Dagens bild

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Snabb som hästen.
20240825-152832.jpg


Turistjäv..
Du hann dit innan ribban behövde höjas igen.. 😂
 

notrightrider

Percussive maintenance engineer
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Var på event hos RGNT igår. Här på bilden tävlas det i grenen att köra så sakta som möjligt.

Jodå, RGNT är igång igen och tillverkar el-mc. Ny lokal, liten organisation med få anställda. Ny modellvariant på gång. Får hoppas att de fixar det den här gången. Sverige behöver mc-tillverkare. Till skillnad från vissa andra konkursade tillverkare av el-mc (...Cake) så drivs RGNT av mc-entusiaster och inte av någon som i grunden ogillar motorcyklar.

Jag tycker att de är coola (och kul att köra) men priset för en RGNT är fortsatt högt. Det verkar vara dyrt att tillverka el-mc.
View attachment 502853

The Checkered Flag som... ... startflagga?

Oh well...
Jag ser att det är ett barn som håller den, och det är inte längre comme il faut att slå barn. Så det syns.
Men ändå. Någon borde agerat.




Om ni tror att rotationsriktningar är det enda jag bryr mig om så har ni fel.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
The Checkered Flag som... ... startflagga?

Oh well...
Jag ser att det är ett barn som håller den, och det är inte längre comme il faut att slå barn. Så det syns.
Men ändå. Någon borde agerat.




Om ni tror att rotationsriktningar är det enda jag bryr mig om så har ni fel.
Hur ser man hur blåmärket uppkommit? Frågar för när jag och brorsan var och köpte en bil var det en unge med ett rejält blåöga. Hon hade delvis förvärvat den åtråvärda förmågan att ”gå”, medelst en fallframåtochförsökspringaifattfalletmedrakabenteknik som delvis fungerade. Inga skönjbara tillits eller anknytningsissues. Nu hade hon, enligt moderns utsago, snubblat in i något. De skämdes inte, försökte inte gömma henne, vilket varit enkelt eftersom vi aldrig var in i huset. Glad och kavat.
Nog funderade man på om det var något men ungar slår sig.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Hur ser man hur blåmärket uppkommit? Frågar för när jag och brorsan var och köpte en bil var det en unge med ett rejält blåöga. Hon hade delvis förvärvat den åtråvärda förmågan att ”gå”, medelst en fallframåtochförsökspringaifattfalletmedrakabenteknik som delvis fungerade. Inga skönjbara tillits eller anknytningsissues. Nu hade hon, enligt moderns utsago, snubblat in i något. De skämdes inte, försökte inte gömma henne, vilket varit enkelt eftersom vi aldrig var in i huset. Glad och kavat.
Nog funderade man på om det var något men ungar slår sig.
Dagens ungar slår sig mindre nu kanske med alla jävla telefoner? Men när jag var liten hade man ju alltid blåmärken. Och trasiga jeans. Det var tider det. 😄
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Dagens ungar slår sig mindre nu kanske med alla jävla telefoner? Men när jag var liten hade man ju alltid blåmärken. Och trasiga jeans. Det var tider det. 😄
Jag var aldrig hel. Sår hade jag men inte ett blåmärke oavsett grad av våld. Inte förrän jag fick en fetesmäll i ögat av en något år äldre skoltyrann på högstadiet. En sån lärarna inte vågade kasta ut trots att han inte hade i vår klass att göra.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Eftersom jag bodde utomlands i flera år och är intresserad av friidrott lika mycket som finnar i arslet så var jag tvungen att googla vad fan sifforna och namnet är. 😄 Trodde det var höjden på hästen först. Men det är det kanske? Den växer i samband med nya rekord?
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Vanligtvis fotar jag hoj och/eller kurviga vägar, men här gjorde jag ett undantag.
Jäklar vilket pyssel det måste vara, men fint är det!
View attachment 502964
Jag har fått för mig att det här var vanligare när jag var liten på sjuttio och åttiotalet. För att kvinnorna var hemmafruar och hade tid att fixa? Numera är det oftast grön matta med en robot som lurar i en hörna.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jag har fått för mig att det här var vanligare när jag var liten på sjuttio och åttiotalet. För att kvinnorna var hemmafruar och hade tid att fixa? Numera är det oftast grön matta med en robot som lurar i en hörna.
Det är dahlior för tusan - eländena måste grävas upp o rotknölarna förvaras frostfritt under vintern. Vacker helvetesblomma
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Det är dahlior för tusan - eländena måste grävas upp o rotknölarna förvaras frostfritt under vintern. Vacker helvetesblomma
Varför göra det krångligt när Maskrosor är så fina och kräver noll underhåll?
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
En typisk bild av "gruppkörning över bro".
Roligt att kika i backspegeln, det ser ut som ett TV-spel från Nintendo med alla förvuxna typer på små farkoster, man blir liksom glad inifrån.
Och så den ryska tsarens näpna jaktstuga i Aavasaksa, kul att den finns för allmän beskådan, och att ingen ungdom har bränt ner den.....ännu.

Mopperesan10_resize.jpg

Tornedalen_2024_04.jpg
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den där bron känns bekant…och Aavasaksa…där kan man snacka om att pissa med utsikt…

Aavasaksa var för övrigt ett vanligt resmål härifrån på den tid då det fanns foto på var och varannan kalixbo hos den finska polisen. Järnet dit, fyra vändor upp och ner längs vägen, schyssta knäskrap genom s-kurvorna och snabbt tillbaka till Övertorneå innan någon blev arresterad…Tänkte prova samma sak häromåret, men det slutade med ett präktigt centralstödsskrap och sånär ett besök på elljusspåret…
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top