Dagens bild

tt600s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Nov 2021
Hoj
Honda VTR1000F
Nya däck på Transan. Högklackade skor nu
feae4d74ddb8deb32d441524351d01e8.jpg
8c4bf0077a3bf5bab553e5abf8dbbeec.jpg
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Jag var tveksam på om jag skulle byta framdäck innan Norgeresan eller efter, det var ju fortfarande lite gummi kvar till slitagevarnarna. Nu vet jag framdäck slits hårt när man kör i Norge, gick från slitet till totalt sopslut på drygt 250mil.
Fick ut nästan 2000mil, så det är jag riktigt nöjd med. Men jag är inte lika nöjd med mitt beslut med att inte byta däck innan resan.

20230717_152221.jpg
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Körde den korta sträckan till/från jobbet idag, på grund av tråkigt väder - regn, regn ,regn...
Det regnade så jävligt ett tag att trafiken på E4:an gick i ca 50km/h, och det var faktiskt berättigat, och vänsterfilen var tom på 2+1 vägen.
Därför blir dagens bild en.....stövel.
Kändes faktisk skönt att landa in i garaget efter 28 mil i regn, och vara helt torr - och numera även om fötterna.
Efter att mina snart 4år gamla GoreTex stövlar har fått en ful tendens att ta in lite väta så kändes den senaste uppdateringen bra.
Får man tro lovorden så blir det här mitt sista inköp av MC stövlar.
Framtiden får utvisa, men garagewhiskeyn var njutbar med torra strumpor! :giggle:

Daytona.jpg
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Jag var tveksam på om jag skulle byta framdäck innan Norgeresan eller efter, det var ju fortfarande lite gummi kvar till slitagevarnarna. Nu vet jag framdäck slits hårt när man kör i Norge, gick från slitet till totalt sopslut på drygt 250mil.
Fick ut nästan 2000mil, så det är jag riktigt nöjd med. Men jag är inte lika nöjd med mitt beslut med att inte byta däck innan resan.

View attachment 486911
2000 mil. Herregud. Ni får nästan ekonomi med mc körandes. Har aldrig lyckats få ut över 800 mil...
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
2000 mil. Herregud. Ni får nästan ekonomi med mc körandes. Har aldrig lyckats få ut över 800 mil...

Det kan ju bero på om man kör med däck mjuka som suddgummi ?
Efter kontrollräkning så körde jag 1920mil på det framdäcket (Michelin Pilot Road 4), bakdäcket har bytts en gång till ett Michelin Pilot Road 5. Nu blir det nog en uppsättning Pilot Road 6 runt om.
 
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kom hem innan regnet började iaf. ?
DSC_2913.JPG
Ps. 690 är till skillnad från 701 ovillig att resa framhjulet på tvåan, varför? Samma antal kugg bak och fram, samma pilot och ingen TC inkopplad.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top