Dagens bild

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
IMG_8760.jpeg
Glada norrmän med fina hojar -de två Streetfighter V4 Sp2 som togs in till Norge körs av dessa bröder (?). Vi hjälpte en stackars tysk med kasst batteri att komma iväg men blev som vanligt ståendes en stund och pratade efteråt. Mitt i utfarten från betalstationen. 👍
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Eftersom den stora dagen infaller på en måndag i år, och min notoriskt envisa arbetsgivare inte har deklarerat det som en helgdag (speciellt dagen efter), så blir firandet idag.
Kom på att "Cafe Dunken" måste inventeras, och snyggas upp till acceptabel status.
Passar på att driftprova lite mopeder som ändå måste lämna golvytan tillfälligt.
Och...en är faktiskt motorcykel!
Bra i alla fall att ha koll på att allt och allting fungerar inför den kommande touringen.
Och man vet samtidigt aldrig vilken riktning en kväll som denna tar.
Det kan bli samtal i små grupper angående lameller eller styrlager, men det kan också bli "Köra teknikbana i blött gräs med en Chappy - naken".
Trevlig lördag på er :fyllisar
Jag vet varifrån inspirationen kommer:

Teknikbana med K1600Bagger i blött gräs - naken!

IMG_3012.jpeg
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Dagens bild kommer från garageuppfarten. Hojarna får sola sig medan husse spolar av garagegolvet med vattenslang. Varför detta då?

Jo, någon klant hade tippat omkull en flaska med Kärcher biltvättmedel. Ingen gärningsman är än så länge identifierad, men spaning pågår. Flaskan var inte helt stängd och efter några dagar hade cirka en halv liter tvättmedel lämnat sitt trygga hem (flaskan) och givit sig av för att utforska den omgivande trakten (betonggolvet). Eftersom processen gått sakta blev pölen inte så stor, det giriga golvet absorberade tacksamt näringstillskottet.

Jag har sällan eller aldrig sett ett betonggolv skumma så mycket som när jag försökte spola bort klägget! 😀

1719841244745.jpeg

Klägget:
1719841294582.jpeg
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Dagens bild kommer från garageuppfarten. Hojarna får sola sig medan husse spolar av garagegolvet med vattenslang. Varför detta då?

Jo, någon klant hade tippat omkull en flaska med Kärcher biltvättmedel. Ingen gärningsman är än så länge identifierad, men spaning pågår. Flaskan var inte helt stängd och efter några dagar hade cirka en halv liter tvättmedel lämnat sitt trygga hem (flaskan) och givit sig av för att utforska den omgivande trakten (betonggolvet). Eftersom processen gått sakta blev pölen inte så stor, det giriga golvet absorberade tacksamt näringstillskottet.

Jag har sällan eller aldrig sett ett betonggolv skumma så mycket som när jag försökte spola bort klägget! 😀

View attachment 500434

Klägget:
View attachment 500435
Glädjer mig att se att det finns andra som har flera hojar, min sambo slog nästan ihjäl mig när jag rullade hem med en tredje för ca 2 v sen
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ja, vad tusan, så här kan det se ut, jag bjuder på den.
Smidiga hjälmar har ju diskuterats i en annan tråd, det här är den smidigaste jag har.
Helt vegansk, och i princip ätbar i nödläge.

View attachment 500419
Jag vet varifrån inspirationen kommer:

Teknikbana med K1600Bagger i blött gräs - naken!

View attachment 500411
Vidrigt, värre när man loggat in och kan ta upp bilderna i storlek.
Eyes, aceton och rotborste, here we go.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top