( Bild på förpackning till Gardena Turbotrimmer 200, från ca 1995)
Min drömkvinna, förutom min obligatoriska Camilla. Denna vackra trädgårdsnymf är ständigt i min dumps-mapp, hon vill inte lämna mig. Hon följer med mig ut på alla äventyr, i skogen, på vägarna, utomlands på långtrippar längs exotiska kuster och i dramatiska berg. Hon har A-kort och kör en medeltung KTM i offroadstuk, hon har alltid trädgårdsutrustning och sjuklåda med sig i ryggsäcken när vi åker ut på äventyren. Hon talar tyska, men även lite svenska med en utomordentligt sexig brytning.
När vi tar våra pauser plockar hon fram termosen och frågar om jag vill ha lite kaffe, jag sågar till några torra grenar och gör en eld. På kvällen smäller jag upp tältet och tar fram sovsäckarna. Vi halvligger vid lägerelden med utsikt från det höga berget, och efter solnedgången ser vi på hur disen sakta reser sig över skogarna. Jag somnar i den milda brisen i lukten av hennes hår och hojarnas avgasrör.
Värst är att hon måste vara över 90 år, vill varken ta reda på var eller hurvida kvinnan ens lever. Nej, jag är glad att jag har min tjocka tant-Milla. Hon kanske är lite jobbig och otymplig, som en trädgårdstomte med inte riktigt flat botten, men hon följer ju med mig på nästan alla äventyr runt om Sörmland på tunghojen, och i Miatan. Och hon luktar gott, låter underbart när hon inte gnäller, men nåt måste ju 'gnälla' när både hoj och Miatan går klockrent
Jag ska köpa en Gardena Turbotrimmer till Camilla och ta några bilder, man får göra det bästa man kan med det man har.