Nära Kukkola?Den här brukar inte många ta på första försöket.
Jag är nästan säker på att det är en Yamaha?Den här brukar inte många ta på första försöket.
Nära Kukkola?
Vid älven?
Fasen va coolt! ?Fortsätter att resa i samspelet mellan vattenkraften och människan.
Här är en så kallad överfallsdamm, där vattet kontinuerigt rinner över kanten, och på så sätt hålls nivån.
View attachment 487555
Och den fungerar även som överfart, som ibland kan vara lite halkig beroende på väderlek.
Men, läcker konstruktion.
View attachment 487556
Snyggt!Efter besiktning på morgonkvisten blev det en avkopplande sightseeing runda på några timmar ?View attachment 487581
Ett riktigt ståtligt exemplar av huggorm låg och solade alldeles vid grusvägens kant.
Det sägs att en vuxen huggorm inte klarar av att nå upp och bita dig, om du lyfter den i svansen.
View attachment 487616
Och det verkar stämma, den var helt chanslös.
Tycker dock att dom känns lite opålitliga, så jag har svårt för att se att en orm är någonting som man väljer att ha som "husdjur"
View attachment 487617
Var tvungen att ta tillfället i akt, och se om jag kunde få en hint om hur en motivlackad orm skulle kunna se ut på hojen, vi får se hur det blir med det.
View attachment 487618
”Och hur uppförde sig hojen på vägen?”Ett riktigt ståtligt exemplar av huggorm låg och solade alldeles vid grusvägens kant.
Det sägs att en vuxen huggorm inte klarar av att nå upp och bita dig, om du lyfter den i svansen.
View attachment 487616
Och det verkar stämma, den var helt chanslös.
Tycker dock att dom känns lite opålitliga, så jag har svårt för att se att en orm är någonting som man väljer att ha som "husdjur"
View attachment 487617
Var tvungen att ta tillfället i akt, och se om jag kunde få en hint om hur en motivlackad orm skulle kunna se ut på hojen, vi får se hur det blir med det.
View attachment 487618
Det var verkligen en fin huggorm men ormnojan (eller att jag rent allmänt är en kärring) gör att jag knappt kan peta på mobilskärmen när bilderna kommer upp ?Ett riktigt ståtligt exemplar av huggorm låg och solade alldeles vid grusvägens kant.
Det sägs att en vuxen huggorm inte klarar av att nå upp och bita dig, om du lyfter den i svansen.....
Fantastiskt ... vågar man säga att "det ser kul ut"? Men hur går det för hojarna? Tänker på materiella skador och kostnader på det.Bildserie från helgen
I helv-, mitt på rakan?Bildserie från helgen och 400cc SuperStock på Chang International Circuit View attachment 487637View attachment 487636View attachment 487635View attachment 487634View attachment 487634View attachment 487633View attachment 487632View attachment 487631View attachment 487630View attachment 487629View attachment 487628
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|