Dagens bild

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Oh. Titta! Där kan man köra trial?


Lycka till. Man kan säga att skadan redan är skedd.


Platsen är fö en god punkt för meditation och att länka nutid med det förgångna.

Här kan man se resultatet av att låta lägsta anbud få ta åt sig totalentreprenader, och se parallellen med dagens "Lag om Offentlig Upphandling."

Vidare kan man resonera med sig själv kring hur samhället såg på personer med buckligt konsekvenstänkande långt innan vi fick behändiga bokstavskombinationer att klistra på folk som är lite eljest.

Panta Rei. Allt hänger ihop.
Dåtid, nutid, framtid.

Uppströms skapades nya landområden, hela Hammarstrand är byggt på den gamla sjöbotten.

Nedströms dog folk i ras triggade av katastrofen, fick marker och byggnader förstörda och sina livsvillkor förändrade bokstavligen över en natt.

Allt hänger ihop.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Lycka till. Man kan säga att skadan redan är skedd.


Platsen är fö en god punkt för meditation och att länka nutid med det förgångna.

Här kan man se resultatet av att låta lägsta anbud få ta åt sig totalentreprenader, och se parallellen med dagens "Lag om Offentlig Upphandling."

Vidare kan man resonera med sig själv kring hur samhället såg på personer med buckligt konsekvenstänkande långt innan vi fick behändiga bokstavskombinationer att klistra på folk som är lite eljest.

Panta Rei. Allt hänger ihop.
Dåtid, nutid, framtid.

Uppströms skapades nya landområden, hela Hammarstrand är byggt på den gamla sjöbotten.

Nedströms dog folk i ras triggade av katastrofen, fick marker och byggnader förstörda och sina livsvillkor förändrade bokstavligen över en natt.

Allt hänger ihop.
Det där behöver vi nog ta över en kopp starkt kaffe, Notright.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Där kan man köra trial!

Så ett litet moment ur dom forna krigen, här provar jag kanonerna på Läcko slott. Lite rostiga, hur som helst inget som nån droppe av biltemas multispray inte fixar!

IMG_2503.JPG

Vi åkte inte hoj hit utan tog bilen, så det är kanske lite fusk. Men vi såg en hel del hojar på vägen ;)
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Platsen är fö en god punkt för meditation och att länka nutid med det förgångna.

Här kan man se resultatet av att låta lägsta anbud få ta åt sig totalentreprenader, och se parallellen med dagens "Lag om Offentlig Upphandling."

Döda Fallet och hur det kom till är onekligen en händelse som fått alldeles för lite plats i den svenska historien, för jag tvivlar på att merparten av befolkningen överhuvudtaget vet varför Döda Fallet existerar. Hade man försökt lära sig något av denna händelse så hade nog ett antal dammolyckor såväl som upphandlingsfiaskon kunna undvikas världen över...
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Döda Fallet och hur det kom till är onekligen en händelse som fått alldeles för lite plats i den svenska historien, för jag tvivlar på att merparten av befolkningen överhuvudtaget vet varför Döda Fallet existerar. Hade man försökt lära sig något av denna händelse så hade nog ett antal dammolyckor såväl som upphandlingsfiaskon kunna undvikas världen över...
Synd att det ligger så högt upp, långt från Stockholm. Annars hade jag åkt dit och kollat idag.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Synd att det ligger så högt upp, långt från Stockholm. Annars hade jag åkt dit och kollat idag.


Vad då långt bort? Från centralstationen i Stockholm är det bara 47,5 mil jag har 63,3 mil hemifrån och dit. Sitter just nu i Hörnefors på väg hem från Holm, Sundsvall med en Merca (kommande A-traktor bygge) för att lämna den hemma och starta söderut med GSX:en på måndag. Översyn av hojen och packa imorgon den väntar en tripp på drygt 80 mil med Vännes Motor Museeum som enda planerade målet på resan.

Detta med vad som är långa avstånd är lite olika var man bor i landet😉
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Vad då långt bort? Från centralstationen i Stockholm är det bara 47,5 mil jag har 63,3 mil hemifrån och dit. Sitter just nu i Hörnefors på väg hem från Holm, Sundsvall med en Merca (kommande A-traktor bygge) för att lämna den hemma och starta söderut med GSX:en på måndag. Översyn av hojen och packa imorgon den väntar en tripp på drygt 80 mil med Vännes Motor Museeum som enda planerade målet på resan.

Detta med vad som är långa avstånd är lite olika var man bor i landet😉
Jag bor i Stockholm. Jag tycker inte långa avstånd är långa. Alltså gillar stockholmare att köra långt.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Jäklar vad fint det ser ut där, blir sugen på att åka åt det hållet. Kollade google maps och det är bara ca 25 mil från svärföräldrarna åt dom hållen. Kör du mest grus där omkring?
Det finns väldigt mycket grusvägar på baksidan Kallsjön och runt Håckrenmagasinet
Jag kör nog 50/50 grus och asfalt ungefär , är som trevligt att ligga i 90 på asfalt också och bara titta på vyerna
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Det finns väldigt mycket grusvägar på baksidan Kallsjön och runt Håckrenmagasinet
Jag kör nog 50/50 grus och asfalt ungefär , är som trevligt att ligga i 90 på asfalt också och bara titta på vyerna

Är bara hemma nu på en blixtvisit och tar gammel GSX:en söderut så då skulle man kunna tänka sig en asfalttur upp mot dessa trakter utan några större problem att hitta fina vägar? Fast jag misstänker att vägarna inte är så fina utan mer vackra vyer.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top