Är det finlandia på korven istället?Yes…! Atria Hiilos…! Den bästa grillimakkaran på marknaden. Och inget svenskt bögeri med korvbröd, senap och ketchup…!
View attachment 502305
Är det finlandia på korven istället?
Hur många sekunder mellan skotten och hur sker omladdning?View attachment 502314
Knästående på 100m med 9,3x62 och rödpunktssikte.
MC-relaterat? Japp, MC-kolv (Montecarlo)
Nu var det ju inskjutning så säg 10 sek mellan skotten inkl ny anläggning. M98-system, dvs inte det smidigaste men det som alltid fungerar.Hur många sekunder mellan skotten och hur sker omladdning?
Rödpunkt är riktigt bra. Minns när jag gick från öppna riktmedel till rödpunkt, fan vad snabba skott man satte på en femkrona när avståndet var blott 25m och övningen var presidenten. (7.62x51, AK4B)
OT:Nu var det ju inskjutning så säg 10 sek mellan skotten inkl ny anläggning. M98-system, dvs inte det smidigaste men det som alltid fungerar.
Brukar köra en annan variant och det är fem lerduvor i vallen; träffa minst fyra av dem på 10 sek. Avstånd ca 30 m. Ingen match med .22lr halvauto men med 9,3x62 blir det repetering och omtag och då är det mer utmaning.
Jag tycker om knästående eftersom det är den man skjuter bäst med utan förberedelser. Även med ryggsäck.
Jag har lite problem med rödpunkten på ak4B, det är som att jag får parallaxfel ibland trots att det inte skall vara möjligt. För 25 år sedan typ så sköt jag lite tävlingar i HV och det var på något vis enklare med dioptern tyckte jag. Ak5 med rödpunkt har jag däremot inte haft några som helst problem med.
Btw så blev det en del annat skytte också, inklusive Gl17 stark/svag och olika avstånd. Skjuter för sällan enhandsvapen så nyttigt att öva det med
Utan att skryta (okej, litegrann då) så har jag varit en ganska bra skytt en gång i tiden, pga kombinationen fallenhet och mängdträning. Inte topp 3 men topp 5-6 iaf på tävlingar där det fanns riktigt bra skyttar med. Men idag är jag snarare medioker pga avsaknaden av träning… men jag har iaf inte ramlat i fällan ”när-du-övar-för-lite-skyll-på-utrustning-och-köp-nytt”…OT:
Med M98 är det verkligen inte tokigt. Knästående är som du säger bäst när man ska vara snabb till skott i förhållande till träffbild.
Pistolgrepp och halvauto är onekligen bättre när man ska sätta tajt träffbild på fåtal sekunder. För mig iaf.
Över 10 år sedan man var kontrakterad. Ett nostalgiskt skimmer ligger över minnena från övningsfält och övningar på Södermalm.
AJ.Utan att skryta (okej, litegrann då) så har jag varit en ganska bra skytt en gång i tiden, pga kombinationen fallenhet och mängdträning. Inte topp 3 men topp 5-6 iaf på tävlingar där det fanns riktigt bra skyttar med. Men idag är jag snarare medioker pga avsaknaden av träning… men jag har iaf inte ramlat i fällan ”när-du-övar-för-lite-skyll-på-utrustning-och-köp-nytt”…
Började kvällen med en halvmåne pga 30-06 och nytt kikarsikte med icke korrekt inställt ögonavstånd. Som tur var är jag åtminstone tillräckligt rutinerad för att inte bli rädd resten av kvällen haha.
View attachment 502320
View attachment 502314
Knästående på 100m med 9,3x62 och rödpunktssikte.
MC-relaterat? Japp, MC-kolv (Montecarlo)
Såg ett liknande ekipaget något år sedan men han hade sidovagn också
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |