on till sin luftkylda kafferacer…

Lite hesare än original och i alla fall så mycket att man förhoppningsvis slipper incidenter med vinglande telefonkärringar…

6f233107200a28e7d38e206a7bfd197d.jpg

Har du bytt trattar o filter låda? Skall väll gå att locka fram 10-20 ponny till i den.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Har du bytt trattar o filter låda? Skall väll gå att locka fram 10-20 ponny till i den.

Nä, jag orkar inte hålla på med något sådant längre. Om jag vore ute efter mer effekt så skulle jag fortfarande ha hållit på med moderna tusenkubikare. Att jag byggde mig ett litet slip-on beror mest på att jag har funderat på det en längre tid, sedan jag höll på att bli mosad av en kärring med luren limmad mot ansiktet som helt plötsligt började svänga vänster medans jag körde om henne...Sedan fick jag lite tid över och man har ju som sagt en och annan ljuddämpare och några hundra meter titanrör liggandes...

Nya headers och en vettig mapp till Power Commandern ska tydligen svara bra på alla XJR, men det finns tyvärr inga snygga eftermarknads headers som har den gamla klassiska "storradie"-krökningen som jag vill ha.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Nä, jag orkar inte hålla på med något sådant längre. Om jag vore ute efter mer effekt så skulle jag fortfarande ha hållit på med moderna tusenkubikare. Att jag byggde mig ett litet slip-on beror mest på att jag har funderat på det en längre tid, sedan jag höll på att bli mosad av en kärring med luren limmad mot ansiktet som helt plötsligt började svänga vänster medans jag körde om henne...Sedan fick jag lite tid över och man har ju som sagt en och annan ljuddämpare och några hundra meter titanrör liggandes...

Nya headers och en vettig mapp till Power Commandern ska tydligen svara bra på alla XJR, men det finns tyvärr inga snygga eftermarknads headers som har den gamla klassiska "storradie"-krökningen som jag vill ha.
Bygger du headders i titan eller vad i jössenamn har man Så mycket exklusiva rör liggandes för.. Billiga är dom ju icke.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Är det en takbox från en Volvo 745 som du skruvat dit? Var ibland det värsta jag sett
56 liters box fan så smidigt när man skall ha en 3fas kompressor med sig? men den boxen har egenskapen att alla andra hojar skall om så jag får åka fort ofta för ingen skall om?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Egentligen gårdagens bilder, är nyss hemkommen från en sväng till Haparanda och kollade in John Lindberg Trio på Wheels bilträffen där.

Visade sig att jag blev helt själv hemma i eftermiddag så då togs ett snabbt beslut att åka dit. Körde lite omvägar förbi metropoler som Björkfors, Lappträsk, Kärrbäck, Karungi för att slippa E4:an.

Edit: På andra sidan vattnet på bilden med Trajan syns Finland

20230714_225617.jpg20230715_010228.jpg
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Egentligen gårdagens bilder, är nyss hemkommen från en sväng till Haparanda

Happis levererar, som vanligt. Jag var också där, men bilburen för att obehindrat kunna knalla omkring på både träffområdet och stan för att kolla på raggarbilar. Jag är lite allergisk mot det där med att parkera hoj obevakad i ett folkmyller. För många detaljer som för många fyllskallar vill pilla på...

d3001e867dcdcfca20103a3fe07fdf12.jpg


Den här Verdoro-gröna 70’ Judge GTO’n var nog min favorit. Samma färg som min egen 70’ GTO levererades med och på sätt och vis målbild för min egen renovering. Varje gång man är på Wheelsträffen blir man sugen på att prioritera om renoveringsordningen mellan denna och ett antal snöskotrar som står före i kön…
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top