Dagens bild

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Spontanresa norrut, jag sa till min sambo att jag är snart hemma i ett sms när hon var på jobbet. Det är jag nog säkert ?

Övernatta låååååångt upp i Sverige, överlevde att inte bli skjuten och MC stulen i stockholmsförort. Efter övernattat i norr-förort i Stockholm fortsatte resan norröver… vem visste att det finns mer norr om nollåtta. Renar?
IMG_4509.jpeg



Storsjön … men det var inte där storsjöodjuret härjar, Sandviken är denna sjö.
Nu känns det som jag är i lappland men jag är inte så långt norrut.
IMG_4510.jpeg

Har aldrig sett dessa förut men dom återkom regelbundet och tillslut blev jag tvungen att stanna, fota och googla. Man lär sig av mc-åkning. Ni får googla själva.
IMG_4513.jpeg

För en gångs skulle kändes det som jag körde strax bakom ett regnoväder, det var blött på vägen men solen tittade fram ibland. Fick dock en par störtskurar på mig men det biter inte på Goretex-mannen ?
IMG_4514.jpeg

Blir att övernatta i Jämtland efter att startat i stockhomsförort 8 tim tidigare. Hade jag inte trott men vissa dagar kan man köra länge. Köra dit näsan pekar räcker bra ibland som planering.
IMG_4519.jpeg

Får se vart näsan pekar och vädret vill imorgon.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Håll hårt i topplocket nu så det inte spricker, här kommer bilder från idag utan min mc synlig men det gick liksom inte. +13 på morgonen när jag fortsatte min roadtrip.

Döda Fallet
IMG_4527.jpeg
IMG_4529.jpeg

Högakusten bron ( med folk i vägen för mitt foto )
IMG_4533.jpeg

Högst upp på berget ett torn av någit slag och ovanpå det en röd stuga. Festligt men skumt.
IMG_4523.jpeg

Fått meddelande 2 ggr under dagen att det är låg oljenivå ? Hoppas bmw kan kolla på det imorgon för jag ska va hemma i Kalmar imorgonkväll senast. Kommer när jag kört många timmar i sträck. Ser att det finns olja i ”fönstret”.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kaffe-rasern, broräcket och forsnacken.

Om ni tittar långt upp längs älvens västra strand - jävligt långt upp - så ser ni en Cadillac, en Thruxton och en man som spelar bas.

ad0f87235b1f7d0e54626384b33a237d.jpg
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Kaffe-rasern, broräcket och forsnacken.

Om ni tittar långt upp längs älvens västra strand - jävligt långt upp - så ser ni en Cadillac, en Thruxton och en man som spelar bas.

ad0f87235b1f7d0e54626384b33a237d.jpg


Om nu Alatalo råkat se en basspelande man med en Thruxtonen och en Cadillac på västra sidan älven så är jag hyfsat säker att han sett fel?20230728_124758.jpg20230728_144846.jpg

Misstänker att den basspelande mannen det tala om befinner sig ganska så mitt i Sverige tillsammans med en KLR650?
 

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
1690549918625.jpeg
Nära Valle i Norge, lite ”lågland” just här ?

1690550315134.jpeg
Fjällvägen till Lysebotn.

1690550390671.jpeg
Kan inte klaga på denna hamburgare. Viltkött med lingon, svamp, och rödlök.
När man är ute på resa i ruskväder så är mat och avkoppling också viktigt

1690550569534.jpeg
Utsikt ner till Lysebotn dal.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Trevlig körning i vattenkraftens spår idag.
nästan 50 mil, och nästan bara grus, och nästan alla kraftstationer i Luleå älv.
Finns fina platser att stanna och ta en kaffe på, och förundras över det mäktiga arbete som en gång utförts i älvfåran.

Tour_1.JPG

Det kanske syns bättre från ovan, tyvärr verkar det inte bli något "fallens dag" i år, där dom släpper på vatten, och låter oss se hur det en gång såg ut.

Tour_2.JPG

Men vi var också världsledande inom elkraft.
Det här är världens första transformator för 400kV, tillverkad av ASEA 1951 - imponerande!

Trafo.jpg
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om man hade varit en fet tysk med tio miljoners segelbåt anses det tydligen som status att runda denna boj - Bottenvikens och därmed Östersjöns nordligaste punkt.

caf8f0c43330cba691bd2e4c65da552b.jpg


En norrbottnisk ”socialmediaprofil” har tydligen lyckats reta upp Hufvudstaden angående denna boj, också…
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Trevlig körning i vattenkraftens spår idag.
nästan 50 mil, och nästan bara grus, och nästan alla kraftstationer i Luleå älv.
Finns fina platser att stanna och ta en kaffe på, och förundras över det mäktiga arbete som en gång utförts i älvfåran.

View attachment 487502

Det kanske syns bättre från ovan, tyvärr verkar det inte bli något "fallens dag" i år, där dom släpper på vatten, och låter oss se hur det en gång såg ut.

View attachment 487503

Men vi var också världsledande inom elkraft.
Det här är världens första transformator för 400kV, tillverkad av ASEA 1951 - imponerande!

View attachment 487504

Hälsade du Gerhard?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top