Dagens bild

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Snabb som hästen.
20240825-152832.jpg


Turistjäv..
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Fin upplevelse på Luppioberget, kan varmt rekommenderas, körde lite nedlagd järnväg också.
Ett mycket trevligt spa, helt i min smak - och grym sauna - med utsikt, liksom boendet.
Perfekt för att återhämta ett så kallat "mopedarsle", som kan inträffa efter några dagar i sadeln.
Derssutom en fantastisk middag och frukost!

Tornedalen_2024_03.jpg

Tornedalen_2024_22.JPG

Tornedalen_2024_02.jpg
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Japp. Däcket sitter rätt på fälgen men hela hjulet är felvänt.

Hur blir det om jag vänder på det nu när däcket är lite halvslitet?
Då blir däcket felvänt och Notrightrider skäller på dig. Och våtegenskaperna blir lidande, kanske även bromsegenskaperna.
 

Saabraggarn

Stor, trött och hungrig
Gick med
15 Sep 2005
Ort
Fäggeby
Hoj
Honda CRF 450L 2019 Honda VFR 750F 1995
Då blir däcket felvänt och Notrightrider skäller på dig. Och våtegenskaperna blir lidande, kanske även bromsegenskaperna.
Fast däcket snurrar åt fel håll nu. Pilarna på däck och fälg pekar åt samma håll. Fast åt fel håll..
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Var på event hos RGNT igår. Här på bilden tävlas det i grenen att köra så sakta som möjligt.

Jodå, RGNT är igång igen och tillverkar el-mc. Ny lokal, liten organisation med få anställda. Ny modellvariant på gång. Får hoppas att de fixar det den här gången. Sverige behöver mc-tillverkare. Till skillnad från vissa andra konkursade tillverkare av el-mc (...Cake) så drivs RGNT av mc-entusiaster och inte av någon som i grunden ogillar motorcyklar.

Jag tycker att de är coola (och kul att köra) men priset för en RGNT är fortsatt högt. Det verkar vara dyrt att tillverka el-mc.
1724615824989.png
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Till skillnad från vissa andra konkursade tillverkare av el-mc (...Cake) så drivs RGNT av mc-entusiaster och inte av någon som i grunden ogillar motorcyklar.

Du får en gilla för att du har en frän Thruxton.

Men…ingen som bygger motorcyklar utan förbränningsmotor gillar motorcyklar. Det är sen gammalt…!
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Du får en gilla för att du har en frän Thruxton.

Men…ingen som bygger motorcyklar utan förbränningsmotor gillar motorcyklar. Det är sen gammalt…!
Snack. Hade kunnat tänka mig en elcykel. Det kan inte vara sen gammalt. Dom är ju alldeles nya. I jämförelse.
 
  • Gilla
Reaktioner: DaK

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Japp. Däcket sitter rätt på fälgen men hela hjulet är felvänt.

Hur blir det om jag vänder på det nu när däcket är lite halvslitet?

Det är väl bara när det regnar som det spelar någon roll vilken väg däcket sitter och det är ju nu på hösten som regnet börjar komma.

Beträffande fälgen så lyckas jag inte se anledningen till att den har rotationsriktning men jag antar att det beror på hur den konstruerats beträffande hållfasthet eller aerodynamik. Eller så är det bara estetiskt för att designern tycker det ska vara så.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Skönt också att se att vissa saker är stabila i världens epicentrum, Kainulasjärvi, som att Göte 91år kommer förbi med sin fyrhjuling och levererar posten på morgonen, en självpåtagen uppgift som belönas med den obligatoriska färdknäppen innan han åker vidare mot nya uppdrag – helt underbart!

Tornedalen_2024_35.JPEG

Tornedalen_2024_26.JPEG
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top