Dagens bild

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport
Vet inte var jag kan lägga upp den här bilden och fråga vad det är, men tänker att det borde funka här.

Plockare av tanken för ett tag sedan på min ducati 916, gjorde rent luftburken och bytte filter etc etc.
Tänkte inte så mycket på det diReCkT när jag såg det, men efter ett tag så fattade jag att detta inte ”ska” vara där.
Någon som vet vad det är? (Inringat i rött)

IMG_2571.jpeg
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Vet inte var jag kan lägga upp den här bilden och fråga vad det är, men tänker att det borde funka här.

Plockare av tanken för ett tag sedan på min ducati 916, gjorde rent luftburken och bytte filter etc etc.
Tänkte inte så mycket på det diReCkT när jag såg det, men efter ett tag så fattade jag att detta inte ”ska” vara där.
Någon som vet vad det är? (Inringat i rött)

View attachment 499075
Verkar inte finnas - https://www.bike-parts-ducati.com/ (sök på intake) - har gått igenom några årsmodeller.
Sitter på vevhusventilationen och det borde? bara vara ett rör där. Finns det någon märkning, serienummer eller annat som kan identifiera?

Funderade lite till - det är inte någon form av reedventil som skall öppna vid undertryck i insuget och stänga vid övertryck??? Varför i så fall?
 

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto -97 Honda Castrol Team Supersport
Verkar inte finnas - https://www.bike-parts-ducati.com/ (sök på intake) - har gått igenom några årsmodeller.
Sitter på vevhusventilationen och det borde? bara vara ett rör där. Finns det någon märkning, serienummer eller annat som kan identifiera?

Funderade lite till - det är inte någon form av reedventil som skall öppna vid undertryck i insuget och stänga vid övertryck??? Varför i så fall?
Jag hittade inget nummer på den.
kollade också på reservdels bilderna och såg att den inte ska vara där.
Ventilationen är kvar, men det verkar vara igensatt på den sidan där ”mysterie delen” är.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jag hittade inget nummer på den.
kollade också på reservdels bilderna och såg att den inte ska vara där.
Ventilationen är kvar, men det verkar vara igensatt på den sidan där ”mysterie delen” är.
Ta loss den o blås/sug i den så kanske det ger lite vägledning (ring förra ägaren är också ett hett tips)
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Var lite mör i bollen efter veckans slit, och jag vägrade bara gå lägga mig en kväll som denna. Så jag tog kawan och rullade ut i äventyret.

Väl uppe på backen var det några minuter kvar av solljuset som lyste som en röd laser rakt in i hjärnan på mig. Efter det trålade jag insekter kanske en timme till innan kylan började krypa in i fingrarna.

IMG_1982.JPG
 

Street Bandit

Sporthojsnörd
Gick med
30 May 2013
Ort
Mellan dom 2 stora sjöarna
Hoj
HD Street Bob,Yamaha xtz660,Yamaha SR500,Zundapp KS 125

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Är det bara jag som tycker det är dödens tråkigt att skruva på motorcyklar?

View attachment 499151
Nåja, lite kul är det, men nu skulle jag nog hellre köra.
1000014005.jpg
Nu är iaf denna cyllen ihop för sista gången (den här gången), bara den inte alls svåråtkomliga främre ikväll då kanske...
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Kawasaki KLX650C
Nåja, lite kul är det, men nu skulle jag nog hellre köra.
Nu är iaf denna cyllen ihop för sista gången (den här gången), bara den inte alls svåråtkomliga främre ikväll då kanske...
Alltid något jävulskap 😁

IMG_20200524_125415.jpg
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Vadfalls???
Det är ju en Yamaha!
Måste vara sabotage :va
Och nackdelen med den motorn är väl just åtkomligheten av innanmätet.
Man måste skruva alldeles för mycket även för att komma åt kopplingen :3freak
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top