Dagens bild

Den här brukar inte många ta på första försöket.

8cd349528fe65b8dbb1cb374ffcb2c1a.jpg

Fortsätter att resa i samspelet mellan vattenkraften och människan.
Här är en så kallad överfallsdamm, där vattet kontinuerigt rinner över kanten, och på så sätt hålls nivån.

Spegeldammen_2.JPG

Och den fungerar även som överfart, som ibland kan vara lite halkig beroende på väderlek.
Men, läcker konstruktion.

Spegeldammen_1.jpg

Happis har ju en del ikoniska byggnader. Härifrån har både jag och kamrater i vår ungdom blivit utkastade av brottningsvärldsmästare Thomas Johansson och även Lenin lär ha förberett sin lilla kupp härifrån…

e96e8d1f00d8bac5695806ae91d4d44f.jpg

Ett riktigt ståtligt exemplar av huggorm låg och solade alldeles vid grusvägens kant.
Det sägs att en vuxen huggorm inte klarar av att nå upp och bita dig, om du lyfter den i svansen.

Huggorm_3.jpg

Och det verkar stämma, den var helt chanslös.
Tycker dock att dom känns lite opålitliga, så jag har svårt för att se att en orm är någonting som man väljer att ha som "husdjur" :va

Huggorm_1.jpg

Var tvungen att ta tillfället i akt, och se om jag kunde få en hint om hur en motivlackad orm skulle kunna se ut på hojen, vi får se hur det blir med det.

Huggorm_2.jpg

Ett riktigt ståtligt exemplar av huggorm låg och solade alldeles vid grusvägens kant.
Det sägs att en vuxen huggorm inte klarar av att nå upp och bita dig, om du lyfter den i svansen.

View attachment 487616

Tycker dock att dom känns lite opålitliga, så jag har svårt för att se att en orm är någonting som man väljer att ha som "husdjur" :va

View attachment 487617

Var tvungen att ta tillfället i akt, och se om jag kunde få en hint om hur en motivlackad orm skulle kunna se ut på hojen, vi får se hur det blir med det.

View attachment 487618

Den va klart vacker...

View attachment 487616

View attachment 487617

View attachment 487618
”Och hur uppförde sig hojen på vägen?”
”Den ormade sig fram.”

Rätt tillfälle att kika närmare på en orm, med full mc mundering.

Det sägs att en vuxen huggorm inte klarar av att nå upp och bita dig, om du lyfter den i svansen.....
Det var verkligen en fin huggorm men ormnojan (eller att jag rent allmänt är en kärring) gör att jag knappt kan peta på mobilskärmen när bilderna kommer upp ?

Håller med Tebax, bra klädval isf ?

Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...