Dagens bild

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
View attachment 501902View attachment 501903
Tog random GPS-runda mellan Halmstad och GBG. 25 mil på riktigt goa svängiga landsvägar. Totalt kört 200mil på min 801 nu och älskar den.
Du fick med Asige på turen också!
Internt skämt med sönerna, vi hamnade alltid i Asige på våra övningskörningsrundor!
Mamma frågar när vi kom hem, var har ni varit och kört idag Båda sönerna: I Asige!!
Men det är ju så fina MC-vägar där i inlandet för oss Falkenbergsbor.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Du fick med Asige på turen också!
Internt skämt med sönerna, vi hamnade alltid i Asige på våra övningskörningsrundor!
Mamma frågar när vi kom hem, var har ni varit och kört idag Båda sönerna: I Asige!!
Men det är ju så fina MC-vägar där i inlandet för oss Falkenbergsbor.
Asbra vägar! Mestadels asfalt, kurvigt och ingen trafik. Vägarna nära GBG (där jag bor) är ofta belamrade med trafik. Riktigt fridfullt att komma ut på landet.
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Blev utdragen på tur genom Sörmland igår av Gamla Grävlingen. Han tyckte jag kör väldigt långsamt. Vilket jag också alltid framhållit att jag gör, borde ha en sån "Långsamt gående fordon"-skylt på min hoj.

Blev mycket fika och mat stopp men en heldag på hoj var länge sen jag fick till, säkert 5 år sedan, jag minns inte så mycket av de senaste 10 åren så det är nånstans där i intervallet iaf. Vet jag kom till hojgaraget vid 11 tiden och parkerade där igen 21:30 så idag är jag trött och måste vila 😊 fint var det i alla fall så tack för hjälpen att komma ut på vägen igen 🤗1000005386.jpg
 

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Mycket najs. Som bakhjulsfetishist måste jag även passa på att fråga, vad för märke och mått är ditt bakdäck där?
Ett tips, det finns en begagnad Boss Hoss till salu med 300/35R18 bakdäck om du vill ha en MC med brett bakdäck!
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Lite bilder från dagen 84.7 mil öånga tripp.

Tankning i Antnäs med en ännu hyfsat ren hoj20240805_092747.jpg

Lyckades träffa ett skyfall i ett ca 3 mil långt vägarbeteinnan Vindeln, skitig hoj.

20240805_151642.jpg

Sen Tallbergs broarna
20240805_171946.jpg

Sen vet jag inte riktigt var jag tagit bilderna
20240805_175429.jpg20240805_210446.jpg
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Ja jävlar , bra kört på en dag på en gammal hoj


Jag får väl skriva lite om denna resan i tråden sommar skapade i resor avdelningen. Lite träsmak ska jag erkänna att jag har😉

Sista 10 milen lyssnade jag på Jerry Williams, tänker det kak passa om man kör Suzuki.
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
( Bild på förpackning till Gardena Turbotrimmer 200, från ca 1995)

Gardena Turbotrimmer 200.jpg

Min drömkvinna, förutom min obligatoriska Camilla. Denna vackra trädgårdsnymf är ständigt i min dumps-mapp, hon vill inte lämna mig. Hon följer med mig ut på alla äventyr, i skogen, på vägarna, utomlands på långtrippar längs exotiska kuster och i dramatiska berg. Hon har A-kort och kör en medeltung KTM i offroadstuk, hon har alltid trädgårdsutrustning och sjuklåda med sig i ryggsäcken när vi åker ut på äventyren. Hon talar tyska, men även lite svenska med en utomordentligt sexig brytning.

När vi tar våra pauser plockar hon fram termosen och frågar om jag vill ha lite kaffe, jag sågar till några torra grenar och gör en eld. På kvällen smäller jag upp tältet och tar fram sovsäckarna. Vi halvligger vid lägerelden med utsikt från det höga berget, och efter solnedgången ser vi på hur disen sakta reser sig över skogarna. Jag somnar i den milda brisen i lukten av hennes hår och hojarnas avgasrör.

Värst är att hon måste vara över 90 år, vill varken ta reda på var eller hurvida kvinnan ens lever. Nej, jag är glad att jag har min tjocka tant-Milla. Hon kanske är lite jobbig och otymplig, som en trädgårdstomte med inte riktigt flat botten, men hon följer ju med mig på nästan alla äventyr runt om Sörmland på tunghojen, och i Miatan. Och hon luktar gott, låter underbart när hon inte gnäller, men nåt måste ju 'gnälla' när både hoj och Miatan går klockrent ;) Jag ska köpa en Gardena Turbotrimmer till Camilla och ta några bilder, man får göra det bästa man kan med det man har.
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top