Dagens bild

notrightrider

Be spontaneous. Disappear for days.
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
24cm pjäserna smäller rätt bra...

Smäller bra sade Bull!

De två 24 cm kanonerna på fortet står i öppna brunnar med självsänkande lavetter, vilket betyder att pjäsen stack upp över kanten när de sköt, för att sedan sjunka ner med hjälp av rekylen och därefter kunna omladdas i brunnen. Kanonerna var så kraftiga att befolkningen på närliggande öar fick öppna sina fönster när försvaret sköt så inte fönstren i husen skulle gå sönder, förhoppningsvis visade militären hänsyn och höll sig från att skjuta under vinterhalvåret.

Med "närliggande öar" vete tusan vad dom far efter, men hela riktiga Långedrag fick öppna fönster och hålla för öronen.

24cm kanonerna sköt med precision ut över horisonten och täckte vårt vatten ända ut till territorialgränsen.

Om man vill förstå hur engagerade föreningen är som bevarar O2 kan man läsa den "kulturhistoriska värdebeskrivningen" här:

Ett kärleksbrev!

Råder ALLA att gå på någon av visningarna. Man hisnar!

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Smäller bra sade Bull!

Med "närliggande öar" vete tusan vad dom far efter, men hela riktiga Långedrag fick öppna fönster och hålla för öronen.

24cm kanonerna sköt med precision ut över horisonten och täckte vårt vatten ända ut till territorialgränsen.

Om man vill förstå hur engagerade föreningen är som bevarar O2 kan man läsa den "kulturhistoriska värdebeskrivningen" här:

Ett kärleksbrev!

Råder ALLA att gå på någon av visningarna. Man hisnar!
Wow, tackar! Hur mycket som helst att kolla på <<

Nu har jag att kryssa av. Jag ska åka till varenda ställe och kampa. Det är där jag hör hemma.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Dessvärre drabbad av RSV efter att ha hjälpt svärmor till akuten härom dagen. Nu är jag håglös och svag, omotiverad och matt. Men dagen ser ändå lovande ut och jag vill inte att den går till spillo, i synnerhet när jag sitter inne och ser dagen gå till spillo.

Här lite nattkul med min nya 450. Jag kör fortfarande in den. Kanske orkar dra ut i solen idag med öppen hjälm, frisk luft är medicin säger jag.

IMG_4111.JPG

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Dessvärre drabbad av RSV efter att ha hjälpt svärmor till akuten härom dagen. Nu är jag håglös och svag, omotiverad och matt. Men dagen ser ändå lovande ut och jag vill inte att den går till spillo, i synnerhet när jag sitter inne och ser dagen gå till spillo.

Här lite nattkul med min nya 450. Jag kör fortfarande in den. Kanske orkar dra ut i solen idag med öppen hjälm, frisk luft är medicin säger jag.

View attachment 512101
Trodde jag skulle få läsa att du helt plötsligt kände att det var en Aprilia du egentligen ville ha! Många som drabbas av RSV-feber som är betydligt trevligare än det du åkt på.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride 18/5

Screenshot I maj är det ...

Indian-träff i Cornwall i augusti

Andra veckan i augusti håll...

Var femte mc-förare byter hjälm för sällan

En mc-hjälm är färskvara oc...

ACEM: Låt inte motorcyklar bli en del av handelskriget

Som svar på USA:s beslut at...

Vinterns roligaste mc-helg flyttar till Elmia!

I slutet av januari 2026 sl...

MC Mässan 2026 – vinterns roligaste mc-helg!

I slutet av januari 2026 sl...

KTM erbjuder upp till fyra års garanti

KTM erbjuder nu sina kunder...

Pirelli Diablo Powercruiser

Pirelli har presenterat Dia...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...