Det ska vara en byggställning runt hojen också!Va f…? Varför kör Hamrén först…?
View attachment 502593
(med bländande extraljus som 98% av alla GS-muppar)
Så ramen blir krokig vid kullkörning.
Det ska vara en byggställning runt hojen också!Va f…? Varför kör Hamrén först…?
View attachment 502593
(med bländande extraljus som 98% av alla GS-muppar)
Håller med, GS dimljusen är för högt ställda från fabrik. Det första jag gjorde efter jag blivit pålurad en gubb-boxer var att justera ned dimljusen så dom inte bländar. Tanken är väl just att dom ska användas i dimma och då är det bra kanske att dom lyser rätt upp i fejjan i tjock dimma men dom flesta ( ink. mig ) kör med dom hela tiden för att synas ordentligt.Jag har ju fungerande glödlampa, motivlackad hjälm och välljudande auspuffanlage...!
Skämt åsido, GS'ar med extraljus är överrepresenterade vid de fåtal tillfällen man faktiskt blir bländad av en hoj. Ungefär som att ägarna själva har bestämt att de får minsann åka med helljuset på i tid och otid...Det finns en ny stjärna här i trakten som verkar ha köpt en GS inklusive hela tillbehörskatalogen med fyra stycken väldigt ilskna extraljus. Han kör med dem på precis hela tiden, så till den grad att han retat upp bilister och blivit ett samtalsämne på byn...
Det är nya tider här på sPorrTh-ojj när extraljusen retar upp allmänheten, istället för avgassystem, bombarrepor och uiiilies...
Själv ser jag dem inte längre. Men jag ser de vinglande HD-arna med helljus och förare med mattsvart skull-hjälm, gympadojor och rutig kevlarskjorta... Tur att helljuset inte är något att skriva hem om.
Länge sedan jag hörde någon bombarrepa över Bergnäsbron faktiskt. Verkar som om de sista knäppisarna med stulna hojar strök med där strax före pandemin.
Män äre en däätää? Jag hade en -84 som blev stulen…
Hann du dit på samma dag? Har du trimmat?Tio minuter en kvart? Bara omkörd en gång, av en hoj.
Sänkte moppen lite fram. Blev bättre.
View attachment 502622
Nu Brostugan. Inga hojar här heller.
View attachment 502623
Är det din hoj som är till salu på Blocket ?Bild från helgen som gick.
View attachment 502618
Ja, man kan behöva en toppbox när man ska handla, hellre det än att köra bil när det är fint väder. Och nej, det är inte terrängkörning, står faktiskt på asfalt, vilket går att lista ut när man ser den lilla stödbenspinnen som inte har sjunkit ner i sanden.
Bild från Åhus btw.
Det hoppas jag inte, för jag har inte lagt upp nån annons åtminstone. Tror inte sambon heller har gjort det...Är det din hoj som är till salu på Blocket ?
F800R/S har historiens sämsta stödbensfot när det gäller lösa underlag. Hur fan tänkte de?Bild från helgen som gick.
View attachment 502618
Ja, man kan behöva en toppbox när man ska handla, hellre det än att köra bil när det är fint väder. Och nej, det är inte terrängkörning, står faktiskt på asfalt, vilket går att lista ut när man ser den lilla stödbenspinnen som inte har sjunkit ner i sanden.
Bild från Åhus btw.
Den är inte för stor i alla fall.F800R/S har historiens sämsta stödbensfot när det gäller lösa underlag. Hur fan tänkte de?
Dom hemma sjuka i corona.”Vart” är alla
Det var lite äventyr igår. Från Vega ner till Dreviken till höger om järnvägen. Det såg ut att komma igen där. Det var återvändsgränd förr. Gick högstadiet i Skogås och bodde även där ett år. Egentligen från Trångsund/Stortorp. Hamnade på en badstrand jag inte sett förut. Sen testade jag en stig lite för brant nedför, två gistna plankor brant upp till vänster och brant sluttning på 1-1,5 meter till höger. Lite sly och buskar. Såg mig själv ligga under 81 kg moppe med hett avgasrör. Gick inte att vända om jag ville ha moppen med hem. Det gick bra. Längre fram var det uppbyggda spångar som på vandringsleder, 40 cm breda träd nära, svag kurva 25-30 cm ner till gegga, rötter och små elaka stubbar. Jag når inte ner om/när jag tappar balansen. Går ju inte att åka med fötterna nere. Kom över. Inte snyggt kört.Dom hemma sjuka i corona.
Som du flänger och på moppen. Det är en riktigt äventyrsmoppe! Spännande följetång.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|