Dagens bild

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Jag har ju fungerande glödlampa, motivlackad hjälm och välljudande auspuffanlage...!

Skämt åsido, GS'ar med extraljus är överrepresenterade vid de fåtal tillfällen man faktiskt blir bländad av en hoj. Ungefär som att ägarna själva har bestämt att de får minsann åka med helljuset på i tid och otid...Det finns en ny stjärna här i trakten som verkar ha köpt en GS inklusive hela tillbehörskatalogen med fyra stycken väldigt ilskna extraljus. Han kör med dem på precis hela tiden, så till den grad att han retat upp bilister och blivit ett samtalsämne på byn...

Det är nya tider här på sPorrTh-ojj när extraljusen retar upp allmänheten, istället för avgassystem, bombarrepor och uiiilies...
Håller med, GS dimljusen är för högt ställda från fabrik. Det första jag gjorde efter jag blivit pålurad en gubb-boxer var att justera ned dimljusen så dom inte bländar. Tanken är väl just att dom ska användas i dimma och då är det bra kanske att dom lyser rätt upp i fejjan i tjock dimma men dom flesta ( ink. mig ) kör med dom hela tiden för att synas ordentligt.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Själv ser jag dem inte längre. Men jag ser de vinglande HD-arna med helljus och förare med mattsvart skull-hjälm, gympadojor och rutig kevlarskjorta... Tur att helljuset inte är något att skriva hem om.

Länge sedan jag hörde någon bombarrepa över Bergnäsbron faktiskt. Verkar som om de sista knäppisarna med stulna hojar strök med där strax före pandemin.

Kan också ha med åldern och hörseln att göra.

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Bild från helgen som gick.

1724152373502.png

Ja, man kan behöva en toppbox när man ska handla, hellre det än att köra bil när det är fint väder. Och nej, det är inte terrängkörning, står faktiskt på asfalt, vilket går att lista ut när man ser den lilla stödbenspinnen som inte har sjunkit ner i sanden.

Bild från Åhus btw.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia

View attachment 502618

Ja, man kan behöva en toppbox när man ska handla, hellre det än att köra bil när det är fint väder. Och nej, det är inte terrängkörning, står faktiskt på asfalt, vilket går att lista ut när man ser den lilla stödbenspinnen som inte har sjunkit ner i sanden.

Bild från Åhus btw.
Är det din hoj som är till salu på Blocket ?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar

View attachment 502618

Bild från Åhus btw.
F800R/S har historiens sämsta stödbensfot när det gäller lösa underlag. Hur fan tänkte de?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
IMG_9803.png
IMG_9802.png

Apropå aotlåås: Porsön, Luleå. Hörde hojen redan nere på Bodenvägen, inte original avgas här inte.
Väntade ut den när jag hörde hur föraren varvade ut på Haparandavägen och in mot Porsö centrum.
Mycket riktigt.

Tre minuter senare: Polishelikoptern, har cirklat över Porsön nu i 20 min. Mycket riktigt. :hihi

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Dom hemma sjuka i corona.

:ROFLMAO: Som du flänger och på moppen. Det är en riktigt äventyrsmoppe! Spännande följetång.
Det var lite äventyr igår. Från Vega ner till Dreviken till höger om järnvägen. Det såg ut att komma igen där. Det var återvändsgränd förr. Gick högstadiet i Skogås och bodde även där ett år. Egentligen från Trångsund/Stortorp. Hamnade på en badstrand jag inte sett förut. Sen testade jag en stig lite för brant nedför, två gistna plankor brant upp till vänster och brant sluttning på 1-1,5 meter till höger. Lite sly och buskar. Såg mig själv ligga under 81 kg moppe med hett avgasrör. Gick inte att vända om jag ville ha moppen med hem. Det gick bra. Längre fram var det uppbyggda spångar som på vandringsleder, 40 cm breda träd nära, svag kurva 25-30 cm ner till gegga, rötter och små elaka stubbar. Jag når inte ner om/när jag tappar balansen. Går ju inte att åka med fötterna nere. Kom över. Inte snyggt kört.
Körde gångbron över järnvägen. Smal stig ca 25 cm smal med högt gräs på båda sidorna. 250 meter lång. En baggis att hålla sig på stigen. 25 cm är tydligen lättare än 40.
Sen var jag inte där jag trodde. Bara granar och barr på marken, inget solljus så inget gräs. Coolt med diken och större vattenfyllda breda diken och staket bakom. Va fan! Vägrar vända. Rekar lite och hittar en öppning i staketet. Sjötorpsskolan! Då vet jag. Mina gamla hoods. Bebyggt som satan sedan den tiden men kul att åka på de gamla vägarna som man i alla fall delvis går att känna igen.
Ja lite av ett äventyr där i skogarna.
Åkte igenom Lida idag. På en stor träskylt i skogsbrynet vid parkeringen stod det Äventyrsleden. Undrar vad det var för äventyr. Förmodligen inte för offroad-moppar (i dagsljus) 😉

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år